• Svar på tråden Idol-2009
  • rödnos
    Analoga skrev 2009-11-21 10:36:58 följande:
    Tove är ruskigt bra på att sjunga, vilken röst! Synd bara att jag inte gillar hennes personlighet. Tycker hon ser så fånig ut när hon står där och hänger läpp när hon får höra något negativt och så när det kommer minsta lilla komplimang så flinar hon upp sig och står och skruvar på sig och spelar oskuldsfull liten flicka
    ja hon kan sjunga, och spela piano riktigt bra, men är det verkligen nåt så himla speciellt med hennes röst? jag menar, många kan sjunga men det är färre som har de där rösterna som verkligen sätter sig och som man kommer ihår och känner igen. DET tycker jag inte Tove har.
    Jag tycker Idol ska handla om att hitta någon med det där extra som gör en stjärna och DET tycker jag definitivt inte Tove har. Jag skulle aldrig köpa en skiva med henne.
  • rödnos

Kan ju tillägga att jag inte gillar allas älskling Kalle heller. :)
    I mina öron låter det ungefär som a-lags skrål på en söndagsmorgon i majorna. :)
    Fast det är klart, slipper man se honom är det ju bättre än när man hela tiden övertygas om att den stackars mannens stämband håller på att gå av. :)

• Pyff
    Analoga skrev 2009-11-21 10:29:37 följande:
    L jung skrev 2009-11-21 00:20:11 följande:
    Nästa fredag är det Mariettes eller Calles tur att åka ut, tro mig Vinnaren är Erik, och 2:an Tove.
    Det har jag oxå trott fram tills nu..........börjar tro att Calle kommer stå i final. Förhoppningsvis mot Erik, men risken finns att det blir Tove istället!
  • Pyff

Jag är lite ledsen idag :( De två som hängde löst igår var mina favoriter och hade hoppats på dem i final............ Lite jobbigt för jag hade ju röstat på dem båda som vanligt, men i slutomröstningen fick Erik min röst!

• seadwarf

Jag tror jag gillar Toves röst just för att hon inte har lika mkt power i rösten som de andra {#lang_emotions_dreamer}.. sen personligheten har man väl inte så klar när man är 16 kanske..

Men jag gillar alla på sitt sätt.. hehe.. Calles röst gillar jag när det inte är för skräniga låtar.. Mariette tycker jag är cool och tekniskt duktig.. Reza och Erik har nog bästa rösterna, men de når inte helt känslomässigt fram till mig av nån anledning...

Jämfört med American Idol är sveriges idol inte så mycket att ens jämföra tror jag ;p.. men kan ju bero på att det bor ett ex antal fler människor där borta, då borde det ju rent logiskt finnas fler med talang också ..

• Analoga
    rödnos skrev 2009-11-21 10:42:59 följande:
    [citat]
    Kan ju tillägga att jag inte gillar allas älskling Kalle heller. :)I mina öron låter det ungefär som a-lags skrål på en söndagsmorgon i majorna. :)Fast det är klart, slipper man se honom är det ju bättre än när man hela tiden övertygas om att den stackars mannens stämband håller på att gå av. :)

/citat]

Vilken bra beskrivning "a-lags skrål en söndagsmorgon"

Ja inte tycker jag han är någon vidare sångare precis...
  • Aint Your Fairytale

Jag blev VÄLDIGT snopen när det var Erik som var i botten igår...

Men hellre då att Reza fick åka ut än Erik iaf... DÅ hade jag fan undrat hur folk röstar...

Jag tycker alla var bra igår mer eller mindre. De flesta gjorde andra låten bättre faktiskt!

• Aint Your Fairytale

Apropå Calle...

Någon mer än jag som märkte igår att han liksom sjunger "mellan tänderna"?! Alltså inte att han bokstavligen har tänderna ihop men det låter lite krystat tyvärr då hans röst är väldigt bra för övrigt... Utan att han liksom sjunger lite sluddrigt!

• L jung
    Analoga skrev 2009-11-21 10:29:37 följande:
    L jung skrev 2009-11-21 00:20:11 följande: Nästa fredag är det Mariettes eller Calles tur att åka ut, tro mig Vinnaren är Erik, och 2:an Tove.
    hehe...  Jag som älskar Mariette!

Nä, nästa person som ska ut är Eric....  {#lang_emotions_cool}
    ♥♥(¯`''?.¸♥(¯`''?.¸♥♥ This is it ♥♥¸ .?''´¯)♥¸.?''´¯)♥♥
  • L jung

Finns det någon So you think you can dance tråd?

♥♥(¯`''?.¸♥(¯`''?.¸♥♥ This is it ♥♥¸ .?''´¯)♥¸.?''´¯)♥♥