• puss

barn i "koppel", sele med lina

vad tycker ni om det, om ni ser det ute på stan tex?

det är tammefan roligt nästan jämt
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina
  • Pelargonen
    frux skrev 2009-08-06 15:21:15 följande:
    Är det lika hemskt om barnet med sele och koppel står på en kaj eller på en båt?
    Ingen aning. Har inte funderat på det.
  • puss
    Scratchy skrev 2009-08-06 15:20:38 följande:
    Jag förstår visst. Är fullt medveten om att selen inte är ny. Men hur många känner du som växte upp i sele? Just det, inte en majoritet i alla fall.Nej, jag tycker inte det är klokt att låta en ettåring springa på trottoaren vid en trafikerad gata. Men man behöver inte heller ha ettåringen i koppel. Man kan ha den i en vagn eller hålla den i handen. Det handlar om ansvar, och jag tycker inte det är ansvarigt att varken hålle en ettåring i koppel eller att låta den springa vilt.
    tvinga ner barnen i vagnen är bättre därför att?
  • Erika Ö
    puss skrev 2009-08-06 15:19:06 följande:
    ditt barn, ok ingen match när man har bara ett. och att det värsta du har sett är en unge på en gräsmatta är ju, ja enbart märkligt.och man har inte taggtråd som lina. verkar som om du inte riktigt är med  i hissen här.
    haha ja inte var det problem med att ett barn var på en gräsmatta... du kanske inte kan läsa ordentligt vad man skriver? Om barnet hade vart på gräsmattan utan "koppel" så hade jag inte reagerat.. men nu var det precis som om pappan löft ut sin hund och rastade den.. och på en helt öppen gräsmatta... wow jobbigt att springa ikapp barnet om det skulle springa åt nåt håll.. han hade dessutom bara ETT barn! Varför har man sele i en sån situation undrar jag?

Ja det var ju inte direkt att jag menade att den är vass... stryprisken då? det rekonenderas tom att napphållaren inte får vara för lång för att barnet kan dra det runt halsen... vad är då inte ett koppel!? Dom kan lätt dra det runt halsen och snubbla och strypas!

Jag sa också att alla får göra precis som dom vill men jag tycker iaf att det ser sjukt ut..
  • näradig
    Pelargonen skrev 2009-08-06 15:21:49 följande:
    Som en åsikt som uttrycks i en diskussionstråd på ett diskussionsforum. Mitt inlägg berör ju TS frågeställning. Ditt inlägg är endast och enbart kritik av mig som person, men jag är (som sagt) inte förvånad. Ska vi återgå till ämnet som tråden berör?
    ja, då är vi lika stor bovar båda. nu har vi båda kritiserat varandra.

har du tänkt till nu. eller kanske läst tråden och lärt dig något?
  • MrsMia
    puss skrev 2009-08-06 15:20:31 följande:
    skitsamma hur de ser ut.
    Barn gillar lekar, rollspel och gosedjur. Med en sådan sele som jag nämnde trilskas de inte och känner sig fastspända. Så det spelar roll hur de ser ut.
  • puss
    Erika Ö skrev 2009-08-06 15:24:29 följande:
    haha ja inte var det problem med att ett barn var på en gräsmatta... du kanske inte kan läsa ordentligt vad man skriver? Om barnet hade vart på gräsmattan utan "koppel" så hade jag inte reagerat.. men nu var det precis som om pappan löft ut sin hund och rastade den.. och på en helt öppen gräsmatta... wow jobbigt att springa ikapp barnet om det skulle springa åt nåt håll.. han hade dessutom bara ETT barn! Varför har man sele i en sån situation undrar jag?Ja det var ju inte direkt att jag menade att den är vass... stryprisken då? det rekonenderas tom att napphållaren inte får vara för lång för att barnet kan dra det runt halsen... vad är då inte ett koppel!? Dom kan lätt dra det runt halsen och snubbla och strypas! Jag sa också att alla får göra precis som dom vill men jag tycker iaf att det ser sjukt ut..
    jaha du undrar det. det kanske finns nån anledning du inte känner till??
    och stryprisk haha, fet chans. låter oerhört korkat.
  • Pelargonen
    näradig skrev 2009-08-06 15:24:33 följande:
    ja, då är vi lika stor bovar båda. nu har vi båda kritiserat varandra.har du tänkt till nu. eller kanske läst tråden och lärt dig något?

Jag tycker inte likadant som dig. Enklast är väl kanske att du accepterar det.

Ja, jag har läst tråden.
  • puss
    MrsMia skrev 2009-08-06 15:24:45 följande:
    Barn gillar lekar, rollspel och gosedjur. Med en sådan sele som jag nämnde trilskas de inte och känner sig fastspända. Så det spelar roll hur de ser ut.
    ok. bra poäng.
  • Ess
    Pelargonen skrev 2009-08-06 15:20:36 följande:
    Ja, jag ser stor skillnad på att hålla sitt barn i handen motför att ha koppel på dem.
    Du går med ett barn i vagnen och de andra två håller i vagnen, en sticker. Vad gör du då?
  • näradig
    Pelargonen skrev 2009-08-06 15:26:02 följande:
    Jag tycker inte likadant som dig. Enklast är väl kanske att du accepterar det. Ja, jag har läst tråden.
    fast nu handlar det ju om ayy vi tycker olika för att du saknar erfarenhet och kunskap omjust detta. precis som alla som tycker det är fel med sele.

varför vill du inte lära dig något?. vill du bara berätta att det är fel?
Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina