Koloraturell skrev 2009-08-06 07:43:17 följande:
Är jag sinnessjuk för att jag berättar vad som händer, vad som händer MIG??? Det är ju så det går till och jag har knappaste någon avvikande störning så det är åldern det handlar om, det säger ju tanterna rakt ut till och med. Nej, det där fattar jag inte!
Fast nu tolkar du saker lite som du själv vill, jag tror att alla andra som läste tråden förstog att hon inte skrev att du ljög och du är nog den ända som tolkar det som att hon tycker att du är sinnesjuk. Det är ju tydligt att hon menar att det är sinnesjukt av tanterna att göra dyl saker och att DET inte kan höra till normen...
Man kan inte bara tolka det folk skriver lite hur man vill..om det är så du gör annars oxå kan jag förstå att du ofta tror att folk ger dig negativa komentarer för att du är ung...men hälften är nog sådant du inbillar dig
Jag fick barn vid 20, 21 och 24år och räknades som ung alla gångerna..tycker nog att jag var en ung mamma oxå då och ser inget negativt med det. Det syftar ju bara på att man är yngre än normen och det är väl inget fel på att vara yngre än normen

Är man över 35år och får första barnet räknas man som äldre mamma då man då är äldre än normen...dock är det rellativt vanligt att få syskon eller sladdisar efter 35år. Över 40år anses nog alla vara äldre förälder då man då är äldre än normen i alla avseenden.
När jag fick min yngsta var jag 28år och räknades inte längre som ung mamma...däremot var det ju mitt fjärde barn så det var ju ändå lite "oj fyra barn och BARA 28år"

Skulle nog kunna tänka mig att skaffa en sladdis när jag är runt 40år...så blir jag äldre mamma oxå

Men inte därför jag i så fall skulle skaffa en sladdis förståss utan jag skulle kunna tänka mig att UNNA mig en sladdis då när de andra börjar bli äldre och man har tid till ett barn till