barn i "koppel", sele med lina
vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?
vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?
Sele och koppel är skitbra!
Jag har tre ganska täta barn och när jag är gravid har jag så ont av foglossning så jag tar mig knappt fram. Eftersom mina ungar inte gillat att åka vagn från ca 1½ års ålder så har de fått gå i sele när jag varit gravid med nästa. Jag hade aldrig kunnat fånga dem om de stack
svarade alt 2, æven fast jag kan tycka att det ser lite små-dumt ut. men vad spelar det før roll, sækerheten før ens barn ær då viktigare æn hur det ser ut?!! syrran hade en te sin pojk då han va liten, han va helt vild och kunde pløtsligt rusa ivæg och det snabbt som bara den, bættre att va på sækra sidan æn att inte va det. vissas svar hær som att om man inte kan springa efter ungarna om dom rusar ivæg borde man inte ha barn etc ær ju bara idiotiska, antar att era barn e lugna spiror som inte rusar ivæg?..många barn gør så och det ræcker med en sekund så kan det hænda en olycka, tænk er trafiken i storstæderna t.ex..jag tycker førældrar som anvænder sele ær førnuftiga och tænker på sækerheten fræmst oavsett hur det ser ut med sele. helt rætt! sjælv har jag aldrig behøvt ha det te dottern (dærav alt 2) men sku inte tveka om jag i framtiden får ett barn som springer ivæg eller ær vældigt vild som systersonen var.
det ser ju lite halvläskigt ut men jag kan förstår om en del finner det praktiskt...
fråga dock, ni tror inte barnen lär sig gå på "rätt" sätt snabbare om dom inte har koppel? så tänker jag i alla fall och jag kör på det
samma sak som att jag hela tiden låtit henne följa med i alla möjliga sociala sammanhang där andra inte vågar ha barn, det har gjort henne van och lugn och jag tror att har jag bara tålamod med springande ben så kommer hon väldigt snart fått in en rutin även där..
tror jag, tralalala
jag såg en pappa för ett par år sen på liseberg, han hade tvillingar i sele! mycket smidigt, då dom gick åt var sitt håll hela tiden!
Har bara sett barn i sele två gånger. Ena gången en knappt upprättstående unge, som mest kröp, i en sandlåda, i en staket omgärdad park. Det såg knäppt ut. De andra barnen i sandlådan snubblade på linan och drog med sig den lille i fallet flera gånger. Det var mormor/mormorsmor eller liknande som höll i linan och hon var flera meter bort, upptagen av annat. Urkorkat, tyckte jag.
Den andra gången var det en knatte som promenerade med sin mamma och litet syskon i vagn på trottoar med hårt trafikerad cykelbana på ena sidan och 70 väg på andra sidan. Väldigt smart, tyckte jag.
I Storbritannien är det jättevanligt. Jag kan förstå att man använder det. Det handlar inte om att man skulle vara lat och inte lära sina barn hur man beter sig. Det finns ju faror man inte kan förutse.
Jag vet inte, men har en känsla av att selen började användas i Storbritannien efter att James Bulger (hette han så?) blev kidnappad på ett shoppingcenter och mördad av de där två 10-åriga pojkarna i Liverpool.
kunde inte rösta då jag anser att det kanske behövs i bland för vissa barn.
Dock ser det aldrig vettigt ut.
Det skulle vara perfekt när vi går på stan,vår dotter är sån att hon springer snabbt iväg på bara några sekunder.
The past is now skrev 2009-08-06 10:23:37 följande: