• Desertchick

USA tråden.

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3

www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

• Svar på tråden USA tråden.
  • Hjartesjalen
    Wagram skrev 2009-08-20 17:37:20 följande:
    Det skylls ju ofta pa religionen, men det star inget i Koranen om Burkha.
    Jag har inte last Koranen. Jag gick bara efter vad kvinnorna i programmet sjalva sa.
  • Wagram

Usch, vad skyldig jag kanner mig just nu. Jag skallde pa Elliot eftersom hanvar sa konstig och absolut inte ville samarbeta nar vi skulle gora oss i ordning for att ga ut. Plotsligt ser jag att det borjar droppa blod ur nasan pa honom och han blev helt hysteriskt radd. Han hade blott i natt ocksa, sa jag borde ju fattat att det kunde handa igen. Nu kanner jag mig som varldens samsta mamma! Fast nu ar blodet i alla fall upptorkat, Elliot lugn och jag ocksa.

• Mackenzie Grace
    Desertchick skrev 2009-08-20 16:49:33 följande:
    Nu har mamma min åkt. Inte kul alls. Grät en stor skvätt när vi kramades en sista gång.
    Alltid jobbigt att säga hej då, speciellt när familjen bor så långt borta.. KRAMAR!
  • LabLover
    HS: Jag kan varmt rekommendera ett allergifoder. Science och Royal Canin har som är jättebra.

Överger internet för ikväll. Datorn har fått spatt och visar minsta möjliga text fast att jag har ändrat till största möjliga
    ♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 ♥
  • Sweden

DS - Usch ja vad jobbigt det är när familjemedlemmar åker hem, helst när man inte vet när man får se dem igen. Tur att det finns Skype!

Har kommit hem från en tjejkväll och jag har kört bil i Sverige för första gången på 2 år, det var läskigt med växelspak och allt. 5 filiga motorvägar i USA är inga problem men svenska rondeller blir jag nervös av

• Wagram
    Sweden skrev 2009-08-20 22:16:32 följande:
    DS - Usch ja vad jobbigt det är när familjemedlemmar åker hem, helst när man inte vet när man får se dem igen. Tur att det finns Skype!Har kommit hem från en tjejkväll och jag har kört bil i Sverige för första gången på 2 år, det var läskigt med växelspak och allt. 5 filiga motorvägar i USA är inga problem men svenska rondeller blir jag nervös av
    Haller med. Jag blir ocksa nervos av att kora i Sverige, speciellt i rondeller som knappt finns har (jo, en, men dar fattar ingen hur man skall kora, sa det blir lite "hej och ha").
  • Wagram

Ar det nagon av er som bojkottar Whole Foods pga detta?

online.wsj.com/article/SB20001424052970204251404574342170072865070.html

Jag har pa kort tid mott tva personer som ifragasatt varfor jag fortfarande handlar dar (enkelt: var annars kan jag hitta organic soy youghut haromkring???). Men jag tycker faktiskt att han har ratt till sin egen asikt, och ser ingen anledning att bojkotta affaren bara for att jag inte haller med. Skulle man bojkotta alla foretag vars CEOs filosofi man inte haller med om skulle man inte kunna gora mycket. I konsekvensens namn borde samma personer som bojkottar WF ocksa bojkotta t ex bensinbolagen och lakemedelsforetagen. Men da skulle de val behova gora en iuppoffring pa riktigt...det ar ju lattare att ga och handla nagon annan stans och sla sig for brostet for hur rattfardig man ar an att ga till fots till affaren.

• LAMadde
    Sweden skrev 2009-08-20 22:16:32 följande:
    DS - Usch ja vad jobbigt det är när familjemedlemmar åker hem, helst när man inte vet när man får se dem igen. Tur att det finns Skype! Har kommit hem från en tjejkväll och jag har kört bil i Sverige för första gången på 2 år, det var läskigt med växelspak och allt. 5 filiga motorvägar i USA är inga problem men svenska rondeller blir jag nervös av
    Ja gud ja.. alla rondeller i sthlm. OMG. Spec dom stoooora 2 filiga ! Dom e inte å leka me haha. Sen är de ju så jäkla trångt att köra på svenska vägar.. är dom byggda för 'smart-cars' lr? Sen ska vi inte ens snacka om att parkera, varför är rutorna i sverige säkert 1m smalare än dom amerikanska?? Här är det ju nästan jämt 2 ränder mellan rutorna, så man har 'svängrum' för dörrarna, medans i sverige måste man parkera längst bort fr affären om man vill va garanderad att inte få märken i dörren..?
  • rasajj
    Wagram skrev 2009-08-20 22:43:05 följande:
    Ar det nagon av er som bojkottar Whole Foods pga detta? online.wsj.com/article/SB20001424052970204251...Jag har pa kort tid mott tva personer som ifragasatt varfor jag fortfarande handlar dar (enkelt: var annars kan jag hitta organic soy youghut haromkring???). Men jag tycker faktiskt att han har ratt till sin egen asikt, och ser ingen anledning att bojkotta affaren bara for att jag inte haller med. Skulle man bojkotta alla foretag vars CEOs filosofi man inte haller med om skulle man inte kunna gora mycket. I konsekvensens namn borde samma personer som bojkottar WF ocksa bojkotta t ex bensinbolagen och lakemedelsforetagen. Men da skulle de val behova gora en iuppoffring pa riktigt...det ar ju lattare att ga och handla nagon annan stans och sla sig for brostet for hur rattfardig man ar an att ga till fots till affaren.
    nej, snarare tvartom! Tycker whole foods ide ar jattesmart.

Jag ar faktiskt valdigt forvanad over att sa manga fran Sverige vill ha Obamacare..?? I lilla Sverige med 10 miljoner innevanare sa hor man om och om igen hur lite resurser varden har, personalen far daligt betalt, det ar personalbrist for att landstingen inte har rad att anstalla fler, det ar urlojliga tfntider for att fa tid hos lakare och sedan ar det vardkoerna. Vill vi verkligen ha det har?? Inte jag iallafall!

Laven, ar det sa mycket battre i Canada? Har alla tillgang till vard, nar de behover den? Eller ar det koer dar ocksa? Och svart att fa tid for preventativ vard?

Jag fasar for vad som kommer handa om Obama far igenom sitt forslag.
    Science and religion are not at odds. Science is just to young to understand.
  • Wagram
    rasajj skrev 2009-08-21 01:40:16 följande:
    nej, snarare tvartom! Tycker whole foods ide ar jattesmart. Jag ar faktiskt valdigt forvanad over att sa manga fran Sverige vill ha Obamacare..?? I lilla Sverige med 10 miljoner innevanare sa hor man om och om igen hur lite resurser varden har, personalen far daligt betalt, det ar personalbrist for att landstingen inte har rad att anstalla fler, det ar urlojliga tfntider for att fa tid hos lakare och sedan ar det vardkoerna. Vill vi verkligen ha det har?? Inte jag iallafall!Laven, ar det sa mycket battre i Canada? Har alla tillgang till vard, nar de behover den? Eller ar det koer dar ocksa? Och svart att fa tid for preventativ vard? Jag fasar for vad som kommer handa om Obama far igenom sitt forslag.
    Fast...det finns lander med allman halsovardsforsakring dar det faktiskt fungerar valdigt bra. Belgien, till exempel. I Sverige tror jag problemet ligger annorstades. Jag ar for allman sjukvard har ocksa. Men tycker anda att WFs CEO far tycka vad han vill utan att hans affarer behover bli bojkottade for det.
Svar på tråden USA tråden.