• Chigitita

Delar ni täcke?

Ja precis som frågan då, delar du och din partner täcke el har ni varsitt? :)

• Svar på tråden Delar ni täcke?
  • Februarii

Vi har varsitt. Han virar ett olidligt varmt, tjockt täcke runt sig året medan jag slänger ett tomt påslakan över 1/3 av min kropp.

• Februarii
    Februarii skrev 2009-08-16 15:22:32 följande:
    Vi har varsitt. Han virar ett olidligt varmt, tjockt täcke runt sig året medan jag slänger ett tomt påslakan över 1/3 av min kropp.
    Året OM, såklart.
  • pezz

har ett dubbeltäcke sover i 160 säng har haft varsitt innan men slutar med att vi ligger under samma ändå

• Anova
    Februarii skrev 2009-08-16 15:22:32 följande:
    så är det hemma hos också, men det är jag som har ett tjockt täcke.
    Det går inte att dela täcke om man har olika behov av värme.
  • fruis

Vi har alltid haft dubbeltäcke.

• Thaleya
    Anova skrev 2009-08-16 15:26:19 följande:
    så är det hemma hos också, men det är jag som har ett tjockt täcke. Det går inte att dela täcke om man har olika behov av värme.
    Säg det till min sambo! :)

Jag har behov av en svalare sovstund.
  • Knitting Angel

Vi har vars ett. Har prövat att ligga under samma men mitt i natten snor sambon större delen av täcket så det knappt blir något kvar till mig. Han påstod att det var jag som snodde täcket och det gjorde jag efter att han snodde det. Han vill inte erkänna att han snor täcket. Funkar bäst med vars ett. Kan ligga och mysa under ett men så fort sambon snor täcket drar jag mitt eget täcke över mig.

• LillaZ

Vi brukade dela innan, men sen sonen kom så har jag sovit under ett tunnare täcke med honom. Och nu när vi skulle kunna dela igen pga att grabben har blivit lite större så har sambon flyttat över till annan säng. :(

• La Lola

Varsitt!

Skulle nog bli galen om jag skulle dela.
    För att inte tala om hur svettigt det skulle bli!

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
Svar på tråden Delar ni täcke?