• puss

barn i "koppel", sele med lina

vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?

det är tammefan roligt nästan jämt
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina
  • MetalNea
    Liljekonvaljer skrev 2009-08-06 08:00:41 följande:
    Om man har två ettåringar då, eller tre ettåringar?
    Ja då skulle jag åtminstone välja att vistas i miljöer där jag klarade att ha koll på dom utan att använda koppel, alternativt att ta hjälp av någon (pappan, släkting, vän). Tycker det skulle kännas hemskt att sätta koppel på mina barn.
  • puss
    Liljekonvaljer skrev 2009-08-06 08:00:41 följande:
    Om man har två ettåringar då, eller tre ettåringar?
    eller om man har en ettåring och en tvååring?
    eller en ettåring och en treåring?

det FINNS folk som har flera barn
  • puss
    MetalNea skrev 2009-08-06 08:07:29 följande:
    Ja då skulle jag åtminstone välja att vistas i miljöer där jag klarade att ha koll på dom utan att använda koppel, alternativt att ta hjälp av någon (pappan, släkting, vän). Tycker det skulle kännas hemskt att sätta koppel på mina barn.
    och åka taxi dit.
  • tinna

Tidigare har jag tyckt att det sett lite illa ut. Men efter att ha funderat lite så är det väl egentligen inte sämre än att tvinga ett barn att sitta i vagn? Att spänna fast ett protesterande barn i en sele i vagnen ser inte heller bra ut eller? Vi var på Liseberg i veckan med våra barn, 2,4 och 6 år gamla. Tvååringen är helt sjövild och var således tvungen att sitta i vagnen mest hela dagen för att inte springa iväg. Om man håller honom i handen så får man hålla jättehårt för att han inte ska slita sig loss och håller man för hårt så biter han så att man släpper. Det känns inte bra att hålla ett barn stenhårt i handen heller för den delen. Då slog det mig att en sån där ryggsäck med svans inte hade varit fel för då hade han kunnat gå omkring och jag kunde hållt honom i alla fall, utan att slita i armen. Han hade fått röra på sig, trots alla tusen människor. Han hade kunnat gå själv i köerna. Testade det flera gånger men eftersom han är liten och jag stor hade jag ingen chans att hänga med honom när han klättrade ut genom staketet.

Vi kanske i stället skulle låtit bli att åka till Liseberg eftersom det inte är det optimala för en tvååring med stort rörelsebehov, men samtidigt så är det mycket uppskattad av våra stora barn (som nästan alltid får anpassa sina aktiviteter efter lillebror). Hade jag tänkt efter innan så hade jag nog köpt en såndär apa...

• MetalNea
    puss skrev 2009-08-06 08:12:25 följande:
    och åka taxi dit.
    Nä, jag skulle väl göra som jag brukar: ta bilen om det är långt, eller sätta ungarna i vagnen och promenera...
  • puss

tinna fy på dig!! hur kan du göra så mot stackars lilla bebin. han skulle såklart ha fått vänta i bilen istället, och inte behövt känna sig KRÄNKT.

• MEAA

Men i mexico är väl kidnappning vanligt, är det inte från den skräcken folk sätter på "koppel" på sina barn.

När jag var liten var det massa som hade koppel på sina barn på euro disney förmodlingen för att det är enormt stort, mycket folk och ett "paradis" för pedofiler.

I sverige tycker jag inte att det är så nödvändigt om man inte ska vara på ett ställe där det är alldeles för mycket folk. Har aldrig sett någon i Sverige som har haft sina barn kopplade faktiskt.

• puss
    MetalNea skrev 2009-08-06 08:21:56 följande:
    Nä, jag skulle väl göra som jag brukar: ta bilen om det är långt, eller sätta ungarna i vagnen och promenera...
    barna behöver gå själva. det är nyttigare och roligare. visst, det tar längre tid, men det får man räkna med.
  • MetalNea
    puss skrev 2009-08-06 08:29:50 följande:
    barna behöver gå själva. det är nyttigare och roligare. visst, det tar längre tid, men det får man räkna med.
    Absolut, men det beror väl på hur långt det är. Är det lagom långt får dom väl gå i omgångar. Det finns alltid en lösning. :)
  • Trollet Ludenben
    MetalNea skrev 2009-08-06 07:52:58 följande:
    Trollet Ludenben skrev 2009-08-05 21:59:30 följande: Svarade på trådstarten, där jag inte noterade att det gällde barn med diverse funktionshinder.
    men snälla... barn med funktionshinder är väl barn de med?? Och som jag skrev, du kan inte veta att han har det för det syns inte på honom. Så skulle du se mig ute med detta så skulle du direkt dra slutsatsen att jag är en lat förälder och enligt dig skulle det se illa ut.
Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina