• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Odd Molly tråd för oss inbitna

• Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2
  • isako
    82an skrev 2009-09-05 19:53:59 följande:
    Fast det är bara min T88 button down som blivit så som du visar på bilden. Min check me andress har inte visat några tecken på att fransa sig eller ramla av. Det är ju samma slags band i bägge plaggen så förhoppningsvis kan man få en som håller så man slipper sy själv...
    Usch då.. Kanske bättre att lämna in dem innan de blir så.. får höra vad de säger imorgon..

Var 400 sommer of 2007 också så? Har ju en sådan från i somras med exakt samma band..
    ♥ Isak 040804 ♥ Miriam 081012 ♥
  • 82an
    One skrev 2009-09-05 21:08:12 följande:
    Vill förresten bara berätta, eftersom många har ju haft problem med countrydreams, men mot mig har hon varit jättegullig och trevlig hela tiden. Trots tretusen frågor och storleksgrubbel. Beställde två (!) lovely knits i ull (och vad skönt - de är inte stickiga) i stl. 3 eftersom jag var lite osäker på storleken, jag brukar alltid ha stl2 men just ärmar kan bli lite för trånga..De sitter jättefint, lite stora i ärmarna men ull brukar ju ha en tendens att dra ihop sig lite vid tvätt. Att de är för långa, ja , det är ärmar på alla plagg för mig. Har tydligen korta armar....Gulligt nog så skickade hon med lite godis (det lämnar jag åt barnen) och en tub med odd mollys handkräm! Tack säger jag...! Hon berättade också att min favoritjacka, noblesse hood coat kommer att kosta 4999kr!! Suck...det blir nog ingen sådan...kan inte hitta argumenten för att betala så mycket för en jacka - hur snygg den än är...
    Jag är också jättenöjd med Country dreams Min velourhooded tunic blev försenad en vecka så jag få OMs handcreme som kompensation. Hon svarar supersnabbt på mail, ska ringa så fort 738a kommer in och inget tjafs med reklamation inte ens om frakten som hon självklart står för tummen upp!
  • jojoa75
    Vill förresten bara berätta, eftersom många har ju haft problem med countrydreams, men mot mig har hon varit jättegullig och trevlig hela tiden. Trots tretusen frågor och storleksgrubbel. Beställde två (!) lovely knits i ull (och vad skönt - de är inte stickiga) i stl. 3 eftersom jag var lite osäker på storleken, jag brukar alltid ha stl2 men just ärmar kan bli lite för trånga..De sitter jättefint, lite stora i ärmarna men ull brukar ju ha en tendens att dra ihop sig lite vid tvätt. Att de är för långa, ja , det är ärmar på alla plagg för mig. Har tydligen korta armar....Gulligt nog så skickade hon med lite godis (det lämnar jag åt barnen) och en tub med odd mollys handkräm! Tack säger jag...! Hon berättade också att min favoritjacka, noblesse hood coat kommer att kosta 4999kr!! Suck...det blir nog ingen sådan...kan inte hitta argumenten för att betala så mycket för en jacka - hur snygg den än är...
    vilken är det? Alltså noblesse hood coat?
    Tyckte att en klänning var jättefin i denna kollektionen, men den skulle kosta typ 3800 kr, så njae..
    ♥ Lucas ♥ Emma ♥ Le - det smittar!
  • NewYorker

Godkväll!

Har precis skrikit mig hes efter Zlatans mål, nu till något mycket viktigare - Odd Molly.

Klickade hem en revolution blouse av bara farten förut, och undrar om någon har köpt den? Har inte sett den IRL, men den ser så himla läcker ut.

Hur är den i storlek? Är den lika fin som på bild?

Tacksam för alla synpunkter, jag kan ju förhoppningsvis boka av om det skulle vara helt fel ...

