barn i "koppel", sele med lina
vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?
vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?
The past is now skrev 2009-08-06 09:15:53 följande:
Jag röstade på "ser vettigt ut,men jag vill inte ha det".
Har själv en enormt vild tvååring som inte är lätt att hålla koll på. MEN det går ju självklart och än så länge har vi kontrollen MEN samtidigt kan jag förstå om man t ex är inne i stan där det är mkt folk och så, man vill ju inte att barnet skall springa bort och det räcker ju med att man tittar bort en sek så har ungen försvunnit. En tvååring vill ju inte alltid hålla mamma i handen direkt... Kan tänka mig i USA att det är viktigt att ha sele på barnen, annars blir de väl stulna...
Har inte sele till mina barn, men hade jag kännt att jag haft det behovet hade jag inte tvekat! Hellre ett barn i sele o låta folk kolla (om de nu gör det) än ett barn som riskerar att dö!
Kanske lite ot: Mamma hade sele på mig när jag var liten, på 70-talet. Superbra tyckte hon Jag var tydligen en sådan man behövde det på
vi hadde sele när H var mindre och vi var i USA, att gå runt med en 18 månaders i NY utan sele skulle kännas helt galet! Det är ju så mkt trafik och folk att någon skulle kunna tränga sig förbi och bara ta henne om det var så.
Här i Sverige har vi inte sele, mest för att vi bor i en liten stad och H sällan går vid väg.
The past is now skrev 2009-08-06 09:17:00 följande:
Svara "Ser vettigt ut, men jag vill inte ha det"
Dottern får gå själv där det är ok, annars sitter hon i vagnen.
Hellre sele än att barnet tar skada av oaktsamma föräldrar.
Vi var i djurparken i våra och såg ett barn med sele. Tyckte det såg lite onödigt ut just då (vid ponnyhagen) men 10 minuter senare såg vi ett annat barn springa ifrån sin mamma och in under staketet till savannen. Hon hann precis grabba tag i honom innan han ramlade ner två meter och då tänkte jag att det kanske inte är så dumt i alla fall. I alla fall inte på ett sånt ställe. Tror dock inte jag kommer ha det till vår son eftersom vi bor i en liten stad och sällan vistas vid vägen. Annat om man bor i storstan.
Jag skulle behöva en!
Har en son på 4år, sköter sig fin fin på promenaderna!
Men jag har även en dotter på snart 2år som hatar att sitta i vagen, men ska heller inte hålla handen eller i vagnen. Där skulle en sele behövas för hon är livs farlig.
Har även en gosse på 3månader i vagn....
Nån som vet var man kan köpa sån sele?
Hellre sele på dottern än att nåt händer henne, skulle inte klara av att leva om hon skulle försvinna eller bli påkörd Då känns sele som ett bättre alternativ.