• Desertchick

USA tråden.

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3

www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

• Svar på tråden USA tråden.
  • Wagram
    Handlar det inte om religion o att det e forbjudet i deras egna hemland att visa sig, samt att dom absolut inte far gora detta for sina man. Jag sag ett program fran Irak tex, dar kvinnorna sa pa gatorna det e varan religion + att det ar enligt lag, sa det tar dom nog med sig vart dom an befinner sig.
    Nja, det handlar mer om kultur an religion.
  • Wagram
    Handlar det inte om religion o att det e forbjudet i deras egna hemland att visa sig, samt att dom absolut inte far gora detta for sina man. Jag sag ett program fran Irak tex, dar kvinnorna sa pa gatorna det e varan religion + att det ar enligt lag, sa det tar dom nog med sig vart dom an befinner sig.
  • Wagram
  • Hjartesjalen
    Wagram skrev 2009-08-20 13:41:50 följande:
    Ok, da sa dom sakert fel.
  • Mealla

Nar vi bodde i London sa lag mitt sjukhus jag gick for check-ups da jag var gravid, i en av de exklusivare delarna i London. Det fanns manga valdigt rika araber, framst saudier som bodde dar, de flesta i en heltackande svart sloja, som aven tackte hela kroppen, man sag bara ogonen. I alla fall, dessa kvinnor var under allt det svarta kladda i haute couture, Chanel, Dior, Armani etc. Hermes vaskor och Manolos....

For mig kandes det som en san waste, varfor kla sig i snygga skraddarsydda klader nar ingen anda far se dem?

• Hjartesjalen
    Mealla skrev 2009-08-20 14:03:54 följande:
    Nar vi bodde i London sa lag mitt sjukhus jag gick for check-ups da jag var gravid, i en av de exklusivare delarna i London. Det fanns manga valdigt rika araber, framst saudier som bodde dar, de flesta i en heltackande svart sloja, som aven tackte hela kroppen, man sag bara ogonen. I alla fall, dessa kvinnor var under allt det svarta kladda i haute couture, Chanel, Dior, Armani etc. Hermes vaskor och Manolos....For mig kandes det som en san waste, varfor kla sig i snygga skraddarsydda klader nar ingen anda far se dem?
    Precis, har alltid varit min tanke ocksa.
  • laven
    Mealla skrev 2009-08-20 14:03:54 följande:
    For mig kandes det som en san waste, varfor kla sig i snygga skraddarsydda klader nar ingen anda far se dem?
    Men det är ju bara "in public". Privat i hemmet, med "tjej-gänget" får ju folk se dem.
  • Mealla

Jo jag vet att "tjejganget" far se det hemma, men anda..Har man rad med en skraddarsydd Chanel vill man val visa upp den nar man gar ut och ater pa nagot trevligt stalle?

• laven

Eller så vill man bara njuta av att ha råd.

Och njuta av känslan att man är riktigt snygg, precis som det kan vara härligt att klä upp sig inför en helkväll hemma med maken, även om man lika gärna kunde glufsa i sig middagen iklädd gamla sunkiga joggingkläder.

• Mealla

Visst ar det sa laven,

men jag tycker anda att det kanns lite sorgligt att vara snyggt kladd fran topp till ta och sedan forstora intrycket men ett svart heltackande skynke, lite som att kopa en Picasso och halla en burk svart farg over. If you got it flaunt it

Svar på tråden USA tråden.