TACK

• Duntoffla
    Vill förresten bara berätta, eftersom många har ju haft problem med countrydreams, men mot mig har hon varit jättegullig och trevlig hela tiden. Trots tretusen frågor och storleksgrubbel. Beställde två (!) lovely knits i ull (och vad skönt - de är inte stickiga) i stl. 3 eftersom jag var lite osäker på storleken, jag brukar alltid ha stl2 men just ärmar kan bli lite för trånga.. De sitter jättefint, lite stora i ärmarna men ull brukar ju ha en tendens att dra ihop sig lite vid tvätt. Att de är för långa, ja , det är ärmar på alla plagg för mig. Har tydligen korta armar.... Gulligt nog så skickade hon med lite godis (det lämnar jag åt barnen) och en tub med odd mollys handkräm! Tack säger jag...! Hon berättade också att min favoritjacka, noblesse hood coat kommer att kosta 4999kr!! Suck...det blir nog ingen sådan...kan inte hitta argumenten för att betala så mycket för en jacka - hur snygg den än är...
    Oj är den så dyr? Har också spanat in Noblessen men 5000 kr är nog lite väl över min budget

Kul med bra bemötande!
  • One

Noblesse hood coat är nr 107. Får väl hoppas att någon annan köper den och tröttnar till nästa höst och vill sälja den..... Det är den med luva bak, spetsar längs med ärmen och nederkant, vippig "kappdel" och skärp i midjan. Obs alltså inte kappan i samma serie! Har hört av åf att kappan är lite väl mycket tyg i nederdelen och står ut mycket. Inte lika snygg i verkligheten som på produktbilden.

Men men...den blir ju ändå inte min

Någon som har några tips om vad man kan ha under min everywear dress i almost black? Ljuslila fjäril på ryggen...

• Duntoffla
    alias skrev 2009-09-05 22:02:27 följande:
    Godkväll! Har precis skrikit mig hes efter Zlatans mål, nu till något mycket viktigare - Odd Molly. Klickade hem en revolution blouse av bara farten förut, och undrar om någon har köpt den? Har inte sett den IRL, men den ser så himla läcker ut. Hur är den i storlek? Är den lika fin som på bild? Tacksam för alla synpunkter, jag kan ju förhoppningsvis boka av om det skulle vara helt fel ... TACK
    Är det fotboll? *totalt ointresserad av att titta på sport på tv*

Var det inte någon som skrev om den i sin blogg och tyckte den var superfin? Eller var det skrutteruttan som skrev om den? *virrig*
  • Duntoffla
    One skrev 2009-09-05 22:04:50 följande:
    Noblesse hood coat är nr 107. Får väl hoppas att någon annan köper den och tröttnar till nästa höst och vill sälja den..... Det är den med luva bak, spetsar längs med ärmen och nederkant, vippig "kappdel" och skärp i midjan. Obs alltså inte kappan i samma serie! Har hört av åf att kappan är lite väl mycket tyg i nederdelen och står ut mycket. Inte lika snygg i verkligheten som på produktbilden. Men men...den blir ju ändå inte min Någon som har några tips om vad man kan ha under min everywear dress i almost black? Ljuslila fjäril på ryggen...
    Aha, ska kappan inte vara så fin IRL?  Tycker den ser så himla fin ut på bilden. Det kanske är tur att den inte är så fin då om den nu kostar 5000:-

Äntligen lite Traderafix avklarat. Så trist att mecka med men kul när pengarna rullar in

NU är det dags att kolla på "Män som hatar kvinnor"

Ha en fortsatt trevlig kväll!
  • Sandra G

Den såg jag igår. Superbra!

Duntoffla skrev 2009-09-05 22:11:36 följande:
    Aha, ska kappan inte vara så fin IRL?  Tycker den ser så himla fin ut på bilden. Det kanske är tur att den inte är så fin då om den nu kostar 5000:- Äntligen lite Traderafix avklarat. Så trist att mecka med men kul när pengarna rullar in NU är det dags att kolla på "Män som hatar kvinnor" Ha en fortsatt trevlig kväll!
  • Audrey Will
    Stargirl skrev 2009-09-05 09:55:59 följande:
    Dagens lördags molly i bloggen! Älskar min nya frill blouse.....ngn som vet om den finns kvar någonstans i stl 1 i cherry?
    Milk & Honey har cherry 1:a
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2