• Viicii

Unga mammor göteborg?

Finns det några unga mammor i Göteborg? Skulle vara kul att följas åt/stötta varandra och kanske fika eller promenera ibland!

Själv är jag 19 år och har en dotter på 12 dagar, bor i Västra Frölunda.

• Svar på tråden Unga mammor göteborg?
  • udda3
    DaaLing skrev 2009-09-14 14:49:00 följande:
    Oherreguuuuud, jag klarar inte detta :P Stackars stackars dig!
    man är bara glad när de väl är över..!!!
  • Viicii

Usch vad hemskt att gå 20 dagar över tiden, trodde inte man fick gå mer än 14-15!!

DaaLing, jag hoppas den lille kommer snart!

• DaaLing
    Viicii skrev 2009-09-14 19:13:46 följande:
    Usch vad hemskt att gå 20 dagar över tiden, trodde inte man fick gå mer än 14-15!!DaaLing, jag hoppas den lille kommer snart!
    Eller hur, stackarn! I de flesta kommuner får du bara gå 2 veckor över men inte i göteborg där får du gå 42+6. Jippi!
  • udda3
    Viicii skrev 2009-09-14 19:13:46 följande:
    Usch vad hemskt att gå 20 dagar över tiden, trodde inte man fick gå mer än 14-15!! DaaLing, jag hoppas den lille kommer snart!
    max att gå över är 21dagar/3veckor, om allt är som det ska..
  • Viicii
    udda3 skrev 2009-09-15 08:07:57 följande:
    max att gå över är 21dagar/3veckor, om allt är som det ska..
    Jaha okej! Det var det värsta..

DaaLing - har du inga känningar än?
  • DaaLing
    Viicii skrev 2009-09-15 13:32:48 följande:
    Jaha okej! Det var det värsta..DaaLing - har du inga känningar än?
    Ja verkligen tråkigt.. Var hos BM idag, alla värden och allt såg bra ut så det är liksom bara att vänta.. Bebisen ligger långt ner med huvudet fixerat.
    Nej inga känningar alls, hur ska man känna när det är nära?
  • Viicii
    DaaLing skrev 2009-09-15 18:01:19 följande:
    Ja verkligen tråkigt.. Var hos BM idag, alla värden och allt såg bra ut så det är liksom bara att vänta.. Bebisen ligger långt ner med huvudet fixerat. Nej inga känningar alls, hur ska man känna när det är nära?
    Skönt att allt är bra! Jag vet faktiskt ingenting. Jag hade värkar fram och tillbaka i månader och trodde att "ikväll händet det" hela tiden.
    En kväll då jag inte haft en ända värk på hela dagen så drog det igång. Världens värk från ingenstans och så höll det på med 3,5 minuters mellanrum tills hon kom. Så det kan komma igång när som helst för dig, hoppas hoppas! : )
  • DaaLing
    Viicii skrev 2009-09-15 22:18:55 följande:
    Skönt att allt är bra! Jag vet faktiskt ingenting. Jag hade värkar fram och tillbaka i månader och trodde att "ikväll händet det" hela tiden.En kväll då jag inte haft en ända värk på hela dagen så drog det igång. Världens värk från ingenstans och så höll det på med 3,5 minuters mellanrum tills hon kom. Så det kan komma igång när som helst för dig, hoppas hoppas! : )
    Aha okej, för jag har liksom inte haft någa förvärkan alls nästan under hela graviditeten..
    Jag vill att det ska komma igång nuu! 9 Dagen över tiden idag, blir riktigt deppig av detta!
  • Viicii
    Viicii skrev 2009-09-15 22:18:55 följande:
    Skönt att allt är bra! Jag vet faktiskt ingenting. Jag hade värkar fram och tillbaka i månader och trodde att "ikväll händet det" hela tiden.En kväll då jag inte haft en ända värk på hela dagen så drog det igång. Världens värk från ingenstans och så höll det på med 3,5 minuters mellanrum tills hon kom. Så det kan komma igång när som helst för dig, hoppas hoppas! : )
    Det kommer snart igång, det lovar jag! : ) Gud va spännande. Sen får du äntligen ha din bebis hos dig. Har du bestämt dig för vilka som ska vara med vid födseln?
  • DaaLing
    Viicii skrev 2009-09-16 12:01:40 följande:
    Det kommer snart igång, det lovar jag! : ) Gud va spännande. Sen får du äntligen ha din bebis hos dig. Har du bestämt dig för vilka som ska vara med vid födseln?
    Jag litar på dig då :) Jaa längtar så mycket! Bara få gosa :)
    Nej inte riktigt, min mamma kommer vara med, då jag bor hos henne tillfälligt nu och känner mig väldigt trygg med henne så är det jätteskönt.
    Men om pappan till barnet kommer vara med känns fortfarande väldigt osäkert.
    Antar att man känner det när man åker in.
    Har du något tips inför förlossning? :)
Svar på tråden Unga mammor göteborg?