• Desertchick

USA tråden.

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3

www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

• Svar på tråden USA tråden.
  • southernbelle

Men jag tycker dom verkar ha nagon sorts standard form på blöjorna här när det kommer till pull ups och dom sitter liksom inte nå bra och när jag har kollat på lite egna affärers märken så ser dom oxå ut att vara likadana som pampers och huggies. Fast det kanske kan vara värt ett försök. Det konstiga är ju att pampers här och pampers i Sverige har ju inte lika passform...mycket konstigt tycker jag, har amerikanska bebisar alt svenska bebis annorlunda rumpor eller ?

HeddaBigBum skrev 2009-08-20 03:31:47 följande:
    charly: Nu är jag inte så hemma i blöjdjungeln här, men testa diverse affärers egna märke innan du börjar importera.
  • Nallepuh01

Hej på er alla,

Min man ska åka till Usa och jag undrar vad är det som är billigare i Usa än Sverige när det gäller barn. Alltså barnvagn skötväska och barnkläder etc.
    Jag skullevara tacksam om jag fick lte hjälp.
    {#lang_emotions_laughing}

• All American Mom

Äntligen igår fick vi internet uppkoppling... Verizon tog sin tid verkligen... fick routern för över en vecka sen från dom men dom kopplade inte oss upp tills igår när jag ringde o klagade att jag vill inte vänta en dag till (idag skulle dom aktivera allt) eller så skickar jag allt tillbaks ;)

Vi har varit i Buffalo sedan 5e augusti... känns bra!

• Hannaliten
    rasajj skrev 2009-08-20 03:27:52 följande:
    Targets egna marke! de var bast tycker jag.
    Jag haller med! Jag alskar Targets egna marke. Deras blojor ar forresten de enda jag sett som inte ar helt vita. De har stora bla och grona prickar over hela blojan.
  • Sweden

Charly - Och här sitter jag i Sverige just nu och irriterar mig på att jag inte hittar några bra blöjor här, de bara läcker ju och ger utslag Jag gillar Costcos och Targets blöjor i USA, vet inte om de gör pull-ups dock?

• Hannaliten

Haromdagen fick jag baby-reklam fran Target, med bla a en kupong for $5 off $25 ac babysaker. Perfekt for att kopa blojor!

• Wagram
    Mealla skrev 2009-08-20 01:59:27 följande:
    KS,Jag kan inte heller forsta att man VILL se ut sa eftersom det verkar bokigt, otympligt och ganska sa ofrascht att ga och andas bakom ett tygstycke dagarna i anda, men om det ar nagot man vill, fine.
    Jag haller med dig, men jag undrar om dessa kvinnor verkligen valt det av fri vilja och inte pa grund av tryck utifran.
  • Nena70
    Sweden skrev 2009-08-20 12:05:21 följande:
    Charly - Och här sitter jag i Sverige just nu och irriterar mig på att jag inte hittar några bra blöjor här, de bara läcker ju och ger utslag Jag gillar Costcos och Targets blöjor i USA, vet inte om de gör pull-ups dock?
    Gillar inte heller de svenska blöjorna, fast Pampers funkar inte bra för oss i USA heller - de svenska Pampers VAR bra, tyckte jag, men nu har de någon ny sort (flex) som ger Noah utslag precis som de amerikanska gör. Libero känns helt enorma, och då är jag ändå van vid tygblöjor.

Jag gillade Seventh generation-blöjorna till Andreas (oblekta) och har en kompis som tycker Costcos blöjor är jättebra. Till Noah använder jag Huggies nattblöjor på nätterna och det är det enda som funkat på honom nattetid - tror inte det finns något motsvarande här i Sverige.

Har varit till tandläkaren igen. Min kronförsedda tand (som redan gått igenom en del strapatser i samband med kronan, men det är en annan tråkig historia) hade pajat - nerven höll på att dö och hade blivit infekterad. Skönt att i alla fall veta vad som var fel, och förhoppningsvis är det nu åtgärdat så att det är OK tills jag kommer tillbaka till USA.

Nu ska Andreas börja sova i spjälsäng har jag bestämt . Han har sovit i vagnsinsatsen de senaste snart 2 månaderna, efter att innan dess mestadels ha sovit i babysittern, men nu börjar det bli lite trångt i vagnsinsatsen (han är jättestor för sin ålder) så det är hög tid att vänja sej vid att sova i säng. Han är jätteduktig på att somna själv, så jag hoppas att det inte blir alltför jobbigt- har lagt lite hoprullade handdukar kring honom, och han har sovit middag i ett par timmar nu, så det verkar ju lovande.
  • Hjartesjalen
    Wagram skrev 2009-08-20 13:29:52 följande:
    Jag haller med dig, men jag undrar om dessa kvinnor verkligen valt det av fri vilja och inte pa grund av tryck utifran.
    Handlar det inte om religion o att det e forbjudet i deras egna hemland att visa sig, samt att dom absolut inte far gora detta for sina man. Jag sag ett program fran Irak tex, dar kvinnorna sa pa gatorna det e varan religion + att det ar enligt lag, sa det tar dom nog med sig vart dom an befinner sig.
Svar på tråden USA tråden.