• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • Trollmor

Helt slut efter en dag på mässan o sen jobb....

Natti natti.

Jag tjuvtestar redan imorgon bitti jag. Jag ska ut o fira på kvällen o vill nog dricka nåt glas vin om det är neg, vilket det kommer att vara men ändå...

• Mammiztill2
    Trollmor skrev 2009-10-02 22:48:18 följande:
    Helt slut efter en dag på mässan o sen jobb....Natti natti.Jag tjuvtestar redan imorgon bitti jag. Jag ska ut o fira på kvällen o vill nog dricka nåt glas vin om det är neg, vilket det kommer att vara men ändå...
    ja håller mina tummar... Mina fötter är redan blåa men tummarna kan ju få bli i samma färg som mina fötter.. *hoppas* Lycka till
  • Åttan

trollmor--> håller tummarna..

mammiz--> hej! hur e det?

• Mammiztill2
    Åttan skrev 2009-10-03 00:19:29 följande:
    trollmor--> håller tummarna.. mammiz--> hej! hur e det?
    jo då ont i mina fötter som typ hela tiden är blåa, mest högra foten.
    Sen är ja nervös, då de haft möte idag om min röntgen jag gjorde för en vecka sen. så på måndag ska jag ringa sjukhuset. så förhoppningsvis får jag svar på om de kommer "släppa mig" = inte operera, att de inte är ngt. eller att jag kommer få tid till läkaren. om ja förstått allt rätt,... ja de är väl lite mer saker med. men jumer ja berättar om jobbigheter, ju mer försvinner folk. så oftast är de bäst o knipa mun så finns där mer människor runt en.. Hur mår du och din sambo?! hur går de med kissarna?! vad händer i ditt/ert liv nu för tiden`?! kramar ifång
  • Åttan
    Mammiztill2 skrev 2009-10-03 00:25:17 följande:
    jo då ont i mina fötter som typ hela tiden är blåa, mest högra foten.Sen är ja nervös, då de haft möte idag om min röntgen jag gjorde för en vecka sen. så på måndag ska jag ringa sjukhuset. så förhoppningsvis får jag svar på om de kommer "släppa mig" = inte operera, att de inte är ngt. eller att jag kommer få tid till läkaren. om ja förstått allt rätt,... ja de är väl lite mer saker med. men jumer ja berättar om jobbigheter, ju mer försvinner folk. så oftast är de bäst o knipa mun så finns där mer människor runt en.. Hur mår du och din sambo?! hur går de med kissarna?! vad händer i ditt/ert liv nu för tiden`?! kramar ifång
    ok.. jobbigt med fötterna.. varför är dem så för?
    förstår att du är nervös.. hoppas på att dem släpper dig å att det inte är nått farligt.. måste vara otroligt jobbigt att inte veta...

Jo jag är mest förbannad å irriterad att mensen inte vill komma, om den nu ska komma så kan den ju iallafall komma i tid så att man kan samla krafter å börja på ett nytt kapitel.. hur sambon mår i allt detta vet jag faktist inte om jag ska vara ärlig.. han är inte den prat samma typen när det kommer till barnagörandet.. så så länge han inte säger nått så antar jag att han mår bra.. så bra som man kan göra.. jag orkar inte hela tiden vara den som pratar om det.. som tar upp samtalsämnet.. för dem ggr som jag har gjort det så har han ändå inte haft så mycket att säga om det mer än att han tycker att det är tråkigt å jobbigt att det inte vill ta sig..

Med kissarna är det bara bra.. vi har ju en ny hemma nu Tiger på 18 veckor.. ett riktigt monster å bustroll.. måste boka tid till honom så att vi kan åka in å kastrera honom då han har börjat revir markera inne i våra sängar.. Findus 2 åringen tycker att han är dryg.. han vill ju leka med Findus så fort han är inne å det enda Findus vill göra när han är inne är ju att ligga i soffan å mysa.. men där får han ju inte vara ifred så Findus får vi stänga i i sovrummet för att han ska få lite lung å ro.. Elvisen är det bara bra med oxå.. han har visat för Tiger från allra första början att honom leker man inte med.. så för honom har Tiger respekt.

Annars så händer det inte så mycket.. vi jobbar, sista tiden har vi jobbat om varandra rätt så mycket då jag har jobbat mycket eftermiddagar å nätter .... sambon har varit sjuk i en vecka ca å han har nu smittat mig.. så nu sitter jag här på jobbet å börjar må dåligt.. får se hur natten fortskrider.. Annars så är jag gräsänka i helgen då sambon ska ner till Karlstad på cross cart avslutning .. hans kompis kör det å sambon har meckat åt honom.. nu säger han att han oxå vill köpa en sådan för att tävla nästa sommar.. vilket inte jag är så förtjust i.. han sa att han skulle kolla på en cross cart imorgon å var det bra pris på den så skulle han kanske köpa den.. mot min vilja då.. så jag hoppas att jag får ett glädjande besked när han hör av sig imorgon...

