• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • mamma på vift
    julmusten skrev 2009-09-30 19:27:37 följande:
    Ha-ha, sa finurligt att jag tittade in precis i dag da Lumix var har. Det finns typ inte en enda barnstol i USA som ar "godkand" i Sverige. Det innebar egentligen bara att de inte har testats enligt svenska, eller europeiska matt, inte att stolarna faktiskt inte klarat av testningen sa att saga. Sjalv har vi haft bade en Peg Perego stol och en har nu en Graco till tvaan. Graco ar saaaaaa mycket battre. PP blev trang pa tre manader och da ar varan tjej, (forsta barnet), inte sarskilt stor av sig. Vi har en Graco Be Safe tror jag det heter. Jag tror att du utan problem kan ta med dig bilstolen till Sverige och anvanda den dar, men jag vet inte vad som hander om ni blir stoppade av polisen och vad de sager. Formodligen inte for mycket sa lange stolen sitter bra.SA, nu till min fraga ni Bugga-experter. Jag har helt plotsligt fatt 2 timmar nastan egentid tre dager i veckan da dotera gar i skolan da, och skulle verkligen vilja komma igang och springa lite da. Grejen ar ju den att lillebrorsan hanger med da, sa jag maste springa med en vagn och vi har verkligen inte plats med en vagn till i varat hushall. Gar det att jogga/springa med en bugga tror ni? Min man havdar starkt nej, men jag vet inte om jag tror pa honom. Jag vill inte bara ga ut och ga pa promenad med killen, jag vill schvittas lite!!
    Jag springer med grodan i vagnen och vi har bara buggan. Jag tycker att det funkar bra så länge man springer på asfalt. Ibland kör jag med terränghjulen men det funkar inte lika bra. Jag brukar höja handtaget lite så att man slipper springa lutad över vagnen och kommer lite längre ifrån så man kan ta ut stegen.
  • Lumix
    julmusten skrev 2009-09-30 19:27:37 följande:
    Ha-ha, sa finurligt att jag tittade in precis i dag da Lumix var har. Det finns typ inte en enda barnstol i USA som ar "godkand" i Sverige. Det innebar egentligen bara att de inte har testats enligt svenska, eller europeiska matt, inte att stolarna faktiskt inte klarat av testningen sa att saga. Sjalv har vi haft bade en Peg Perego stol och en har nu en Graco till tvaan. Graco ar saaaaaa mycket battre. PP blev trang pa tre manader och da ar varan tjej, (forsta barnet), inte sarskilt stor av sig. Vi har en Graco Be Safe tror jag det heter. Jag tror att du utan problem kan ta med dig bilstolen till Sverige och anvanda den dar, men jag vet inte vad som hander om ni blir stoppade av polisen och vad de sager. Formodligen inte for mycket sa lange stolen sitter bra.
    Attans jag som funderar på att kanske låna Lindas
    Nu blir jag ju osäker på vilken stol jag ska ha med ju......
    Att de inte är godkända är jag med på. De har ju vissa kriterier som de vill ska uppfyllas och det gör de amerikanska "större" stolarna. Jag har sett nån enstaka bugaboo bilstol på blocket och så men kan inte läsa mig till om de är köpta i EU/Sverige och alltså godkända där.....är de det så tar jag allt med min amerikanska bilbarnstol......fast först måste jag nog kolla in den du pratade om
  • julmusten

Jag tror att det ar helt annorlunda adaptrar till bilbarnstolen i Sverige an har Lumix,men jag ar inte saker. Det kan vara bra att kolla in med kanske?

Mamma pa vift, jaha da kanske jag bode vaga lite? Hade bara tankt springa pa asfalt i naheten av dotterns skola. Far se vad maken sager, jag har inte lyssnat jattenoga pa honom maste jag erkanna.

• modestyclara
    julmusten skrev 2009-09-30 20:12:17 följande:
    Jag tror att det ar helt annorlunda adaptrar till bilbarnstolen i Sverige an har Lumix,men jag ar inte saker. Det kan vara bra att kolla in med kanske?Mamma pa vift, jaha da kanske jag bode vaga lite? Hade bara tankt springa pa asfalt i naheten av dotterns skola. Far se vad maken sager, jag har inte lyssnat jattenoga pa honom maste jag erkanna.
    Äh det är väl bara att testa? Det värsta som kan hända är väl att du får promenera med joggingstället på
  • julmusten
    modestyclara skrev 2009-09-30 20:13:29 följande:
    Äh det är väl bara att testa? Det värsta som kan hända är väl att du får promenera med joggingstället på
    Ha-ha, forvisso. Ah, jag erkanner, jag har jogginstallet pa mig jamt!! Sa da spelar det ju absolut inte nagon roll sa satt.

