Danitrass skrev 2009-08-05 19:53:09 följande:
Jag tror faktiskt att väldigt mycket av det där är ren inbillning. Och så kan det också handla om hur man själv uppför sig mot andra. Jag har själv sett rätt kaxiga tjejer med barnvagn som högt suckat och stönat till sin kompis när dom inte får gå på en full buss med sin barnvagn. Trots att chauffören hade sagt samma sak till en mamma på 35 år så får dom det till att det är för att dom är unga.
Hehe, jag har gått på stan med barnvagn och fått visa leg i affären när jag köpte öl. En tant bakom mig hörde vad jag sa och blev skogstokig, började gapa och skrika om att jag skulle gå till soc PÅ EN GÅNG för att adoptera bort barnet för så ung som jag var kunde absolut inte vara bra för barnet! Kunde inte hålla mig utan blev tvärilsken på tanten, något som jag idag får höra att "unga människor kan inte kontrollera sitt humör".
Vidare kunde jag inte amma heller för min son hade för kort tungband. Min yngsta styvson matade lillfisen med flaska när en tant kom fram och tog flaskan från honom (!) och kastade in den i buskarna och sa att om jag var äldre och mina pattar färdigutvecklade så skulle jag ha kunnat amma som vanligt folk!
Säger inte att det inte finns många unga fjortisföräldrar, men allt är inte inbillning heller.