• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • Mammiztill2

hej cellisen.. se inte ner på dig själv ang sjukskrivningen.. för i så fall måste ja skämmas alla de ggr de har op mig. där ja ej vart människa .
    tack för att du frågar efter mig, värmer mitt hjärta

• Mammiztill2

jag mår ej riktigt bra, och att kunna få möjligheten att få göra ett ivf dras ut mer på tiden..
    om vi ens hamnar där. undersökningen/röntgen som gjordes i fredags, de ska sjukhuset ha möte om på fredag. om de blir op el inte. så även om de skulle vara elakartat har de en vänte tid på minst 4 veckor, upp till 8.

vad de gäller nya i tråden, får man ju inte neka någon. men de borde på fl göra forum trådar där man gör mer specifikt de som försökt över visst år, för de är så många som tycker de har kämpat o väntat jätte länge, fast de själva verket bara är någon månad. så därför sticker de mer i ögonen då de kommer folk som är ledsna och undrar hur lång tid de ska ta för att få ett +, hur många gånger man behöver ha se för att bli gravid. Många behöver många gånger lära känna sin kropp för att kunna läsa av,känna efter & se hur beteer sig min kropp, hur är flytningarna, hur känns de kring äggstockarna dagarna innan/vid/efter ägglossning.
    Vissa kanske skulle behöva pröva att tempa för att få lite lättare tecken på när äl verkar vara.. Sen finns det många trådar i Planerar barn där de finns samma som är i liknande situation, där man gråter blod efter 4 månaders försök, för man kommer ju aldrig bli gravid?!...

Cellisen med Company, ska vi ta och flytta in oss i "Planera barn"?!

Jag har ett barn, och jag har planerat barn sen i maj 2005. vi har sex 5 dagar i rad vid ägglossning, jag har lagt över 1000kr på ägglossnings test och graviditets test. Och allt detta framtvingande sexet vid ägglossning, gör ju att de svider ju som fan i underlivet. jag har bara ätit 18 hormon behandlingar, 2 missfall , 2 utomkveds. men sen har jag juu inte heller några äggledare kvar. Så när fan blir jag gravid?! Mina ögon har polppat ut i detta stadium, efter jag gråtit så mycket av alla dessa månader.. Men jag kanske ska ta och pröva Rosenrot, vitamin kvinna så blir jag nog gravid snart.. Nej föresten jag borde nog slappna av lite med. då går de nog fortare.

Jo tack livet leker på tack för ni finns

• Prisssan

Mammiz: Nu förstår jag inte dig riktigt, vill du flytta in i planerar barn? Då kommer vi ju ha tusen som försökt ett par månader.

Nä, jag stannar i svårt att bli gravid forumet och dessutom så skriver jag ju i ts lite om hur bitchig jag kan vara mot de som vill vara med här men inte har svårt att bli gravida.
    Jag nekar ingen utan jag föreslår att kanske vissa passar bättre i planerar barn forumet. Sen förstår jag inte alla som inte ens får börja utredning som hänger i svårt att bli gravid forumet... vill de ha svårt att bli gravida?
    Tog mig 2,5 år innan jag vågade mig in här

Jag mår inte bra, jag retar gallfeber på de flesta i alla trådar jag svarat i idag så det är nog ingen mening att ens försöka vara trevlig

♥Kärlek, fnitter och annat rosa fluffigt trams♥
  • Höst flickan
    tror mammzi är ironisk *kram mammzi.

Jag minns att jag kom in i denna tråd för ca 4-5 månader sedan efter vårt 5 minus tror jag det var.
    Då insåg jag snabbt faktiskt att jag inte passade här än, nu känner jag lite konstig känsla inom mig OM jag + på söndag...min första behandling i denna tråd o jag +...ev..ska jag vara den där irriterade "gräddfilaren" ....
    hum..ja..så kan det kanske bli..jag hoppas det för en gång skull
    men det känns lite konstigt o dumt faktiskt.

Kram
  • Prisssan
    Höst flickan skrev 2009-09-30 16:08:01 följande:
    tror mammzi är ironisk *kram mammzi. Jag minns att jag kom in i denna tråd för ca 4-5 månader sedan efter vårt 5 minus tror jag det var.
     Då insåg jag snabbt faktiskt att jag inte passade här än, nu känner jag lite konstig känsla inom mig OM jag + på söndag...min första behandling i denna tråd o jag +...ev..ska jag vara den där irriterade "gräddfilaren" .... hum..ja..så kan det kanske bli..jag hoppas det för en gång skull men det känns lite konstigt o dumt faktiskt. Kram
    Åh

Men åh (igen) hur kan du tror att vi skulle bli något annat än glad för din skull? Efter hur du kämpat! För min del får ni alla gärna stanna i tråden med mig även om ni plussat. Jag gillar er nu ju
    Och även innan så platsade du här, fast jag förstår att du inte tyckte det då.
  • Höst flickan

jag tror ni blir glada men det känns lite konstigt om det blir så iallafall...
    jag kommer inte försvinna kommer följa dig sen när du gör ditt första ivf o blir gravid

• Prisssan
    Höst flickan skrev 2009-09-30 16:46:04 följande:
    jag tror ni blir glada men det känns lite konstigt om det blir så iallafall... jag kommer inte försvinna kommer följa dig sen när du gör ditt första ivf o blir gravid
    Yeey!

Nog med kärlekstrams Hormonkossor som vi är.
  • Höst flickan
    Prisssan skrev 2009-09-30 17:01:41 följande:
    Yeey! Nog med kärlekstrams Hormonkossor som vi är.
    he he...*rådnar*
  • Prisssan
    Höst flickan skrev 2009-09-30 17:03:59 följande:
    he he...*rådnar*
    Me to
  • Mammiztill2

jag försökte vara lite ironisk samtidigt som jag var frustrerad och diverse känslor inom mig. men får kanske ett inbox meddelande i morgon..

Svar på tråden Syskonlängtan 4