• Desertchick

USA tråden.

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3

www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

• Svar på tråden USA tråden.
  • Hjartesjalen

LL, han har varit pa samma foder som dom andra, torrfoder, men sa borjade det i vintras med oron o rump kliande, stackarn, sa varan vet gav oss droppar, salva o det hjalpte men inte 100% sa vi bytte foder, har provat oss fram sa sakta, men jag marker ju mer o mer nu att det e vete...

Veterinaren sa ocksa att e dom allergiska emot rott kott sa e det ofta vete dom e allergiska ocksa samtidigt.

Han far nu ett foder som ar baserat pa harring/fisk/ris/gronsaker. Svindyrt, men men det e klart vart det, o slippa ga till vet varenda gang han blir sa dalig i magen o kliandet.

Vi har kort pa detta i nagra manader nu, men bytte foder da han var dalig ett par dagar, men det forstod vi ju sedan att det var for han hade druckit lite ackligt vatten ute pa promenaden nar han var los. Kraks gor han kanske 1 gang varannan manade for han har lite for mycket magsaft da o da.

Japp, jag har haft 2 hastar, min storsta drom som liten flicka..Sa nar jag var 27 tror jag det va sa kopte jag en o sedan min alsklingsgumma som jag nyss salde, jag har dragit ut pa att salja henne, men andra har tjatat pa mig sa jag gjorde sa, skulle aldrig klarat att salja henne till nagon jag inte kande, denna tjejen som kopte henne har tagit hand om henne mesta tiden jag har bott har, sa det kanns sa skont, jag vet att hon e alskad o har det jattebra. Men hon e ju anda min....i hjartat.

• evaoregon
    LAMadde skrev 2009-08-19 18:49:32 följande:
    Hewa: Det ar olaris spray jag anvander.. ska anvanda de nan vecka till o hoppas de e som du sager att de tar ett tag innan man marker skillnad. HS: Hoppas dom kan hitta va som ar fel me dig.. laskigt om det skulle va nat me hjartat. Hedda: Mys me dockhus Abbies rumpa e liiite battre.. hon gick utan bloja hela dan igar och de har nog gjort sitt. Har ar en annan trad som gjorde mig riktigt arg www.familjeliv.se/Forum-5-74/m46467908.html Herre Gud va folk ar rasistiska.. folk skriver saker som att om man ar muslim sa ska man anda ta seden dit man kommer och aka hem till sitt egna land om de inte passar att bo i sverige. Jag skrev ett inlagg om att det ar vanligt att ha forskolor/skolor kopplade till kyrkan har i usa.. sa varfor ska det inte kunna finnas en muslimsk forskola i sverige for dom som vill kunna ha sina barn dar.. och ojojoj.. da fick man hora att sverige minsan har en langre kultur och historia an usa. Att usa bestar av indianer, slavar och invandrare och att amerikaner inte ar 'ett' folk utan massa olika folk som inte pratar me varandra typ. Tycker det ar sjukt att folk kan skriva vissa av sakerna de skriver.. att sverige fortfarande ar sa insoat pa vissa satt. En stor del av sveriges befolkning ar idag muslimska, oavsett va alla svenne-bananer tycker om de .. suck.
    Usch, sådant blir jag också arg på! Och så många inlägg i den tråden, 1031 när jag kollade!!! Jag såg att någon skrev att sådan klädsel var bättre än ett minimalt linne och jag minns en tjej som jobbade lite extra på ett dagis där jag också jobbade. Hon hade för vana att vara iklädd ett linne som var minst två storlekar för litet och hon var väldigt välutrustad upptill... Annan personal klagade till föreståndaren och de gick ut med en regel att man inte fick ha linne på arbetstid...
  • Desertchick
    rasajj skrev 2009-08-19 23:02:33 följande:
    Var det i den traden det var inlagt en lank till intervjun med hon tjejen i niquan? Iallafall sa reagerade jag lite pa hennes sista mening i inslaget, om punkaren och att det vore fel att begara att punkaren inte far ha haret som han vill. Men sa ar det val anda pa manga arbetsplateser? Iallafall pa min, sa ar det vissa frisyrer som man itne far ha, viss kladsel och man far inte ha mer an tva par orhangen och inga andra synliga piersingar. Ar det inte sa i Sverige? Att arbetsplatser har ratt att begara visst utseende under arbetstid?
    Så är det på mitt jobb. Tatueringar får inte heller synas.
  • HeddaBigBum
    Desertchick skrev 2009-08-20 01:23:57 följande:
    Så är det på mitt jobb. Tatueringar får inte heller synas.
    Nu vet jag inte riktigt vilka regler som brukar gälla i Sverige (jag ser ju oskyldig och oprovoserande ut ), men på Jamba Juice där jag en gång jobbade fick man inte heller ha synliga tatueringar. Jamba Juice liksom... För mig är det ett lite hippie-granola-ställe, dvs inte office attire. But oh well... Jag råkar nu ha synliga tatueringar om jag har shorts, så det fick bli byxor.
    Men när jag jobbade som fritidsledare/föreståndare, då sas det inget om tatueringar (thank goodness)!
  • Wagram
    HeddaBigBum skrev 2009-08-20 01:27:55 följande:
    Nu vet jag inte riktigt vilka regler som brukar gälla i Sverige (jag ser ju oskyldig och oprovoserande ut ), men på Jamba Juice där jag en gång jobbade fick man inte heller ha synliga tatueringar. Jamba Juice liksom... För mig är det ett lite hippie-granola-ställe, dvs inte office attire. But oh well... Jag råkar nu ha synliga tatueringar om jag har shorts, så det fick bli byxor.Men när jag jobbade som fritidsledare/föreståndare, då sas det inget om tatueringar (thank goodness)!
    Oj, nu blev jag sa klart jattenyfiken pa dina bentatueringar!
  • LAMadde

