• Svar på tråden Idol-2009
  • Poulain
    Akilla skrev 2009-10-07 12:02:08 följande:
    Jag är så sur att Jon åkte ur och ist fick Camilla en plats bland de 11. Hon förtjänade inte det tycker jag.. Har också idol abstinens :)
    Nej det är verkligen sant...Jon var kanske inte en av de bästa. Men han kunde gott fått Camillas plats. Och Rasmus skulle fått Nicklas plats. Och kanske skulle Moa fått vara med också men vet inte vems plats hon skulle ta...
  • Poulain

Ja, jag har också lite abstinens. Nu har man ju tittat på det i fyra veckor varje dag och nu är det bara en gång i veckan! Tyvärr kommer jag inte ens kunna se det på fredag eftersom vi ska bort i helgen, jag får kolla när jag kommer hem på söndag och hålla ögonen borta från nätet.
    Och fredag den 23 ska jag och min kompis gå och titta på Idol och sitta i publiken, jag hoppas Calle är kvar då

• Malva05
    ming skrev 2009-10-07 11:56:32 följande:
    Malva05 skrev 2009-10-07 11:14:22 följande: Aha, det är din abstinens som talar alltså!
    kanske, ja jag får ju inte min dagliga dos, kommer nog ta ett tag innan man vänjer av sig
    Poulain skrev 2009-10-07 12:12:57 följande:
    Nej det är verkligen sant...Jon var kanske inte en av de bästa. Men han kunde gott fått Camillas plats. Och Rasmus skulle fått Nicklas plats. Och kanske skulle Moa fått vara med också men vet inte vems plats hon skulle ta...
    Håller med..
  • Thaleya
    Poulain skrev 2009-10-07 12:12:57 följande:
    Njae.

Juryn skulle inte ha tagit med Camilla överhuvudtaget. Då skulle hellre Clara fått den platsen. Och Nickas är snygg men han är inte bra nog, så Rasmus skulle ha fått hans plats. Nu gjorde ju Moa också riktigt bra ifrån sig men det fanns inga fler platser, hade nog hellre sett Moa än Jon faktiskt. Men platserna är väl könsbaserade.
  • Poulain
    Thaleya skrev 2009-10-07 13:56:13 följande:
    Njae. Juryn skulle inte ha tagit med Camilla överhuvudtaget. Då skulle hellre Clara fått den platsen. Och Nickas är snygg men han är inte bra nog, så Rasmus skulle ha fått hans plats. Nu gjorde ju Moa också riktigt bra ifrån sig men det fanns inga fler platser, hade nog hellre sett Moa än Jon faktiskt. Men platserna är väl könsbaserade.
    Ja jag tror de försöker satsa på att ha hälften killar, hälften tjejer och då blir det väl en del som får stå över. Det blir ju ändå ofta tjejerna som åker ut först, så de kanske borde ha med lite fler bra tjejer...
  • Thaleya
    Poulain skrev 2009-10-07 14:01:25 följande:
    Ja jag tror de försöker satsa på att ha hälften killar, hälften tjejer och då blir det väl en del som får stå över. Det blir ju ändå ofta tjejerna som åker ut först, så de kanske borde ha med lite fler bra tjejer...
    Jo jag håller med. Men hur långt in i tävlingen får man gå och äna kunna komma tillbaka nästa år om man åker ut.

är det så att Clara och Moa får söka nästa år nu, eller hae de paserat gränsen. Gränsen är väl efter kvalet om jag inte minns fel så Jon får söka nästa år med väl?
    Dock inte alla som åker ut nu efter kvalen och innan vinnaren koras.
  • Poulain

Ja det verkar som att kvalet är gränsen. Om man kommit med bland de elva får man inte söka igen. Men Eddie åkte ju ut i kvalet och Erika likaså tror jag, förra året.

• Mrs K
    Poulain skrev 2009-10-07 14:24:14 följande:
    Ja det verkar som att kvalet är gränsen. Om man kommit med bland de elva får man inte söka igen. Men Eddie åkte ju ut i kvalet och Erika likaså tror jag, förra året.
    Erika åkte ut precis innan kvalet vill jag minnas. Men jag kan ha fel.
  • vinterlärka

Visste ni att Katrin ska vara programledare tillsammans med Peter under livesändningarna? Alltså inte bara i TV4oo.
    Snälla, säg att jag har fattat fel? Jag älskar Idol, men jag orkar inte se henne.

Kan faktiskt säga att jag gillade henne i början, tyckte hon var rolig, men nu tycker jag bara hon är elak och bryr dig inte för fem öre om hon sårar folk. Kul att hon ska vara programledare, verkligen. Tack TV4.

Ni kanske redan har skrivit om detta? I så fall ber jag om ursäkt att jag har missat det.

• Jossa 79

Usch, jag gillar inte heller henne. Hon är oseriös och utrålar sån osäkerhet framför kameran.

Någon som vet temat på fredag?

vinterlärka skrev 2009-10-08 13:04:35 följande:
    Visste ni att Katrin ska vara programledare tillsammans med Peter under livesändningarna? Alltså inte bara i TV4oo. Snälla, säg att jag har fattat fel? Jag älskar Idol, men jag orkar inte se henne. Kan faktiskt säga att jag gillade henne i början, tyckte hon var rolig, men nu tycker jag bara hon är elak och bryr dig inte för fem öre om hon sårar folk. Kul att hon ska vara programledare, verkligen. Tack TV4. Ni kanske redan har skrivit om detta? I så fall ber jag om ursäkt att jag har missat det.