• maggan75

För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida: www.lindex.com/se/StartPage/StartPage.aspx

Rabattkods tråden LISTAN : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m45355281.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-02 20:00
    Länk till bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m46926142.html

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9
  • AochJsMamma

hallontårta: så tänker jag med, att jag får väl köpa nya på januari rean eller så om de skulle bli för små, är ju ändå rätt billiga så det får man ju ta isåfall, hade köpt ett par flr 770 kr (Primigi) men lämnade tillbaka o köpte Kavat istället, hade jag behållt Primigna o A had evuxit ur dem hade jag dock blivit lite lessen

Undra oxå vad Lindex menar med MODEVARA... Kan en röd Fix jacka vara en modevara tro??

• Tvillingmamma2007

Jag tror det gäller allt!

• Mysaaan

Ska man ta höstskor som är 13 eller 20 mm förstora? Tyckte den med 13 mm satt bättre. När byter man till vinterskor i södra Sverige? Typ? Provade ett par från Kavat med lite foder i och ett par utan, vet inte vilken man ska ta, behövs det med foder i? Provade även vinterstöveln från Kavat och den va ju jätte lätt, ska köpa sådana till dottern i vinter, men vet inte om jag "vågar" chansa nu på storlek!?

• Snorky
    Mysaaan skrev 2009-09-04 18:19:53 följande:
    Ska man ta höstskor som är 13 eller 20 mm förstora? Tyckte den med 13 mm satt bättre. När byter man till vinterskor i södra Sverige? Typ? Provade ett par från Kavat med lite foder i och ett par utan, vet inte vilken man ska ta, behövs det med foder i? Provade även vinterstöveln från Kavat och den va ju jätte lätt, ska köpa sådana till dottern i vinter, men vet inte om jag "vågar" chansa nu på storlek!?
    ska de användas nu så 13 mm... om de ska användas till vintern 20 mm
    Vinterskor är lite olika när man börjar använda. Beror på vad man mer har. Har man tex fodrade gummistövlar så funkar ju de så länge det är plusgrader... o då kan man ta till vinterskorna när det är minusgrader... så typ dec-jan... om det inte blir snö innan förstårs, då är det ju bättre med vinerskor.
    Vi använder vanliga promenadskinnskor från kavat nu och några månader framåt, kompleterar med gummistövlar. Både med o utan foder. Sen har vi vinterkängor som är fodrade. Det räcker gott o väl åt oss.
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221, shoppingdagbok: snorkysshopping.bilddagboken.se
  • Snorky

Jag tolkar modevara som vad som helst... annars är det ju bara att maila kundtjänst, man brukar få snabba svar där... iofs inte nu när det är helg kanske.

Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221, shoppingdagbok: snorkysshopping.bilddagboken.se
  • AochJsMamma

apropå skor..vad ska man ha på en ettåring nu i höst? Han kan inet gå (än, men på god väg) och älskar att röja på lekplatsen så gärn anågra rejäla så att säga..har ett par beggade lära-gå från Kavat men de ser så tunna ut så de blir nog mest tidig höst o "fin" skor...

• Pink Muffin
    AochJsMamma skrev 2009-09-04 18:52:16 följande:
    apropå skor..vad ska man ha på en ettåring nu i höst? Han kan inet gå (än, men på god väg) och älskar att röja på lekplatsen så gärn anågra rejäla så att säga..har ett par beggade lära-gå från Kavat men de ser så tunna ut så de blir nog mest tidig höst o "fin" skor...
    Min yngsta är 14 månader och går. Har precis köpt ett par allvädersstövlar åt honom att ha nu under hösten... Men det blir kanske för otympligt om man ska krypa?
    ♥♥♥ Signe 050204 ♥♥♥ Alfred 061108 ♥♥♥ Valter 080621 ♥♥♥
  • AochJsMamma
    Pinkie skrev 2009-09-04 19:25:54 följande:
    Min yngsta är 14 månader och går. Har precis köpt ett par allvädersstövlar åt honom att ha nu under hösten... Men det blir kanske för otympligt om man ska krypa?
    jag tror det...hade gärn ahaft ett par gore tex skor av ngt slag med rejäl sula...men vikings etc är ju så dyra med tanke på hur kort tid de används innan det är dags för vinterskor
  • Wilmis07

En ot fråga,jag har beställt ett par kavat defender på ellos med 50% kupong,fick dom idag. Mätte min dotters fötter i skoaffären idag,den ena var 13 cm och den andre var 13,5 cm.Skon jag köpte är 14,8,ska jag behålla eller byta till en stolek större dvs 15,4 cm? Dom blir ju jättestora till ena foten,suck...Detta är inte lätt med så stor skillnad på fötterna{#lang_emotions_yell}

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9