Ang den där tråden.. asså.. jag tycker det är extremt med heltäckande burka. MEN det jag störde mig på var att folk inte verkade störa sig på klädseln lika mycke som dom störde sig på att hon va muslim och att hennes klädsel står för kvinnoförtyck.etc.etc. Jag är absolut inte religiös lr troende på nåt sätt.. men jag skulle aldrig sätta mig ÖVER nån som är religiös och dumförklara deras tro (som nån skrev i tråden hedda länkade till 'föräldrarna vill att barnen ska tro på gamla sagor'). Jag tycker det är respektlöst att säga att bibeln är en samling gamla sagor och att alla muslimer är kvinnohatare resp. förtryckta kvinnor. Bara för att många i sverige inte går i kyrkan lr är troende så tror dom att alla som är 'annorlunda' och troende gör nåt fel. Politik och religion är sånt jag brukar hålla mig fr att diskuera.. jag har flera kompisar som är mormoner och mina svärisars grannar är amish(!).. jag skulle aldrig komma på tanken att ifrågasätta varför dom tror på det dom gör lr dumförklara dom för det liv dom lever. Är väl därför vi har religionsfrihet?

• Mealla

Jamba Juice ar absolut granola vibbar pa. ha ha

Alla jobb jag haft, bade i Sverige & USA har haft nagon form av dress code. Inte sa konstigt egentligen, och klarar man absolut inte av det sa far man val soka sig till ett sant arbete dar det inte spelar nagon roll hur man ser ut.

• southernbelle

vi ar bra roliga har pa traden hur vi hanger ihop pa andra tradar. Vi ar som en egen liten familj
    Kunde inte lata bli att spela lite dum i en av tradarna. Man blir ju liksom lite morkradd ibland.

• Mealla

Jag kollade ocksa lite i den traden och ja, suck. Vill folk se ut sa sa stor det inte mig, i London sag jag en burka-variant lite da och da som jag inte sett nagon annanstans. Istallet for burka med nat for ogonen sa fick ogonen synas, men resten av ansiktet var tackt av en metallmask,sag ju inte sa jatteskont ut direkt, men whatever floats your boat. Mina fordomar sager mig att det var rika saudier som bar denna eftersom de ofta klev ur sina chaufforkorda Bently's nar jag sag dem.

Svar på tråden USA tråden.