• Chigitita

Delar ni täcke?

Ja precis som frågan då, delar du och din partner täcke el har ni varsitt? :)

• Svar på tråden Delar ni täcke?
  • SilverEmma

Vi delar på ett stort. Men jag var nästan tvungen att börja bråka med fruntimret på JYSK för att få lov att köpa det. Hon insisterade på att jag skulle köpa två mindre istället för "har man inget att bråka om innan så lär man få det" om man delar täcke....

Så där fick jag reda på hur hennes senaste förhållande tog slut...

...och mitt håller fortfarande...

• kramin

Definitivt vars ett om man sover två, sover man tre går det att dela på två täcken.

• Elli47

Varsitt... vår säng är 180 cm så det vore ej lyckat med delat täcke, dessutom brukar yngste sonen sova där ibland också.

• Trollet Ludenben
    Nivde skrev 2009-08-16 23:38:26 följande:
    Här är det egna täcken som gäller. Jag vill ha ett varmt duntäcke, nästan hela året om. Han sover under ett som knappt är tjockare än ett vanligt påslakan. Hutter och brrrr.
    ha!! det är samma här. Jag skulle frysa ihäl om jag delade täcke med min sambo. Själv sover jag med duntäcke, kan till och med ha två duntäcken på vintern när det är kallt han har ett sommartäcke, tunt som ett påslakan annars svettas han ihjäl...
  • uniMog
    Elli47 skrev 2009-08-17 08:50:16 följande:
    Varsitt... vår säng är 180 cm så det vore ej lyckat med delat täcke, dessutom brukar yngste sonen sova där ibland också.
    Hur tänkte du då? Varför skulle det inte vara lyckat bara för att sängen är 180??

Som svar på Ts: vi delar på ett stort. Oavsett om vi är hos honom eller mig.
    I can Cum Lauder
  • After Forever

Varsitt, skulle inte vilja ha samma,måste ha ett eget som jag kan vira in mig helt i.

• killenkott

Delar,hur mysigt som helst!

Vi sover med fönstret öppet året runt,så när det blir kallt ute kan man bara värma sig på kaminen=maken alltså .

Hade varsit täcke förrut,med sen 4år har vi ett stort,mycket bättre.

• k girl

Vi har ett queen size-täcke som vi delar på. Världens mysigaste tycker vi båda.

• enny signatur

Vi har ett varsitt. Delade innan dottern födes ibland, men nu sover hon med oss. Och att dela täcke är ju extremt varmt *Svettas vid tanken*

• pimpim3

Vi delar ett stort. Vi har en 180-säng och det funkar alldeles utmärkt

Svar på tråden Delar ni täcke?