• maggan75

För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida: www.lindex.com/se/StartPage/StartPage.aspx

Rabattkods tråden LISTAN : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m45355281.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-02 20:00
    Länk till bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m46926142.html

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9
  • solstraalen

Är det någon som vet hur HMs vinterjacka för 399kr är i strl?, finns i blå, grön, brun och rosa.

Frågan är vilken strl jag ska ta..

Dottern har lång överkropp och har idag 110 på tröjor, dom sitter lagom. Hon är 103cm lång. Så 110 borde väl bli bra på vinterjacka? Eller ska man ta 116 kanske så den inte blir för kort vid magen?

Men min grabb på 88cm då? Han blir 2½ i december. Ska jag ta 92 eller 98?

Ska bara ha dom när vi åker bort, handlar och i cykelkärran till dagis.

• Finesse
    Hallontårta skrev 2009-09-04 10:05:30 följande:
    Nu beställde jag en Kavat Defender! Sonen har 13,7 på fotlängd, jag tog stl 24 vars innermått är 162mm, tror ni det blir alldeles för stort? Han låg precis i mitten om man tittade i tabellen för stl 23 så jag tänkte att om han ska ha en raggsocka eller så, så kanske den blir för liten...
    Min dotter har nog 12,5 cm på fotlängden så jag funderar på 22-23 nånting men kan inte bestämma mig.. 21 känns alldeles för litet..
  • Ruso
    sarismaris skrev 2009-09-03 19:31:07 följande:
    Idag var det rena julafton att komma hem från jobbet! Snälla Postis hade kört ända upp på gården och lagt tre paket framför dörren! Ett från Villervalla och två från Ellos. I Ellos-paketen fanns vinterkängorna jag fyndade med varsin 50%-rabatt. Ett par Kavat Defender till lilltösen och ett par Pippi-kängor till den stora. Båda va fina och verkar passa (nu iaf..) Med frakt på båda paketen gick det på ca 640 kr för båda paren. (Ord pris UTAN frakt ca 1100 kr) En bra deal tycker jag!
    Åh - man skulle passa på, 50% gäller visst ill 8/9, stämmer det?
    Sonen behöver också vintersko... men jag undrar om han kommer i de.. När vi skulle köpa gympaskor nu så passade inget! Han är för bred runt vristen eller vad det nu kallas, det går inte att få igen skon, om han överhuvudtaget kommer i. Hade köpt ett par timberland och 2 par ofodrade kavatkängor som jag bara kan sälja vidare... :( och det jag ände upp med var ett par låga kavat promenadskor, ända han fick på sig lätt och smidigt!

Vinterskorna går ju lite mer upp, men tror ni jag kan ha defender eller är det bättre att satsa på "stövel" modellen? Den går väl lite längre upp så att man inte skall få ihop den där nere som han är så "tjock"? ...om ni nu fattar vad jag svamlar om

Hur gjorde du förresten när du fixade 2 par sko för 50% rabatt för varje???
  • sarismaris
    Ruso skrev 2009-09-04 11:57:09 följande:
    Hur gjorde du förresten när du fixade 2 par sko för 50% rabatt för varje???
    Två olika beställningar med två olika koder. Så det blev ju dubbel frakt då..
    Towa 051125 & Ella 080413
  • sarismaris

Har fått sms från Lindex club: 30% rabatt på valfri modevara vid uppvisande av sms, tom 6/9. {#lang_emotions_laughing} (Ingen internetkod dock..)

Towa 051125 & Ella 080413
  • Buttelina

la in gårdagens shopping i bildis

o idag var jag o köpte muminleggingsen fiina

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    Hallontårta skrev 2009-09-04 09:12:20 följande:
    Men jag tycker de ser korta ut, det blir inte snö i dem då? :)
    men man har ju overallen över?!
    Finesse skrev 2009-09-04 09:09:49 följande:
    Men vilken av kavat skorna?
    alla
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Line80

ni som beställt pippi skoterkängor, vilka strl tog ni å hur stora fötter har barnet?
    jag försökte nämligen få mått på dem genom att ringa ellos kundtjänst men det kunde de inte stå till tjänst med utan hänvisade till den allmäna måttangivelsen på nätet.. suck!

• Finesse
    sarismaris skrev 2009-09-04 12:06:22 följande:
    Har fått sms från Lindex club: 30% rabatt på valfri modevara vid uppvisande av sms, tom 6/9.  (Ingen internetkod dock..)
    gäller det även barnoveraller kan tänkas tro? *hoppas*

vilken tror ni är bättre? fix eller bamse? hon är 21 månader snart.. fyller 2 i slutet av december..

jag har ju en bamse men den är förliten och måste säljas..
  • Xgirl83
    Finesse skrev 2009-09-04 12:15:08 följande:
    gäller det även barnoveraller kan tänkas tro? *hoppas* vilken tror ni är bättre? fix eller bamse? hon är 21 månader snart.. fyller 2 i slutet av december.. jag har ju en bamse men den är förliten och måste säljas..
    Jag tror Fix är bättre alla gånger.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9