Snorky skrev 2009-09-04 18:35:18 följande:
ska de användas nu så 13 mm... om de ska användas till vintern 20 mmVinterskor är lite olika när man börjar använda. Beror på vad man mer har. Har man tex fodrade gummistövlar så funkar ju de så länge det är plusgrader... o då kan man ta till vinterskorna när det är minusgrader... så typ dec-jan... om det inte blir snö innan förstårs, då är det ju bättre med
vinerskor.Vi använder vanliga promenadskinnskor från kavat nu och några månader framåt, kompleterar med gummistövlar. Både med o utan foder. Sen har vi vinterkängor som är fodrade. Det räcker gott o väl åt oss.
Dom ska användas nu, så 13 mm förstora räcker nog tills det är dax för vinterskorna får vi hoppas

jag räkna med att ca i december så ryker vinterskorna på, men vem vet

men då har fötterna växt kanske ca 5 mm på 3 månader och då birde hon inte växt ur dom. Men funderar på om jag ska chansa på vinterskor också, men hmm ska man ta 27 mm förstora eller 20 mm förstora i daxläget? Om dom växer ca 5 mm på 3 månader till december så är dom ju 22 resp 15 mm förstora. Men sen vet man inte om fötterna drar iväg eller inte gör det

så kanske ska vänta eller ska jag chansa? haha, velig.... men vilken storlek hade ni tagit? Gummistövlar ska vi också ha, iallafall ett par ofodrade, kanske ett par med foder också