• puss

barn i "koppel", sele med lina

vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?

det är tammefan roligt nästan jämt
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina
  • tinna
    Pinje skrev 2009-08-06 08:44:13 följande:
    Nu lär jag väl få påhopp...Kan nån tipsa mig om var man köper en sån där ryggsäck med apsvans som nån skrev om. Lite roligare än en vanlig sele jag sett länk till. Den med apsvans, är den lika stark/säker? Jag tror min dotter skulle vara så otroligt mycket nöjdare på stan i en sån istället för i vagn eller krampaktigt fasthållen i handen. Jag kan inte vända bort blicken i 3 sekunder, för då är hon borta. Snabb, påhittig, orädd. Förståndet kommer väl nångång, men nu vid 3,5 år är det total punktmarkering som gäller.
    http://www.barntrygghet.se/visa_produkt.asp?t=2%2Din%2D1+g%E5sele+f%F6r+barn+utformad+som+ett+kramdjur%2Fryggs%E4ck&id=832&lang=sv 

En sån här är det jag har sett.
  • The past is now
    näradig skrev 2009-08-06 08:59:46 följande:
    jag skulle inte välja något av det. Jag har inte rätt att kränka barnet, har du?
    Jag hoppas att du skojar nu? Ordet kränkt är så misshandlat idag så det förlorar sin innebörd.
  • näradig

The past is now skrev 2009-08-06 09:03:34 följande:

Jag hoppas att du skojar nu? Ordet kränkt är så misshandlat idag så det förlorar sin innebörd.
    nej, jag skojar inte. vad menar du?
  • Trollet Ludenben
    näradig skrev 2009-08-06 08:59:46 följande:
    jag skulle inte välja något av det. Jag har inte rätt att kränka barnet, har du?
    nä bättre att barnet blir överkört... hellre döda barn än selade barn!!
  • grön banan

Trollet Ludenben skrev 2009-08-06 09:04:34 följande:

Jag har ett barn med autism omedvetet om trafikens fara och är skyldig att skydda honom.
  • näradig

Trollet Ludenben skrev 2009-08-06 09:04:34 följande:

vad är det du inte förstår eftersom du varar så?
  • MetalMorsan

Jag har aldrig använt sele på min äldsta MEN han är inne i en period då han inte lyssnar, springer iväg och tänker inte på att det är en bilväg. Han är 3 år så jag kan inte begära så mycket.
    Tidigare höll han alltid handen eller vagnen. Gick och köpte en sele bara för att ha på buss/tåg eller där det annars är mycket folk.
    Har bara behövt ha den en gång. Eftersom han verkar fatta att om han springer iväg måste han ha sele så har det blivit betydligt bättre. Har dock aldrig använt det som något "hot". Han bara hatar den...Men måste jag så använder jag den mer än gärna!

• The past is now
    näradig skrev 2009-08-06 09:04:13 följande:
    The past is now skrev 2009-08-06 09:03:34 följande:
    nej, jag skojar inte. vad menar du?
    Så du tror att ett litet barn på 1-1½ år blir KRÄNKT av att mamma/pappa är rädd om dess liv? Då kan du ta en reality check tycker jag.
  • Mary Wollstonecraft

Har bara läst ts, men jag tycker att det verkar praktiskt i vissa situationer. Såg till exempel en pappa med "koppel" på sin tvååring på Stockholms central för ett tag sedan. När det är mycket folk, och barnet riskerar att göra sig illa, komma bort, falla ner på tågrälsen etc., och föräldern kanske har packning och grejer att bära., varför inte?
    Att vara förälder handlar ju faktiskt inte bara om att i möjligaste mån inte "kränka" barnet (HATAR det ordet!), utan också om att skydda dem från reella faror som kan ge större konsekvenser än en tillfällig kränkning.

• näradig

The past is now skrev 2009-08-06 09:08:22 följande:

Så du tror att ett litet barn på 1-1½ år blir KRÄNKT av att mamma/pappa är rädd om dess liv? Då kan du ta en reality check tycker jag.
    nu tappar du bort mig ännu mer. du kan inte ha läst vad jag skrivit utan bara tagit en mening ur sitt sammanhang.
Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina