• puss

barn i "koppel", sele med lina

vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?

det är tammefan roligt nästan jämt
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina
  • anettef

hade ni frågat mig för 2 år sen hade jag nog sagt att det såg galet ut, men idag hade jag nog behövt det till mig 2,5 åring..

• Helene OSV

Måste tillägga att Olivia är enormt duktig i trafiken och ser sig alltid för när hon korsar vägar osv. Om vi är på väg nånstans kan hon cykla i förväg en lång bit och stanna just innan stora korsningar osv och så väntar hon på mig medan jag går med Valter i vagnen och Sigrid brevid.
    Men om vi går på tex festivaler, marknader, osv så tar hon varje tillfälle att sticka, vill hon åka karusell, då går hon till karusellerna, även om de är lååååångt borta. Ser hon nåt intressant så går hon dit. Handen slingrar hon sig lätt ur och, det är i princip fysiskt omöjligt att dra en barnvagn och hålla TVÅ barn i handen samtidigt.
    Sigrid är lugnare och går med oss OM Olivia går med oss, sticker Olivia så följer Sigrid gärna med. (så jag behöver bara ha Olivia i koppel)

Visst ser det lite knäppt ut men Olivia är iaf inte ett dugg kränkt, hon kan ju liksom förmedla vad hon tycker och oftast tycker hon bara att det är kul. Ibland blir hon irriterad och drar för att hon är less men vad är skillnaden egentligen mot att hon skulle dra i min hand om jag höll i henne?? 

♥ Olivia 031017 ♥ Sigrid 051003 ♥ Valter 080812 ♥
  • ica i rutan
    Scratchy skrev 2009-08-06 00:47:28 följande:
    Detblirjuändåenmassavittpåskärmen.Vimåstespara!SPA
    RA,människor!SPARA!Åååååh,attjagärdenendesomfattar
    detta...
    Jo... inte för att vara sån meeen... det kom med ett litet mellanslag i din text där *pekar*
  • F A M E

Vi funderar att ev sätta en bjällra på våran minsta då den kan försvinna har snabbt som helst. Men än så länge har grannarna ögonen med sig och larma så fort h*n hamnar fel. Så vidare vi inte märker de först.

Har även funderat på att chipa och skicka upp så man kan söka av med en satellit i visa fall. Då h*n då bara tok försvinner och vägrar svara när man/vi ropar.

• Zitah
    Scratchy skrev 2009-08-06 00:47:28 följande:
    Detblirjuändåenmassavittpåskärmen.Vimåstespara!SPA
    RA,människor!SPARA!Åååååh,attjagärdenendesomfattar
    detta...
    hahahahahha
  • I have a kid

absolut det ska jag ha en söt björn som håller om barnet å linan är som en svans.
    viktigt då barnet kan springa iväg annars.

• Zitah
    I have a kid skrev 2009-08-06 03:20:30 följande:
    absolut det ska jag ha en söt björn som håller om barnet å linan är som en svans. viktigt då barnet kan springa iväg annars.
    det låter sött, var köper man sån?
  • Boa

Jag bor i Mexiko och här är det jättevanligt med koppel, särskilt bland de fattiga (de rika har en nanny istället :)). De har inte ens sele utan ett speciellt band som de sätter runt midjan. Förstår när små bran har det men det ser väldigt konstigt ut på 7-8 åringar, vilket inte är ovanligt här.

• Elyelle
    I have a kid skrev 2009-08-06 03:20:30 följande:
    absolut det ska jag ha en söt björn som håller om barnet å linan är som en svans.viktigt då barnet kan springa iväg annars.
    Vi har en sadan, med en apa, for sonen ibland. Han ALSKAR att ha pa sig den och ber om att fa ha den oftare an vi vill anvanda den.
  • morsigne

jag ska fa en sele av grannen for mitt barn elskar att springa ifran mig

Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina