• maggan75

För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida: www.lindex.com/se/StartPage/StartPage.aspx

Rabattkods tråden LISTAN : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m45355281.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-02 20:00
    Länk till bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m46926142.html

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9
  • Madge

Förra året hade vi Superfit till dottern på hösten, vi provade lite olika skor och de passade bäst. Hittade de på rea, en hundralapp mindre än ordinarie pris. Men hade hon inte börjat på dagis hade hon nog fått några andra skor, de är ju ute mycket mera där än vad vi är hemma. Dottern lärde sig gå i vintras.

• sarismaris

Nu har det kommit in en vinterstövel från Kavat på Ellos. Jättefin! Svart med typ snöflinga eller nåt på sidan. Enkel, men ändå lite mer tjejig. Så nu ångrar jag nästan att jag köpt Defender..
    Ni som har erfarenhet av Kavat vinterskor och haft olika modeller; vad föredrar ni? Känga eller stövel?? (till en då drygt 1½-åring)

Towa 051125 & Ella 080413
  • Buttelina
    sarismaris skrev 2009-09-04 20:55:06 följande:
    Nu har det kommit in en vinterstövel från Kavat på Ellos. Jättefin! Svart med typ snöflinga eller nåt på sidan. Enkel, men ändå lite mer tjejig. Så nu ångrar jag nästan att jag köpt Defender.. Ni som har erfarenhet av Kavat vinterskor och haft olika modeller; vad föredrar ni? Känga eller stövel?? (till en då drygt 1½-åring)
    ABSOLUT kängorna!! stövlarna är rätt så breda i skaftet och kan ha en tendens att sitta dåligt på om barnet inte har overall med hällor som håller skon på plats. du har valt helt rätt
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • sarismaris
    Buttelina skrev 2009-09-04 20:57:37 följande:
    ABSOLUT kängorna!! stövlarna är rätt så breda i skaftet och kan ha en tendens att sitta dåligt på om barnet inte har overall med hällor som håller skon på plats. du har valt helt rätt
    Tack! Precis vad jag behövde höra! Då slipper jag fundera mer på det! {#lang_emotions_laughing}
    Men dom va ju himla fina, stövlarna.. {#lang_emotions_wink}
  • gambia90
    sarismaris skrev 2009-09-04 20:55:06 följande:
    Nu har det kommit in en vinterstövel från Kavat på Ellos. Jättefin! Svart med typ snöflinga eller nåt på sidan. Enkel, men ändå lite mer tjejig. Så nu ångrar jag nästan att jag köpt Defender.. Ni som har erfarenhet av Kavat vinterskor och haft olika modeller; vad föredrar ni? Känga eller stövel?? (till en då drygt 1½-åring)
    älskar defender! Har dem till båda mina barn 2år resp. 1 år
  • anette 81

dum om kängorna är tunga om dom ska gå i dom

Älskar Wilma född 080819 och min sambo Jimmy
  • Buttelina
    sarismaris skrev 2009-09-04 20:59:48 följande:
    Tack! Precis vad jag behövde höra! Då slipper jag fundera mer på det! Men dom va ju himla fina, stövlarna..
    hehe fina men inte lika bra
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • sarismaris
    anette 81 skrev 2009-09-04 21:06:47 följande:
    dum om kängorna är tunga om dom ska gå i dom
    Jo, lite klumpiga ser de ju ut. Men min dotter provgick sina härinne ett tag igår, och det gick alldeles utmärkt att springa i dom också! {#lang_emotions_smile}

För en ännu mindre som just börjat gå är det säkert sämre, men då är det nog iofs tungt och klumpigt med de flesta vinterskor skulle jag tro!
  • anette 81
    sarismaris skrev 2009-09-04 21:14:07 följande:
    Jo, lite klumpiga ser de ju ut. Men min dotter provgick sina härinne ett tag igår, och det gick alldeles utmärkt att springa i dom också! För en ännu mindre som just börjat gå är det säkert sämre, men då är det nog iofs tungt och klumpigt med de flesta vinterskor skulle jag tro!
    vet inte vad jag ska ha för skor till dottern i vinter
    Älskar Wilma född 080819 och min sambo Jimmy
  • Hallontårta

Hur gammal är din dotter? Förra året köpte jag pax vinterstövlar som var helt vattentäta. Dessa var jättelätta och lillkillen gick jättebra i dem. Jag valde dem eftersom det var hans första vinter att knata runt i. Är du osäker så känn lite på skorna i affären, de som t.ex. ellos har brukar väl finnas i affärerna också.

anette 81 skrev 2009-09-04 21:17:08 följande:
    vet inte vad jag ska ha för skor till dottern i vinter
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9