OJ ! vad långt det blidde då..
  • Cybele

Nu är det tredje gången gillt som jag försöker berätta att jag tjuwstartat testningen och fick ett plus - jag hoppas innerligen att det kan följas upp både imorgon, söndag och senare!!!!

Som ni kanske kommer ihåg fick jag mf i wåras så jag intalar mig att försöka ta det coolt och inte ta ut allt i förskott, men tankarna irrar sina egna wägar! Men det är swårare att bara wara glad - är det inte lustigt att man första gången inte wet wad som kan gå fel och sedan, när det faktiskt har gått bra en gång, oroar sig mer?

Jag oroar mig också för hur ni tar det - wi wet ju alla hur swårt det är att glädjas med någon när man påminns om det man längtar efter men inte når. Å andra sidan behöwer jag fortfarande er, för egentligen är jag skitskraj för att något kommer att gå fel, det finns ju inga garantier och jag känner mig inte alls lika odelat glad som när jag blew grawid med Freya. Samtidigt wet jag hur otroligt positiwt det är och hur lyckligt lottad jag är, det är inget jag tar för giwet.

Tusen kramar och jag håller tummar och skickar wälgångsönskningar till er alla!

• Mammiztill2
    Cybele skrev 2009-10-03 00:44:59 följande:
    Nu är det tredje gången gillt som jag försöker berätta att jag tjuwstartat testningen och fick ett plus - jag hoppas innerligen att det kan följas upp både imorgon, söndag och senare!!!!Som ni kanske kommer ihåg fick jag mf i wåras så jag intalar mig att försöka ta det coolt och inte ta ut allt i förskott, men tankarna irrar sina egna wägar! Men det är swårare att bara wara glad - är det inte lustigt att man första gången inte wet wad som kan gå fel och sedan, när det faktiskt har gått bra en gång, oroar sig mer?Jag oroar mig också för hur ni tar det - wi wet ju alla hur swårt det är att glädjas med någon när man påminns om det man längtar efter men inte når. Å andra sidan behöwer jag fortfarande er, för egentligen är jag skitskraj för att något kommer att gå fel, det finns ju inga garantier och jag känner mig inte alls lika odelat glad som när jag blew grawid med Freya. Samtidigt wet jag hur otroligt positiwt det är och hur lyckligt lottad jag är, det är inget jag tar för giwet.Tusen kramar och jag håller tummar och skickar wälgångsönskningar till er alla!
    Oj ett stort grattis. jag hoppas att de kommer att gå hela vägen för er nu..

(har du antydigt i 3 inlägg innan att du redan har testat?! OM ja: så har jag absolut inte fattat vinken. så förlåt mig! )

Just nu är jag bara glad om alla om verkligen har svårt för att bli gravid, och fått kämpa länge, verkligen kan få sitt efterlängtade plus. och få gå hela vägen till en bebis!

Jag får försöka lägga mina egna känslor o längtan åt sidan, tils jag vet om min hälsa är bra. Självklart finns där en in inre avundsjuka. Men jag är så van att det inte blir något positivt för mig.
    Så just nu hoppas jag att jag ingen tumör, eller ngt värre har.
    Så även vi skulle kunna få börja vår resa.

Grattis o Önskar all lycka till
  • Mammiztill2
    Åttan skrev 2009-10-03 00:40:02 följande:
    ok.. jobbigt med fötterna.. varför är dem så för? förstår att du är nervös.. hoppas på att dem släpper dig å att det inte är nått farligt.. måste vara otroligt jobbigt att inte veta... Jo jag är mest förbannad å irriterad att mensen inte vill komma, om den nu ska komma så kan den ju iallafall komma i tid så att man kan samla krafter å börja på ett nytt kapitel.. hur sambon mår i allt detta vet jag faktist inte om jag ska vara ärlig.. han är inte den prat samma typen när det kommer till barnagörandet.. så så länge han inte säger nått så antar jag att han mår bra.. så bra som man kan göra.. jag orkar inte hela tiden vara den som pratar om det.. som tar upp samtalsämnet.. för dem ggr som jag har gjort det så har han ändå inte haft så mycket att säga om det mer än att han tycker att det är tråkigt å jobbigt att det inte vill ta sig.. Med kissarna är det bara bra.. vi har ju en ny hemma nu Tiger på 18 veckor.. ett riktigt monster å bustroll.. måste boka tid till honom så att vi kan åka in å kastrera honom då han har börjat revir markera inne i våra sängar.. Findus 2 åringen tycker att han är dryg.. han vill ju leka med Findus så fort han är inne å det enda Findus vill göra när han är inne är ju att ligga i soffan å mysa.. men där får han ju inte vara ifred så Findus får vi stänga i i sovrummet för att han ska få lite lung å ro.. Elvisen är det bara bra med oxå.. han har visat för Tiger från allra första början att honom leker man inte med.. så för honom har Tiger respekt. Annars så händer det inte så mycket.. vi jobbar, sista tiden har vi jobbat om varandra rätt så mycket då jag har jobbat mycket eftermiddagar å nätter .... sambon har varit sjuk i en vecka ca å han har nu smittat mig.. så nu sitter jag här på jobbet å börjar må dåligt.. får se hur natten fortskrider.. Annars så är jag gräsänka i helgen då sambon ska ner till Karlstad på cross cart avslutning .. hans kompis kör det å sambon har meckat åt honom.. nu säger han att han oxå vill köpa en sådan för att tävla nästa sommar.. vilket inte jag är så förtjust i.. han sa att han skulle kolla på en cross cart imorgon å var det bra pris på den så skulle han kanske köpa den.. mot min vilja då.. så jag hoppas att jag får ett glädjande besked när han hör av sig imorgon... OJ ! vad långt det blidde då..
    Ingen aning om mina fötter men måste kontakta reumatologen på måndag o säga att det är AKUT nu. för hoskligt vad blåa de är på sina ställen..

