• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Odd Molly tråd för oss inbitna

• Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2
  • fru vanheden
    Leonike skrev 2009-09-06 13:06:11 följande:
    Hej! Här var en tråd för mig, älskar OM! Ha precis klickat hem 112 parkasen, någon som har den och hur är den i storleken? Tycker den är såå fin.
    Jag har den i storlek 2 i powder..Så söt är den
    Jag har sett att vi har olika åsikter om storleken på den här i tråden..
    En del tycker att den var lite rymlig och jag själv tyckte att den var normal till lite liten...
    Jag tycker att den var aningens trång för mina armar men inget som stör men jag kan nog inte ha en tjockare kofta under den men jag har inte testat ännu heller..
    Jag hade tänkt att ha den som höstjacka men den känns mkt varmare än jag trodde..
    Så jag kan tycka att om man gränsar mellan två storlekar så ta den största..
    Men sen beror det ju också på hur lång man är osv..
    Vilken färg tog du??
    Alla färgerna är ju så himla fina tycker jag..
    dsmammor rules
  • MrsFreckles
    Kajsan skrev 2009-09-06 10:58:43 följande:
    Jag har bara två par sommarskor, slip in superhigh och peep toe superhigh.Sjukt sköna, jag har haft dem hela sommaren, i sandlådan, på jobbet och på kvällen ute.Vill också ha från höstkollektionen men de känns lite dyra  nu för mig så vi får se...
    Ja de ar ju sa dyra, men ack sa snygga Och sa kanns det som det ar sadana man skulle anvanda manga sasonger, och de ar miljovanliga Tanker inte handla vinterjacka i ar, har en fran forra aret samt en nastan antik Anna Holtblad som jag tanker piffa upp lite...kanske man kan unna sig de dar bootsen da, och lite OM? {#lang_emotions_dreamer}
  • Leonike

fru vanheden skrev 2009-09-06 14:41:13 följande:

Jag har den i storlek 2 i powder..Så söt är den Jag har sett att vi har olika åsikter om storleken på den här i tråden..En del tycker att den var lite rymlig och jag själv tyckte att den var normal till lite liten...Jag tycker att den var aningens trång för mina armar men inget som stör men jag kan nog inte ha en tjockare kofta under den men jag har inte testat ännu heller..Jag hade tänkt att ha den som höstjacka men den känns mkt varmare än jag trodde..Så jag kan tycka att om man gränsar mellan två storlekar så ta den största..Men sen beror det ju också på hur lång man är osv..Vilken färg tog du??Alla färgerna är ju så himla fina tycker jag..
    Jaa, jag tänkte som så att jag skulle kunna ha tjocka tröjor under plus att jag har lite större överarmar så jag är alltid orolig att den inte ska passa där .Så jag tog storlek 4, annars brukar jag ha 3. Jag tog den militärgröna! Lite tråkigt kanske för jag brukar alltid älska röda jackor men jag passar inte i den röda som fanns, ville haft klarröd! Åhh powder är så fin! Vill ha den med! Är så glad över att jag fick tag i en, fanns ju någon liknade jacka förra året men då fegade jag ur och sen var den slut! Så jag är så glad nu.
  • storblomman
    storblomman skrev 2009-09-06 13:36:17 följande:
    Hej! Har hittat en del fint som jag skulle vilja pröva. Här i stan finns begränsat med OM så det får bli nätet. Har ni någon favoritsida som ni kan tipsa om? Sen undrar jag över stl. Är en ganska normal Medium. Byst 80 c. 162 lång o 60 kg. Vilken storlek ska jag satsa på tror ni?
    Puffar för min fråga
  • jojoa75
    storblomman skrev 2009-09-06 16:11:15 följande:
    Puffar för min fråga
    På en del tunikor är det nog ganska trångt över bysten, men i de flesta tror jag att du kan ha 2. 3 på de som är tajta över bysten, tex summerof2007tunic.
    ♥ Lucas ♥ Emma ♥ Le - det smittar!
  • Morty
    storblomman skrev 2009-09-06 13:36:17 följande:
    Hej! Har hittat en del fint som jag skulle vilja pröva. Här i stan finns begränsat med OM så det får bli nätet. Har ni någon favoritsida som ni kan tipsa om? Sen undrar jag över stl. Är en ganska normal Medium. Byst 80 c. 162 lång o 60 kg. Vilken storlek ska jag satsa på tror ni?
    Jag hade satsat på storlek 2 i det mesta. Jag är 80 C samt 167 ca 64kg. Har 2 i det mesta. Om det är en Summer of 2007 Tunic borde jag gå upp i storlek 3 pga bysten och tanken har jag storlek 3. Så det är lite beroende på vilket plagg du ska ha.

Om du går in på t ex den här bloggen www.exklusivvardag.blogspot.com  så finns det en låååång lista på affärer/shoppar. Jag har bl a handlat på ajabajakids.com samt stayhard.se. Annars i de lokala affärerna.

Lycka till!
    Plutten & Pluttan
  • fru vanheden

Hejsan tjejer..

Nu velar jag på min parkas 112 i powder

Den är så himla söt och fin men känns lite tight och samtidigt så vet jag inte om den är riktigt jag...den var mycket snyggare på min 18 åring (självklart) men jag är nu sugen på 738:an tror jag

I vilka färger skulle den komma och skulle CD få in den?
    För jag köpte min 112 där och iså fall skulle jag kunna maila dem om min retur och att jag hellre vill ha 738
    Heter den 738 eller 738a eller är det två sorters?
    Någon som hade en bra bild på den som skulle komma?
    Skulle den kosta 3000?
    Någon som vet hur den ska vara i storleken?
    Jag har 2 i min 112 idag..

dsmammor rules
  • storblomman
    jojoa75 skrev 2009-09-06 16:24:46 följande:
    På en del tunikor är det nog ganska trångt över bysten, men i de flesta tror jag att du kan ha 2. 3 på de som är tajta över bysten, tex summerof2007tunic.
    Tack tack!
  • storblomman
    Morty skrev 2009-09-06 16:28:03 följande:
    Jag hade satsat på storlek 2 i det mesta. Jag är 80 C samt 167 ca 64kg. Har 2 i det mesta. Om det är en Summer of 2007 Tunic borde jag gå upp i storlek 3 pga bysten och tanken har jag storlek 3. Så det är lite beroende på vilket plagg du ska ha.Om du går in på t ex den här bloggen www.exklusivvardag.blogspot.com  så finns det en låååång lista på affärer/shoppar. Jag har bl a handlat på ajabajakids.com samt stayhard.se. Annars i de lokala affärerna. Lycka till!
    Tack! Då är vi nog ganska lika i storlek!
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2