• bocabo

Norge del 2

Fortsätter med en ny Norge tråd om ni är intresserade.

Alla som vill är välkomna att skriva.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 12:43
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-45/m43760588.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-09 12:07
    Här är vi som hänger i tråden:

-Jaz1, (ska flytta till) Trondheim, 3 barn: 3 år, 7 mån, 7 mån

-Susodus, Kristiansund, Emelie 2 år och en bebbe (tjej) påväg i nov09

-MamaKlara, Stavanger, 1 dotter 17 månader

-lhanna, Trondheim, Ailinn 6 månader

-Bocabo, Evje (ska flytta till Beitostölen), Ida-Chantelle, 7 månader

-Janiem, Stjørdal (nära Trondheim, men letar boende inne i Trondheim) 3 barn: Liam snart 6 år, Isak 4 år och Mona 5 månader.

-Fraggelgirl, Aurskog, Ida 9 månader

-Trollet05, Bergen, 2 barn: 4 år och 2 månader

-MaryLi, Bergen, jobbar på första barnet

• Svar på tråden Norge del 2
  • Jaz1

Ja, Tradera är toppen!

Har inte provat länken nedan, så jag vet inte om det är bra, men kanske värt att kolla upp?!

www.qxl.no/

• bocabo
    Jaz1 skrev 2009-09-14 11:04:23 följande:
    Ja, Tradera är toppen! Har inte provat länken nedan, så jag vet inte om det är bra, men kanske värt att kolla upp?!www.qxl.no/
    Ja Qxl är inte i närheten att vara så bra som Tradera, jag håller mig oxå till Tradera eller Finn, är på jakt efter en Tripp trapp stol, men det är nästan alltid avhämting eller långt ifrån där vi bor. Men jag fortsätter leta
  • Charlotta

Hej allihopa! En till här som förvirrat sig över gränsen. Charlotta som bor i Hamar. Fick första barnet i april, en dotter. Någon som sitter och ser på valg 09?

• MrsQ
    bocabo skrev 2009-09-14 14:53:07 följande:
    Ja Qxl är inte i närheten att vara så bra som Tradera, jag håller mig oxå till Tradera eller Finn, är på jakt efter en Tripp trapp stol, men det är nästan alltid avhämting eller långt ifrån där vi bor. Men jag fortsätter lHej

Hej!!
    Hittar en kul Norge tråd   Hoppas jag får hänga här med er !!!

Jag bor i Kongsberg o har en liten gutt på 4 år.

Vet ej var du bor men jag har tre tripp trapp stolar o det är lite mye syns jag !!!

• Jaz1
    bocabo skrev 2009-09-14 14:53:07 följande:
    Ja Qxl är inte i närheten att vara så bra som Tradera, jag håller mig oxå till Tradera eller Finn, är på jakt efter en Tripp trapp stol, men det är nästan alltid avhämting eller långt ifrån där vi bor. Men jag fortsätter leta
    Så trevligt med flera nya här i tråden! Välkomna!

Vi har så tur att vårt dagis har bytt ut alla sina Tripp-trapp-stolar och säljer dem för 300 kr. Vi har ju två små tvillingar så jag tänker köpa 2 st för 600kr. Fynd!

När vi flyttar till Norge så komemr jag nog fortsätta handla på svenska Tradera och uppge min systers adress som bor i Östersund (och vi i Trondhem då). Verkar som en bra lösning.
  • Janiem

Jag handlar fortfarande via Tradera, tyvärr så tillåter inte alla säljare köpare utanför Sverige. Det skulle vara om man skriver sin adress hos någon som skickar vidare. Jag har redan skrivit min norska adress där så jag kan inte ens buda, skulle vara om jag öppnar ett nytt konto med svensk adress kanske. Samma gäller om man vill köpa svenska barnfilmer, datorspel via cdon tex, jag skickar till min bror i Järpen. Inte SÅ långt. Var föressten inte Tradera, QXL för många år sedan?

• Janiem

Flyttar in till Trondheim om 2 veckor, (lämnade Umeå för 2 månader sedan och bott utanför Trondheim i en liten stad) och undrar om Ni som bor i närheten vill börja ha svensk mamma/pappa träffar regelbundet? Fika, lekparker etc? {#lang_emotions_coffee}

Kan föressten tipsa om SVEA http://www.sveatrondheim.no/ Svenska föreningen i Trondheim. Är inte medlem där ännu, men ska bli.

Är nån av Er medlem på Facebook finns även "Svenskar i Trondheim", "Svenska i Norge" etc...

• llhanna

Imorgon flyger jag tillbaka till Trondheim har inte varit hemma på över en månad så det ska bli skönt att komma hem!

Janiem- jag visste inte att några av dessa saker fanns men det ska jag nog bli medlem i skulle va kul att träffa andra från sverige:D

• bocabo
    MrsQ skrev 2009-09-15 11:10:21 följande:
    Hej!

Kul med nya i tråden!

Ja jag är ju på jakt efter en sådan stol, hur mycket vill du ha för dom (behöver 1)
    Jag bor dock på Sörlandet- i Evje men är villig till att betala frakt. Tror den kostar 149.-
    Men ska höra med min moster oxå, hon kanske hade en på lager.
    Janiem skrev 2009-09-15 15:21:15 följande:
    Jag handlar fortfarande via Tradera, tyvärr så tillåter inte alla säljare köpare utanför Sverige. Det skulle vara om man skriver sin adress hos någon som skickar vidare. Jag har redan skrivit min norska adress där så jag kan inte ens buda, skulle vara om jag öppnar ett nytt konto med svensk adress kanske. Samma gäller om man vill köpa svenska barnfilmer, datorspel via cdon tex, jag skickar till min bror i Järpen. Inte SÅ långt. Var föressten inte Tradera, QXL för många år sedan?
    Jag håller med om på Tradera, tycker det är tråkigt att dom inte alltid vill skicka utanför Sverige. Men jag är skriven på mina föräldrar, eller så ändrar jag adressen till mina svärföräldrar om jag är i närheten.

Jag kunde registrera mig på CDON i Sverige, mailade till deras kundservice då gick det att registrera sig så länge jag betalde direkt med kort och inte mot faktura. Men är skriven hos mina föräldrar även där-

Du kan ju prova med det?
Svar på tråden Norge del 2