• maggan75

För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida: www.lindex.com/se/StartPage/StartPage.aspx

Rabattkods tråden LISTAN : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m45355281.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-02 20:00
    Länk till bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m46926142.html

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9
  • Hallontårta

Vinterstövlar = vanliga vinterskor/kängor såklart, inte regnstövlar. :) Gah..nu är kl för mkt för mig, dags att nana ;>

• solstraalen

Angående rabatten, den gäller nog på de mesta.

Köpte en tröja på pojk igår å fick 30%.

• Mysaaan
    Snorky skrev 2009-09-04 18:35:18 följande:
    ska de användas nu så 13 mm... om de ska användas till vintern 20 mmVinterskor är lite olika när man börjar använda. Beror på vad man mer har. Har man tex fodrade gummistövlar så funkar ju de så länge det är plusgrader... o då kan man ta till vinterskorna när det är minusgrader... så typ dec-jan... om det inte blir snö innan förstårs, då är det ju bättre med vinerskor.Vi använder vanliga promenadskinnskor från kavat nu och några månader framåt, kompleterar med gummistövlar. Både med o utan foder. Sen har vi vinterkängor som är fodrade. Det räcker gott o väl åt oss.
    Dom ska användas nu, så 13 mm förstora räcker nog tills det är dax för vinterskorna får vi hoppas jag räkna med att ca i december så ryker vinterskorna på, men vem vet men då har fötterna växt kanske ca 5 mm på 3 månader och då birde hon inte växt ur dom. Men funderar på om jag ska chansa på vinterskor också, men hmm ska man ta 27 mm förstora eller 20 mm förstora i daxläget? Om dom växer ca 5 mm på 3 månader till december så är dom ju 22 resp 15 mm förstora. Men sen vet man inte om fötterna drar iväg eller inte gör det så kanske ska vänta eller ska jag chansa? haha, velig.... men vilken storlek hade ni tagit? Gummistövlar ska vi också ha, iallafall ett par ofodrade, kanske ett par med foder också
  • Mysaaan
    solstraalen skrev 2009-09-05 08:04:19 följande:
    Angående rabatten, den gäller nog på de mesta.Köpte en tröja på pojk igår å fick 30%.
    Vad bra! Då ska jag nog ner och shoppa något kul idag, det gällde bara till imorgon väl?
  • anette 81
    Hallontårta skrev 2009-09-04 21:42:10 följande:
    Hur gammal är din dotter? Förra året köpte jag pax vinterstövlar som var helt vattentäta. Dessa var jättelätta och lillkillen gick jättebra i dem. Jag valde dem eftersom det var hans första vinter att knata runt i. Är du osäker så känn lite på skorna i affären, de som t.ex. ellos har brukar väl finnas i affärerna också.
    min dotter är 1år

hon kommer förmodligen att gå i vinter
    Älskar Wilma född 080819 och min sambo Jimmy
  • mortillsju
    Ms Ms Kanga skrev 2009-09-05 08:29:16 följande:
    Har era barn regnvantar typ www.lindex.com/se/Product/ImageZoom.aspx?id=3...? Jag fnular på om det verkligen behövs. Lindex regnvantar är slut i rätt storlek. PoP finns det på i rätt storlek men nästan 200 för ett par vantar tycker jag är lite saftigt särkilt om de inte behövs.
    Jag har faktikt aldrig använt det. Utan vi har stickade vantar och sen vattentäta vintervantar. Det har räckt för oss.
  • Hallontårta

Fnular!! Det var lääängesedan jag hörde det uttrycket senast

Ms Ms Kanga skrev 2009-09-05 08:29:16 följande:
    Har era barn regnvantar typ www.lindex.com/se/Product/ImageZoom.aspx...? Jag fnular på om det verkligen behövs. Lindex regnvantar är slut i rätt storlek. PoP finns det på i rätt storlek men nästan 200 för ett par vantar tycker jag är lite saftigt särkilt om de inte behövs.
  • Hallontårta

Kolla pax vinterskor, de jag köpte var jättebra. Jag stod och valde mellan två, den jag köpte var lättare. :) Kavats skor, kollade t.ex. sandaler i somras, tycker jag verkar så tunga.

anette 81 skrev 2009-09-05 08:25:00 följande:
    min dotter är 1år hon kommer förmodligen att gå i vinter
  • anette 81
    Hallontårta skrev 2009-09-05 09:51:45 följande:
    Kolla pax vinterskor, de jag köpte var jättebra. Jag stod och valde mellan två, den jag köpte var lättare. :) Kavats skor, kollade t.ex. sandaler i somras, tycker jag verkar så tunga.
    okej
    ska hitta var dom säljer dom
    Älskar Wilma född 080819 och min sambo Jimmy
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9