• bocabo

Norge del 2

Fortsätter med en ny Norge tråd om ni är intresserade.

Alla som vill är välkomna att skriva.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 12:43
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-45/m43760588.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-09 12:07
    Här är vi som hänger i tråden:

-Jaz1, (ska flytta till) Trondheim, 3 barn: 3 år, 7 mån, 7 mån

-Susodus, Kristiansund, Emelie 2 år och en bebbe (tjej) påväg i nov09

-MamaKlara, Stavanger, 1 dotter 17 månader

-lhanna, Trondheim, Ailinn 6 månader

-Bocabo, Evje (ska flytta till Beitostölen), Ida-Chantelle, 7 månader

-Janiem, Stjørdal (nära Trondheim, men letar boende inne i Trondheim) 3 barn: Liam snart 6 år, Isak 4 år och Mona 5 månader.

-Fraggelgirl, Aurskog, Ida 9 månader

-Trollet05, Bergen, 2 barn: 4 år och 2 månader

-MaryLi, Bergen, jobbar på första barnet

• Svar på tråden Norge del 2
  • bocabo

Nu är vi hemma igen från vår mini semester i Skåne. Var skönt med en liten "break" men är ganska trötta av körningen. blev nästan 200 mil! känns som man bor långt bort i tjotahejti!

• llhanna

Hej jag har vart i Sverige nu i 3 veckor har vart på barndop och bröllop och ska åka tillbaka till Trondheim nu på Måndag.Hur är det med alla er andra?

• Jaz1

Verkar som om några i Norge-tråden försvann nu i del 2. Men några är vi är i allafall. För oss börjar det nog närma sig med flytt till Norge. Blir antagligen i januari. Spännande och lite läskigt! Har inte helt fått klart för mig hur det blir med FK/Nav, men det bästa blir nog att jag bara anmäler tillfällig flyttning först så att jag kan vara föräldraledig hela våren o få pengar fr FK och sedan meddela definitiv flyttning efter det. Det är väl inte helt juste men annars riskerar jag att stå helt utan ersättning. Ska ringa Grensetjensten igen o se om de har något annat förslag. Vi kommer alltså flytta till Trondheim, och det blir antagligen i de östra delen av byen. Kan vi inte göra en liten lista så man har koll på var alla i tråden bor och ålder på barn. Kopiera och fyll på:

Jaz1, (ska flytta till) Trondheim, 3 barn: 3 år, 7 mån, 7 mån

• susilusa

Hej alla,

Jaz1 va kul att du ska flytta till Trondheim en himla mysig by. Vi brukar åka dit ibland för en weekend och mysa med familjen.

Jag och min man har bestämt oss nu att flytta hem till Sverige i typ jan-feb 2011 för då är det dags för mig att börja jobba efter barnledigheter. Längtar..... Har nog skrivit förrut att jag inte trivs här (bor i Kristiansund). Min man ska fortsätta att jobba här men han jobbar 14 dagar och sen hemma i sthlm i 14 dagar.

Susodus, Kristiansund, Emelie 2 år och en bebbe (tjej) påväg i nov09.

• MamaKlara

Hej!
    Kul att ni ska flytta. Har hört att det är jättefint i trondheim men har dessvärre inte hunnit med att åka så högt norrut än. Jag tycker att det låter bra som du, Jaz1, skagöra med ersättning från FK/ nav. Viktigt att tänka på att få ut det mesta/bästa av det. Vet någon om hur det blir med vaccinering mot svininfluensa här i Norge? Kollar mest på svenska nyheter...
    MamaKlara, Stavanger, 1 dotter 17 månader

• Jaz1

Så här hade jag tänkt med listan om oss här i tråden:

Susodus, Kristiansund, Emelie 2 år och en bebbe (tjej) påväg i nov09

När den börjar bli någotsånär komplett han TS lägga till den i TS-rutan så att den är lätt att hitta.

Just nu sitter jag och letar boende på finn.no. Inte lätt. Vill ju gärna hitta något bra på en gång så att man slipper flytta så många gånger. Skulle gärna vilja ha ett radhus någonstans i östra delarna av Trondheim. Lite halvtaskig sits man sitter i när man har en bostadsrätt att sälja här i Sverige för att köpa något i Norge, den svenska kronan är ju inte så mycket värd...

• Jaz1

Så här hade jag tänkt med listan om oss här i tråden:

När den börjar bli någotsånär komplett han TS lägga till den i TS-rutan så att den är lätt att hitta.

Just nu sitter jag och letar boende på finn.no. Inte lätt. Vill ju gärna hitta något bra på en gång så att man slipper flytta så många gånger. Skulle gärna vilja ha ett radhus någonstans i östra delarna av Trondheim. Lite halvtaskig sits man sitter i när man har en bostadsrätt att sälja här i Sverige för att köpa något i Norge, den svenska kronan är ju inte så mycket värd...

• llhanna

lhanna,Trondheim,Ailinn 6 månader

• bocabo
    lhanna,Trondheim,Ailinn 6 månader
    Bocabo, Evje (ska flytta till Beitostölen) 1 dotter, 6 månader
Svar på tråden Norge del 2