• Viicii

Unga mammor göteborg?

Finns det några unga mammor i Göteborg? Skulle vara kul att följas åt/stötta varandra och kanske fika eller promenera ibland!

Själv är jag 19 år och har en dotter på 12 dagar, bor i Västra Frölunda.

• Svar på tråden Unga mammor göteborg?
  • LilaRos

tack Jo, lite nervös är jag allt. Tittade på förlossningskiniken idag och det var en bebis som hade för breda axlar för moderns becken. Det vill jag värkligen inte vara med om!

Hur känns det att vara nybliven mamma?

• Mellie182
    Viicii skrev 2009-09-07 14:38:27 följande:
    Ja, precis. Va roligt! Det låter bra. Skönt med någon som kan fixa hemma också ; ) .. Ingen av killarna är väl direkt kända ; ) . De är väl i tidningen någon gång ibland bara.. Är du intresserad av basket?
    jaha nej nej jag e inget basket fan direkt ;) men tänkte om d var ngn kändis haha ;)
  • Viicii
    LilaRos skrev 2009-09-07 14:54:17 följande:
    tack Jo, lite nervös är jag allt. Tittade på förlossningskiniken idag och det var en bebis som hade för breda axlar för moderns becken. Det vill jag värkligen inte vara med om! Hur känns det att vara nybliven mamma?
    Det förstår jag verkligen! Nej, usch vad hemskt det vore. Men det kommer säkert gå bra. Du har världens häftigaste upplevelse framför dig.
    Det är helt underbart! Allt är ju så nytt och det tar ett tag att komma in i det, men det går lättare och lättare för varje dag. Sömnen tar otroligt mycket stryk och man har inte så mycket att säga till om längre =), den lilla bestämmer det mesta!
  • LilaRos
    Viicii skrev 2009-09-08 10:05:58 följande:
    Det förstår jag verkligen! Nej, usch vad hemskt det vore. Men det kommer säkert gå bra. Du har världens häftigaste upplevelse framför dig.Det är helt underbart! Allt är ju så nytt och det tar ett tag att komma in i det, men det går lättare och lättare för varje dag. Sömnen tar otroligt mycket stryk och man har inte så mycket att säga till om längre =), den lilla bestämmer det mesta!
    Men det är ju så det är "Vist är jag liten, men det är jag som bestämmer". Det stod det iaf på haklappen som vi gav till mina föräldrar när vi berättade att de skulle få ett barnbarn
  • DaaLing

Hej hej :)
    Är 20 år, har bott med pappan till barnet i kålltorp fram tills för 2 månader sedan, då han lämnade oss. Skulle fått den 7 september men den lilla vill inte titta ut än :)
    Känner inte många med barn hade varit jätteroligt att få kontakt med fler.

• Viicii
    LilaRos skrev 2009-09-09 14:40:12 följande:
    Men det är ju så det är "Vist är jag liten, men det är jag som bestämmer". Det stod det iaf på haklappen som vi gav till mina föräldrar när vi berättade att de skulle få ett barnbarn
    Vilket roligt sätt att berätta på!!

DaaLing: Välkommen! Åh, vad spännande. Bor du kvar i Kålltorp utan pappan nu eller ska du flytta?
  • udda3

jag e 23.. bor i gbg. har en dotter på 3år. lite äldre

• DaaLing
    Viicii skrev 2009-09-09 18:33:43 följande:
    Vilket roligt sätt att berätta på!!DaaLing: Välkommen! Åh, vad spännande. Bor du kvar i Kålltorp utan pappan nu eller ska du flytta?
    Jaa :) Nej bor i Ale hos min mamma för tillfället, väntar på att lägenheten ska bli såld så man kan få ut lite pengar.. Söker lägenheter runt om i göteborg dagligen men verkar helt omöjligt :S
    Hur går allt för dig med den lilla då? :)
  • Viicii
    udda3 skrev 2009-09-09 19:16:13 följande:
    jag e 23.. bor i gbg. har en dotter på 3år. lite äldre
    Välkommen! Var i GBG bor du?
  • Viicii
    DaaLing skrev 2009-09-09 20:30:43 följande:
    Jaa :) Nej bor i Ale hos min mamma för tillfället, väntar på att lägenheten ska bli såld så man kan få ut lite pengar.. Söker lägenheter runt om i göteborg dagligen men verkar helt omöjligt :S Hur går allt för dig med den lilla då? :)
    Okej, hoppas du får den såld snart och att du hittar något nytt. Är skönt att ha något eget och slippa bo med sina föräldrar. Dock är det skönt med hjälp och någon som stöttar =). Vi får stötta varandra, allihop! Ska pappan vara med vid förlossningen?

Jo, det har gått jättebra. Det är en stor omställning men man är så lycklig med sin nya lilla bebis. Jag älskar henne mest i världen : ).
Svar på tråden Unga mammor göteborg?