Jag tankte faktiskt mest pa barnet. I det har landet dar de ar lite "shaken baby syndrome" knappa, sa har det pratats en hel del om att babisar faktiskt kan fa det om man ar ute och joggar med fel joggingvagn. Men de studierna kanske var fundade, (svengelska, men ni fattar), av nat joggingvagnsforetag??? Plus att jag inte vet om det ar sa bra for vagnen att springa med den. A andra sidan har jag ju tagit med mig vagnen till Sverige X antal ganger och har till och med klattrat i berg med den, (jag har Shoe som vittne!!), sa lite spring borde nog ga.
  • Senap
    julmusten skrev 2009-09-30 20:19:36 följande:
    Ha-ha, forvisso. Ah, jag erkanner, jag har jogginstallet pa mig jamt!! Sa da spelar det ju absolut inte nagon roll sa satt. Jag tankte faktiskt mest pa barnet. I det har landet dar de ar lite "shaken baby syndrome" knappa, sa har det pratats en hel del om att babisar faktiskt kan fa det om man ar ute och joggar med fel joggingvagn. Men de studierna kanske var fundade, (svengelska, men ni fattar), av nat joggingvagnsforetag??? Plus att jag inte vet om det ar sa bra for vagnen att springa med den. A andra sidan har jag ju tagit med mig vagnen till Sverige X antal ganger och har till och med klattrat i berg med den, (jag har Shoe som vittne!!), sa lite spring borde nog ga.
    Shaken baby är att man skakar ungen så huvudet far fram och tillbaka - inte att det darrar lite i vagnen.
    Annars skulle ju alla babysitters med vibrator som marknadsförs hejvilt i USA vara livsfarliga.  {#lang_emotions_undecided}
    Dessutom har jag inga som helst tvivel om att F kommer säga till om han tycker det är obehagligt. {#lang_emotions_dreamer}
    My sugar is raw
  • modestyclara
    Shoegirl skrev 2009-09-30 20:23:30 följande:
    Shaken baby är att man skakar ungen så huvudet far fram och tillbaka - inte att det darrar lite i vagnen.Annars skulle ju alla babysitters med vibrator som marknadsförs hejvilt i USA vara livsfarliga.  Dessutom har jag inga som helst tvivel om att F kommer säga till om han tycker det är obehagligt.
    Med andra barnet blev jag så stressad över en gångväg med frusna fotsteg i där jag var tvungen att köra min phil&teds varje dag så jag frågade om det där med shaken baby på läkarkollen. Gud vad läkaren garvade *rodnar*
  • Senap
    modestyclara skrev 2009-09-30 20:27:48 följande:
    Med andra barnet blev jag så stressad över en gångväg med frusna fotsteg i där jag var tvungen att köra min phil&teds varje dag så jag frågade om det där med shaken baby på läkarkollen. Gud vad läkaren garvade *rodnar*
    Inga frågor är dumma frågor! Särskilt när de ställs av ammande mödrar! {#lang_emotions_yell}
    *bestämmer*
    My sugar is raw
  • sok

alltså...när man viker ihop åkpåsen för att den ska passa i liggdelen....då blir den ju mindre liksom? stämmer det? har jag gjort fel då kanske?

det var klurigare än jag trodde att få åkpåsen (buggaboo cam) att passa bra.

har ngn ett foto på en åkpåse som ligger i en cam liggdel???

• Fröken Småland
    sok skrev 2009-09-30 21:15:36 följande:
    alltså...när man viker ihop åkpåsen för att den ska passa i liggdelen....då blir den ju mindre liksom? stämmer det? har jag gjort fel då kanske?det var klurigare än jag trodde att få åkpåsen (buggaboo cam) att passa bra.har ngn ett foto på en åkpåse som ligger i en cam liggdel???
    Ja, den blir pytteliten men det är ju oftast bebisen också .

Häng kvar så skall jag leta upp en bild på en bebisvikt åkpåse i en P&T-lift...
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19