• Desertchick

USA tråden.

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3

www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

• Svar på tråden USA tråden.
  • HeddaBigBum

Mealla:
    Jag kollar också på dockskåp då och då... *haha* Vi har Pippi-dockhuset och det kan båda barnen leka med.

Eva:
    Jag skulle helt klart också köpa regnställ och gummistövlar från Sverige och vara ute och leka i pölar om det kändes ekonomiskt värt det. Men det regnar nästan aldrig här, så förståndiga Hedda säger att det vore att slänga pengarna i sjön.
    Men när jag var au pair var det ett El Nino-år och då fick barnen leka ute i regnet... i sina badkläder.

• Hjartesjalen

LL, gud va kul med ridlektion! Det skulle jag ocksa behova, har inte ridit pa lange nu, o gjorde det mycket som barn o under resten av min uppvaxt. Hastar o hundar har varit allt.. Sedan hande sa mycket annat. jag salde min hast i Juni Men det e till en jattebra manniska o jag vet jag kan traffa henne nar jag vill i Svea.

Jo, det e ganska stressande att inte veta vad som e fel, hjartat, magen eller vad? Jag har ju gjort en mangd tester o inget hittas, men jag kanner hela tiden av detta o det jobbigaste e att det sitter pa vanster sida, gar ut i rygg, armen o hand o fingrar... sa det blir spekulationer..

Hoppas du ska bli frisk snart!

• LAMadde

Hewa: Det ar olaris spray jag anvander.. ska anvanda de nan vecka till o hoppas de e som du sager att de tar ett tag innan man marker skillnad.

HS: Hoppas dom kan hitta va som ar fel me dig.. laskigt om det skulle va nat me hjartat.

Hedda: Mys me dockhus

Abbies rumpa e liiite battre.. hon gick utan bloja hela dan igar och de har nog gjort sitt.

Har ar en annan trad som gjorde mig riktigt arg
    www.familjeliv.se/Forum-5-74/m46467908.html
    Herre Gud va folk ar rasistiska.. folk skriver saker som att om man ar muslim sa ska man anda ta seden dit man kommer och aka hem till sitt egna land om de inte passar att bo i sverige. Jag skrev ett inlagg om att det ar vanligt att ha forskolor/skolor kopplade till kyrkan har i usa.. sa varfor ska det inte kunna finnas en muslimsk forskola i sverige for dom som vill kunna ha sina barn dar.. och ojojoj.. da fick man hora att sverige minsan har en langre kultur och historia an usa. Att usa bestar av indianer, slavar och invandrare och att amerikaner inte ar 'ett' folk utan massa olika folk som inte pratar me varandra typ. Tycker det ar sjukt att folk kan skriva vissa av sakerna de skriver.. att sverige fortfarande ar sa insoat pa vissa satt. En stor del av sveriges befolkning ar idag muslimska, oavsett va alla svenne-bananer tycker om de .. suck.

• Hjartesjalen

Mealla, jag fullkommligt alskar dockhus! Dom har sa stora o fina pa Hobby Lobby, blir helt nostalgisk

• Tuplan

madde: inskränkta är ordet sa bill inskränkta är ordet sa bull....

• Hjartesjalen

Varan Malinois e allergisk emot olika mat, men vi har inte riktigt till 100% lyckats klura ut exakt vad han inte tal. Men sa tog vi bort mat med vete o rott kott i, o han har blivit battre.

Sa nu imorse sa madde han lite illa, kraktes inte men ulkade, sa jag gav honom lite hart brod snabbt sa madde han battre igen. men sa 30 min efter sa borjade han klia sig enormt, sa i min dumhet att ge honom brod med vete i sa var det anda bra, for nu ser jag ju att det e vete han inte tal, stackarn, san dum matte..

• Hjartesjalen

Tuplan, Vad vacker Mya ar pa bilderna i ditt album!

• LabLover
    Hjartesjalen skrev 2009-08-19 19:06:24 följande:
    Varan Malinois e allergisk emot olika mat, men vi har inte riktigt till 100% lyckats klura ut exakt vad han inte tal. Men sa tog vi bort mat med vete o rott kott i, o han har blivit battre.Sa nu imorse sa madde han lite illa, kraktes inte men ulkade, sa jag gav honom lite hart brod snabbt sa madde han battre igen. men sa 30 min efter sa borjade han klia sig enormt, sa i min dumhet att ge honom brod med vete i sa var det anda bra, for nu ser jag ju att det e vete han inte tal, stackarn, san dum matte..
    Får han allergifoder? Mina stackare får numera aldrig något annat än sitt torrfoder för att den lilla inte tål något annat. Hon får klåda, öroninfektioner och diarré. Det har hänt två gånger i sommar att hon har lyckats roffa åt sig en portion av någon annan hunds hundmat och dagen efter har diarrén kommit som ett brev på posten :(

Har du haft egen häst? Det hade aldrig jag men har ändå längtat tillbaka till hästryggen nu på äldre dar

Madde: Vad skönt att det går åt rätt håll nu. Jag minns ett par nätter med I när hon var så röd att hon skrek om hon råkade kissa lite

Har med stort intresse läst era inlägg om utevistelse. Vi svenskar är väl ganska "friluftiga" generellt sett. Lite komiskt är att här hemma så klagar vi föräldrar om inte personalen masar sig ut TVÅ ggr om dagen med våra barn!
    ♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 ♥
  • rasajj
    HeddaBigBum skrev 2009-08-19 22:27:14 följande:
    Madde:Är du inspirationen till den här omröstningen kanske? www.familjeliv.se/Forum-5-66/m46506939-3.html
    Var det i den traden det var inlagt en lank till intervjun med hon tjejen i niquan? Iallafall sa reagerade jag lite pa hennes sista mening i inslaget, om punkaren och att det vore fel att begara att punkaren inte far ha haret som han vill. Men sa ar det val anda pa manga arbetsplateser?

Iallafall pa min, sa ar det vissa frisyrer som man itne far ha, viss kladsel och man far inte ha mer an tva par orhangen och inga andra synliga piersingar. Ar det inte sa i Sverige? Att arbetsplatser har ratt att begara visst utseende under arbetstid?
    Science and religion are not at odds. Science is just to young to understand.
Svar på tråden USA tråden.