• maggan75

För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida: www.lindex.com/se/StartPage/StartPage.aspx

Rabattkods tråden LISTAN : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m45355281.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-02 20:00
    Länk till bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m46926142.html

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9
  • Finesse
    sarismaris skrev 2009-09-03 19:31:07 följande:
    Idag var det rena julafton att komma hem från jobbet! Snälla Postis hade kört ända upp på gården och lagt tre paket framför dörren! Ett från Villervalla och två från Ellos. I Ellos-paketen fanns vinterkängorna jag fyndade med varsin 50%-rabatt. Ett par Kavat Defender till lilltösen och ett par Pippi-kängor till den stora. Båda va fina och verkar passa (nu iaf..) Med frakt på båda paketen gick det på ca 640 kr för båda paren. (Ord pris UTAN frakt ca 1100 kr) En bra deal tycker jag!
    oj har dom sånna skor där..

Vilka av Kavat skorna tror ni är bättre till en 2 åring i vinter?
  • Jessica24
    yrväder skrev 2009-09-03 14:42:04 följande:
    Ni som har koll på lindex, var det länge sen dom hade två tröjor med geishor på? Den ena är med en tryckt geisha fram, vet att den finns/fanns i lila iaf. Den andra är helmönstrad, rosa botten.
    Tröjorna med en geisha på, finns i både lila och rött. Köpte det i förra veckan + matchande kjolar.
    Den helmönstrade tröjan har jag nog inte sett alls.
  • mortillsju
    solstraalen skrev 2009-09-03 12:00:20 följande:
    Åh vad köper man för vinterjacka som är snygg och inte för klumpig till en kille som blir 2½ i vinter? Den kommer mest användas när vi handlar, åker till å från dagis osv. Inte ute i lek osv. Gillar stilrent och coola kläder =)
    Jag tycker faktiskt FIX är bra. När du tar ut fleecen ur den blir den lagom tjock och smidig då det inte är nåt strävt fleecefoder i den!
  • Hallontårta

Är de rejäla vinterskor? Passar de en tvååring?

AochJsMamma skrev 2009-09-03 21:07:05 följande:
    ...o min sons Kavat defender var oxå kanon!! Sååå nöjd! 325 spänn känns överkomligt..
  • Buttelina
    Hallontårta skrev 2009-09-04 07:43:52 följande:
    Är de rejäla vinterskor? Passar de en tvååring?
    ja kavat är toppen!!
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Finesse
    Buttelina skrev 2009-09-04 08:47:43 följande:
    ja kavat är toppen!!
    Men vilken av kavat skorna?
  • Hallontårta

Men jag tycker de ser korta ut, det blir inte snö i dem då? :)

Buttelina skrev 2009-09-04 08:47:43 följande:
    ja kavat är toppen!!
  • Line80
    sarismaris skrev 2009-09-03 19:31:07 följande:
    Idag var det rena julafton att komma hem från jobbet! Snälla Postis hade kört ända upp på gården och lagt tre paket framför dörren! Ett från Villervalla och två från Ellos. I Ellos-paketen fanns vinterkängorna jag fyndade med varsin 50%-rabatt. Ett par Kavat Defender till lilltösen och ett par Pippi-kängor till den stora. Båda va fina och verkar passa (nu iaf..) Med frakt på båda paketen gick det på ca 640 kr för båda paren. (Ord pris UTAN frakt ca 1100 kr) En bra deal tycker jag!
    är det pippi stövlarna med en pälskant? de har jag tänkt beställa men jag förstår mej inte på hur Ellos tänker när de har ett skomått som gäller för alla skor.. det är ju så himla olika från modelle till modell..
  • Hallontårta

Nu beställde jag en Kavat Defender! Sonen har 13,7 på fotlängd, jag tog stl 24 vars innermått är 162mm, tror ni det blir alldeles för stort? Han låg precis i mitten om man tittade i tabellen för stl 23 så jag tänkte att om han ska ha en raggsocka eller så, så kanske den blir för liten...

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9