mycket jobb ni verkar ha, hoppas de känns bra för er och att ni inte blir utbrända.
    Min manär den tysta killen med. oftast med prat glad med.. men det är sällan han berättar pratat om sin oro. han sa i veckan att han mådde dåligt. hans fot gör ont. orolig/nervös att gå tillbaka till företagshälsovården till läkaren, rädd att BT inte ska vara bra trots de 2 medicinerna. Sen sa han en dag att dagen har vart jobbig idag på jobbet. många tankar vad som händer och sker runt omkring dig, vad det är med dig , jag är orolig sa han till mig. var nära på att ställa mig på en stol och måla ett kors i taket!

hmm de med köpa sånt, kan ju vara gissel, särskilt då man har gemensamma pengar. och jag hade nog inte accepterat sånt inköp då vi måste spara till ivf. men svårt

lika bra att kasterar kissen nu direkt! blir bara med problen om en börjat kissa i sängen.
    Själv fick ja avliva min ena katt för snart 4 veckor sen, usch om de känns i hjärtat. nej nu måste ja ner o lägga mig är så trött.. får skriva mer i morgon kram

varför kommer inte mensen igång?! behöver du ta provera för att få igång den kanske?!
  • Åttan
    Mammiztill2 skrev 2009-10-03 01:07:32 följande:
    Ingen aning om mina fötter men måste kontakta reumatologen på måndag o säga att det är AKUT nu. för hoskligt vad blåa de är på sina ställen..mycket jobb ni verkar ha, hoppas de känns bra för er och att ni inte blir utbrända.Min manär den tysta killen med. oftast med prat glad med.. men det är sällan han berättar pratat om sin oro. han sa i veckan att han mådde dåligt. hans fot gör ont. orolig/nervös att gå tillbaka till företagshälsovården till läkaren, rädd att BT inte ska vara bra trots de 2 medicinerna. Sen sa han en dag att dagen har vart jobbig idag på jobbet. många tankar vad som händer och sker runt omkring dig, vad det är med dig , jag är orolig sa han till mig. var nära på att ställa mig på en stol och måla ett kors i taket!hmm de med köpa sånt, kan ju vara gissel, särskilt då man har gemensamma pengar. och jag hade nog inte accepterat sånt inköp då vi måste spara till ivf. men svårt lika bra att kasterar kissen nu direkt! blir bara med problen om en börjat kissa i sängen.Själv fick ja avliva min ena katt för snart 4 veckor sen, usch om de känns i hjärtat. nej nu måste ja ner o lägga mig är så trött.. får skriva mer i morgon kramvarför kommer inte mensen igång?! behöver du ta provera för att få igång den kanske?!
    har ingen aning varför den inte vill komma.. förra ggr så varade den ju bara 2 dagar.. skumt! Har den inte kommit innan tisdag så tänkte jag ringa så får jag se vad dem säger...

Ursch varför fick du avliva den?
  • Prisssan

Cybele: Grattis! Har också missat totalt att du sagt något om tjuvtestning, jag läste testing på söndag, jag
    Grattis iaf och vi önskar alla att det går vägen för dig nu.

Mammiz: Lycka till nu på måndag, något måste vi ju ha tur med eller, vad tycker du? Och ta tag i det där med dina fötter, kan ju vara så enkelt som blodcirkulationen.. som i min förlamade fot- den är ju rätt lila blå emellanåt.
    Hoppas på något så enkelt.

Gud vad mkt längre än dig jag är

Jeskan: Ni verkar jobba som vi, han dag och jag em plus kväll. När jag kommer hem 21 30 så måste han strax lägga sig för han ska upp lite efter fyra.
    Men man får iaf längta efter varann och det är ju rätt nyttigt för förhållandet

♥Kärlek, fnitter och annat rosa fluffigt trams♥
Svar på tråden Syskonlängtan 4