• Viicii

Unga mammor göteborg?

Finns det några unga mammor i Göteborg? Skulle vara kul att följas åt/stötta varandra och kanske fika eller promenera ibland!

Själv är jag 19 år och har en dotter på 12 dagar, bor i Västra Frölunda.

• Svar på tråden Unga mammor göteborg?
  • C4m1ll4

jag träffas också gärna

blev utskriven idag! hörsel testet gick bra och dom tog ett nytt gulsots test också, men dom tyckte att eftersom han är så stor och växer så bra så ska han nog inte behöva åka in för att sola mera
    3010 gram och 49.5 cm lång, gått upp lite drygt 300 gram på en vecka.
    stora lilla plutten!

• Viicii
    C4m1ll4 skrev 2009-09-17 22:13:48 följande:
    jag träffas också gärna blev utskriven idag! hörsel testet gick bra och dom tog ett nytt gulsots test också, men dom tyckte att eftersom han är så stor och växer så bra så ska han nog inte behöva åka in för att sola mera 3010 gram och 49.5 cm lång, gått upp lite drygt 300 gram på en vecka. stora lilla plutten!
    Va roligt!
    Gud vad skönt att ni blev utskrivna och att allt gick bra. Måste vara en stor lättnad!

Det är bara för alla att säga till när ni orkar ses! Det tar ju ett tag innan man orkar komma ut efter förlossning och DaaLing du har ju inte ens fått sin lilla än så du vill säkert vara hemma några veckor innan du kommer ut.
    Men som vill och orkar, vore kul om vi kunde ses snart! Gärna hinna njuta av det fina vädret så länge det är någorlunda bra =)
  • LilaRos

BF- listan
    30/12-09 - VitaBlomman, Första barnet

Födda- listan
    14/4 Mellie182 Första barnet Vincent 4360g 55cm lång
    14/8 ViiCii, första barnet, Caylie 3875g 51cm
    16/7 - 06 udda3 Clara. 3år
    25/8 c4m1ll4, Första barnet Rasmus 2515, 44 cm

Lägger till mig på listan. Inte lång tid kvar tills den lill* kommer!

• AdriansMorsa

BF- listan
    30/12-09 - VitaBlomman, Första barnet

Födda- listan
    16/7 - 06 udda3 Clara. 3år
    14/4 Mellie182 Första barnet Vincent 4360g 55cm lång
    17/5 AdriansMorsa, första barnet Adrian 3235g 48 cm
    14/8 ViiCii, första barnet, Caylie 3875g 51cm
    25/8 c4m1ll4, Första barnet Rasmus 2515, 44 cm

Jag la också till mig på listan :)

Det hade ju varit roligt att ha en "mamma-träff" i tex Slottskogen. Då kan man ju ta en fika på cafe Björngården och sedan promenera lite :) Dock blir de ju inte så mysigt ifall det är skitväder den dagen.
    Precis som Viicii sa, så får ni ju säga till när ni orkar. Själv så var jag ju inte så värst pigg direkt efter Adrians födsel. Och jag var verkligen inte pigg när jag gick omkring och var höggravid. :P

• LilaRos

PÅ villken dag satte era förlossningar igång? Jag vill häldst gå över några dagar.. Stackars barn om den kommer bland fyrverkerierna på nyårsnatten.. Eller julafton, hmm..

• DaaLing

Viicii, Okej då ska epidural absolut vara ett alternativ att ha i bakhuvudet :)
    Ja verkligen!
    Men är inte ens lite nervös inför förlossningen såhär 11 dagar över tiden, längtar bara hur mycket som helst! Är så trött på att vara tjock nu :P

AdriansMorsa, Va skönt att du slapp gå över tiden, är så segt verkligen, minsta lilla jag känner så hoppas jag, men neej! Igår sprang jag i trappan här hemma i typ en timma, men fick inget mer än mjölksyra i benen, haha!
    Jaa, är så nyfiken på vad det ärför någonting i min magen, hur h*n ser ut och hur h*n kommer vara!
    Kom nu min lilla bebis :)

Ja det med slottskogen lät som en supermysig grej, får se hur pigg jag är efter förlossning bara :)

• Viicii

AdriansMorsa: Jag håller med om att Slottsskogen lät mysigt, det tycker jag absolut att vi kör på så fort som möjligt : ).

VitaBlomman: Jag gick 9 dagar över tiden, och då hade jag t.o.m legat inne på sjukhus i vecka. 35 med värkar som de fick stoppa med dropp så jag trodde absolut att bebisen skulle komma åtminstone någon vecka innan BF. Nej jag förstår att du vill gå över tiden. Men vore kanske lite mysigt med en julbebis ändå? =)

DaaLing: Nej det ska du inte vara, jag var inte heller nervös. Det kommer gå jättebra!
    Nu kommer den när som helst!

• LilaRos

viicii, okej. EN julbebis hade ju inte vart helt fel det häller. Men isf mellan den 14onde och den 22a december. Mellan den 22a december och 2a januari kniper jag

• C4m1ll4

jag orkar träffas nu typ så för mig är det bara att man bestämmer en dag, så får man se hur det ser ut med väder och liknande.

• Viicii

VitaBlomman - det låter bra! Jag håller på dig : )

C4m1ll4 - jag med! Vi kan ju träffas vi som orkar så kan de andra hänga på när de orkar.

Vad sägs om någon dag i veckan? Några som kan?

Svar på tråden Unga mammor göteborg?