sarismaris skrev 2009-09-03 19:31:07 följande:
Idag var det rena julafton att komma hem från jobbet! Snälla Postis hade kört ända upp på gården och lagt tre paket framför dörren! Ett från Villervalla och två från Ellos. I Ellos-paketen fanns vinterkängorna jag fyndade med varsin 50%-rabatt. Ett par Kavat Defender till lilltösen och ett par Pippi-kängor till den stora. Båda va fina och verkar passa (nu
iaf..) Med frakt på båda paketen gick det på ca 640 kr för båda paren. (Ord pris UTAN frakt ca 1100 kr) En bra deal tycker jag!
Åh - man skulle passa på, 50% gäller visst ill 8/9, stämmer det?
Sonen behöver också vintersko... men jag undrar om han kommer i de.. När vi skulle köpa gympaskor nu så passade inget!

Han är för bred runt vristen eller vad det nu kallas, det går inte att få igen skon, om han överhuvudtaget kommer i. Hade köpt ett par timberland och 2 par ofodrade kavatkängor som jag bara kan sälja vidare... :( och det jag ände upp med var ett par låga kavat promenadskor, ända han fick på sig lätt och smidigt!
Vinterskorna går ju lite mer upp, men tror ni jag kan ha defender eller är det bättre att satsa på "stövel" modellen? Den går väl lite längre upp så att man inte skall få ihop den där nere som han är så "tjock"? ...om ni nu fattar vad jag svamlar om
Hur gjorde du förresten när du fixade 2 par sko för 50% rabatt för varje???