• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Odd Molly tråd för oss inbitna

• Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2
  • Tabby

Ang webshopar och frakt som kommer bort. Enligt lag har de ansvar för varan fram till att den nått köparen. Så det innebär att skickar de och det inte går spåra är det deras problem. Är varorna försvunna är de skyldiga att skicka nya eller ge pengarna tillbaka.

• Tabby

Lite hjälp.

Lovely knit i cherry har den cerist band eller rött? Ser att det står olika hos webshopar.
    Kommer inte ihåg själv när jag såg den live på Åhlens. (Fast då hette färgen wine, inte cherry?)

• efva
    69malin skrev 2009-10-20 11:17:07 följande:
    Jag kan inte heller kommentera hos Oddefvas. Det lättaste hade varit för henne eftersom hon bor i Malmö att beställa via nätet och sedan skriva att man hämtar i butik. Funkar alldeles utmärk, jag har provat.
    Jag vet, jag gjorde det förra gången jag beställde men när jag kom dit så hade de missat att lägga undan plaggen. Jag fick gå dit dagen efter och hämta dem. Jag jobbar inte uppe i stan och då tänkte jag att det smidigt att få det hemskickat så man kan hämta det på söndagen eller när man har tid. Ska jag handla någon mer gång från dem så blir det hämtning. Det känns som om de inte har full koll alltid speciellt när det kommit nya kollektioner och det antagligen väller in beställningar.
  • jojoa75
    Tabby skrev 2009-10-20 15:31:04 följande:
    Ang webshopar och frakt som kommer bort. Enligt lag har de ansvar för varan fram till att den nått köparen. Så det innebär att skickar de och det inte går spåra är det deras problem. Är varorna försvunna är de skyldiga att skicka nya eller ge pengarna tillbaka.
    helt rätt, de är skyldiga att fixa till det!
    ♥ Lucas ♥ Emma ♥ Le - det smittar!
  • efva
    alias skrev 2009-10-20 10:58:29 följande:
    Grrrr ... läste precis i Oddefvas blogg om Ajabajas nonchalanta inställning när varor för flera tusen inte kommit fram. Jag kan inte kommentera i bloggen (man behöver ett konto som jag inte har, antagligen för att jag inte bloggar), så jag skriver här.Jag brukar handlar en hel del hos Ajabaja, och irriterar mig ibland på att de aldrig har fraktfritt och att de inte erbjuder faktura som betalningsalternativ.Alla andra webbshoppar (som jag handlat ifrån) skickar alltrid spårbart, med dhl, schenker eller rekat - men inte Ajabaja (tydligen, jag har aldrig reflekterat över det tidigare).Och nu vill de inte ta någon som helst ansvar för varor de skickat, och som inte kommit fram?Jag behöver väl knappast säga att jag ALDRIG kommer att våga handla av dem igen!!!Hoppas det ordnar sig för dig!!!Kram!
    Jag kommer inte att ge mig, jag får tillbaka pengarna men det trista är att det kan ta så lång tid. Dessutom tycker jag att de borde intressera sig mera och även själva ta kontakt med poststället. Jag menar svaret jag fick att det händer att brev försvinner känns inte så tryggt för mig som kund. Framför allt när man handlar för stora belopp borde det skickas på annorlunda sätt.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2