• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Odd Molly tråd för oss inbitna

• Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2
  • Duntoffla
    isako skrev 2009-09-05 18:31:04 följande:
    Oki perfa. Har ju betalat dyyyyrt för min älskade check me tunic (150 spänn i frakt från OM butiken.. ) PLUS att det är absoluta! favoriten denna kollektionen. Känner mig skitsnygg i den o får kanon fina former! Skall höra med OM butiken. Kanske kan de skicka mig en ny.. Fast egentligen.. Är det inte bättre de lagar den.. En ny kommer ju bara hända likadant?!
    Tror det är bättre att laga eftersom de flesta verkar bli så.
  • isako
    Duntoffla skrev 2009-09-05 18:37:53 följande:
    PRecis så blev min och när jag reklamerade den i OM-butiken lät de inte direkt förvånade så jag antar att det hänt förr. Min skulle de lämna till skräddaren men jag bad om att få köpa ngt annat i stället och det gjorde jag. (var inte helt nöjd med puffen på axlarna på check me tunic)
    Oki. Nää jag vill verkligen ha min så hoppas att de är smidiga o ger mig pengar för att lämna den hos skräddare, vilket jag iof tror att de gör..

Men är det likadant på andra? Är det bara denna kollektionen eller andra också? Har ju tex T88 Button down, #400 sommer tunic med likadana band...
    ♥ Isak 040804 ♥ Miriam 081012 ♥
  • isako
    Duntoffla skrev 2009-09-05 18:39:03 följande:
    Tror det är bättre att laga eftersom de flesta verkar bli så.
    Ja känns så. Det är som de flesta som tvunget vill ha sin telefon utbytt när de skickar på reparation Jag som vet vad det är kräver att INTE få den utbytt haha
  • jojoa75

Halloj i tråden!
    har lite, lite sug efter en lovelyknit kofta... OM jag nu skulle ta mig råd med det, vilken strl bör jag ta tycker ni?
    Är 2 i alla OMisar förutom summerof2007tunic där borde jag nog ha 3 pga bysten. Inte storbystad men tyckte ändå den var lite trång.
    Ska man ta en 2 el 3? Har vit o cherry 100grfrill o tänkt att ha bla dom under och så kanske nåt annat basplagg även light embr både s/s o l/s.
    Så tveksam om färgen oxå.. almostblack eller cherry...

♥ Lucas ♥ Emma ♥ Le - det smittar!
  • Frusna flickan
    Toppenloppan skrev 2009-09-05 16:50:14 följande:
    hej!Undrar om någon av er har varit i Odd Mollys egen butik i Stockholm, Humlegatan?Undrar hur stort utbud de har nämligen. Ska till Stockholm nästa vecka och funderar på om jag ska beställa en OM blus hos AjaBaja nu eller chansa på att de har den i Stockholm, liiite svårt med storleken nämligen. Testade en 3*a här i Hbg men den var för stor. iblans kan dock 2: orna vara för små över bysten för mig....Nåja, vet någon?TAKSAM för svar!
    Vilken blus är det du tänker på? Jag har också 2 på mycket men 3 där bysten är för stor och jag har provat det mesta nu
  • isako
    jojoa75 skrev 2009-09-05 18:47:24 följande:
    Halloj i tråden! har lite, lite sug efter en lovelyknit kofta... OM jag nu skulle ta mig råd med det, vilken strl bör jag ta tycker ni? Är 2 i alla OMisar förutom summerof2007tunic där borde jag nog ha 3 pga bysten. Inte storbystad men tyckte ändå den var lite trång. Ska man ta en 2 el 3? Har vit o cherry 100grfrill o tänkt att ha bla dom under och så kanske nåt annat basplagg även light embr både s/s o l/s. Så tveksam om färgen oxå.. almostblack eller cherry...
    Hej sötis
    Jag har strlk 4 i sommer of 2007 tunic o har 3 i lovely knit. Sitter som en smäck Så jag hade sagt strlk 2. Den växer ju lite med uppgiften också.. (OBS! kanske skall säga att jag har den in bomull? Vet ej om det är ngn skillnad mot dessa i ull...)
  • Duntoffla
    Halloj i tråden! har lite, lite sug efter en lovelyknit kofta... OM jag nu skulle ta mig råd med det, vilken strl bör jag ta tycker ni? Är 2 i alla OMisar förutom summerof2007tunic där borde jag nog ha 3 pga bysten. Inte storbystad men tyckte ändå den var lite trång. Ska man ta en 2 el 3? Har vit o cherry 100grfrill o tänkt att ha bla dom under och så kanske nåt annat basplagg även light embr både s/s o l/s. Så tveksam om färgen oxå.. almostblack eller cherry...
    Jag har 2 i det mesta från OM och har 2 i Lovely Knit. Men jag har obefintlig byst, dock bredaxlad. Det beror nog på hur man vill att den ska sitta. SVårt val med färg, båda är fina ju...
  • Frusna flickan
    Halloj i tråden! har lite, lite sug efter en lovelyknit kofta... OM jag nu skulle ta mig råd med det, vilken strl bör jag ta tycker ni?Är 2 i alla OMisar förutom summerof2007tunic där borde jag nog ha 3 pga bysten. Inte storbystad men tyckte ändå den var lite trång.Ska man ta en 2 el 3? Har vit o cherry 100grfrill o tänkt att ha bla dom under och så kanske nåt annat basplagg även light embr både s/s o l/s.Så tveksam om färgen oxå.. almostblack eller cherry...
    Jaghar oftast 2 men ibland 3 (på t ex summer of 2007) (och min enda 4:a på spoiler underdress men den sitter rätt löst) och jag måste ha 3 på lovely knit för att kunna ha den stängd pga bysten.
  • jojoa75

hmm vet inte om jag blev klokare nu
    Frusna: hur storbystad är du? Jag är B-C o lite bredaxlad.
    isako: hej sötis tebaks
    duntoffla: visst är dom fina båda... därav svårt att välja

♥ Lucas ♥ Emma ♥ Le - det smittar!
  • Frusna flickan
    jojoa75 skrev 2009-09-05 19:12:52 följande:
    hmm vet inte om jag blev klokare nu Frusna: hur storbystad är du? Jag är B-C o lite bredaxlad.isako: hej sötis tebaks duntoffla: visst är dom fina båda... därav svårt att välja
    Jag har 80 c-d beroende på bh. Ofta blir det trångt över bysten fast det stämmer i övrigt. Skit svårt... Du borde ju prova egentligen men jag vet ju hur det är. Alla plagg jag har chansat på en 3:a i år har jag fått byta till en 2:a. Lovely knit vet jag att jag har stl 3 på så där var det ju ingen tvekan.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2