• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • vinterkatt

Fröken Småland skrev 2009-10-06 17:43:19 följande:

vinterkatt: Orange bas finns bara en variant, ingen ny och gammal. Men den är ganska ny *fniss*. Orange fleece kommer ut på Tradera och Blocket hela tiden, ofta nya i förpackning. När man köper vagn så får man ju ett gratis fleeceset på köpet så många säljer dem när färgen inte riktigt faller dem i smaken.
    oj, nu blev jag förvirrad... liknar den orangea basen mer den gamla eller den nya nyansen - tomat eller apelsin? eller fanns det inte en orange bas tidigare?
  • modestyclara
    vinterkatt skrev 2009-10-07 17:28:24 följande:
    Fröken Småland skrev 2009-10-06 17:43:19 följande:
    oj, nu blev jag förvirrad... liknar den orangea basen mer den gamla eller den nya nyansen - tomat eller apelsin? eller fanns det inte en orange bas tidigare?
    den nya, aprikos-apelsin skulle jag säga
  • FruFA79
    Jossanjo skrev 2009-10-07 14:47:18 följande:
    Jag skulle fått min vagn i måndags sa dom på Kidz när jag beställde, idag fick jag fakturan men ingen vagn i sikte, skall man ringa?Kom att tänka på det nu när jag såg att någon annan fått problem..
    Jag beställde Bugaboo-åkpåse till vår Cameleon förra veckan från Kidzshop, betalade med kort och fick bekräftelse per mail. Men när det gått 4 dagar så började jag undra vart åkpåsen tagit vägen... Pengarna var ju dragna på kontot redan. Mailade och fick till svar att paketet visst legat på utlämningstället sedan 2 dagar tillbaka. Åkte dit och ficks svar att de väntade paket samma e.m. Och då kom den = 6 dagars lev.tid, inte 1-2 som de lovat!
  • modestyclara
    FruAhlander skrev 2009-10-07 18:08:07 följande:
    Jag beställde Bugaboo-åkpåse till vår Cameleon förra veckan från Kidzshop, betalade med kort och fick bekräftelse per mail. Men när det gått 4 dagar så började jag undra vart åkpåsen tagit vägen... Pengarna var ju dragna på kontot redan. Mailade och fick till svar att paketet visst legat på utlämningstället sedan 2 dagar tillbaka. Åkte dit och ficks svar att de väntade paket samma e.m. Och då kom den = 6 dagars lev.tid, inte 1-2 som de lovat!
    jag tror det är nåt strul med schenker jag, de verkar ha glömt några hästar ute på sommarbete
  • MsPink

Hej alla buggaproffs!

Ni skriver att det kommer en syskonvagn, har varit inne och läst faqen och hittar inget om det!! Är det sant!? Det är ju det man går och väntar på!! Då kan man ju skaffa ett barn till :P

• FruFA79
    modestyclara skrev 2009-10-07 18:12:46 följande:
    jag tror det är nåt strul med schenker jag, de verkar ha glömt några hästar ute på sommarbete
    Ja, må så vara, men det är ju störande som kund...
  • Vår lilla godis

Hej, ni kunniga!

Har en cam med grå bas och rosa topp och är på jakt efter en åkpåse. Har en buggaåkpåse i offwhite (har offwhite topp också) men skulle vilja ha en till lite roligare. Funderar på att köpa en rosa buggapåse också, men sedan har man sett en del andra åkpåsar som känns ännu lite roligare. Till exempel Lodger bunker Aubergine eller Framboise, eller Buggysnuggle den rosa med blomman på eller den rosarandiga. Har dock bara sett dessa på nätet, så jag vet inte om de matchar i färgen...

Är det någon som vet? Någon som vet någon rolig åkpåse som kan matcha min vagn med den rosa toppen?

• modestyclara
    FruAhlander skrev 2009-10-07 18:59:43 följande:
    Ja, må så vara, men det är ju störande som kund...
    absolut, jag är snart helt desperat för jag varit omatchad hur länge som helst, eller jag, jag menar buggan min men jag tycker de är så gulliga på kidz och försöker alltid att lösa allt till det bästa, som nu när schenker slarvat bort mitt paket så skickar kidz ett nytt så jag slipper vänta på att schenker ska leta i 30 dagar. Det tycker jag är service. Jag tycker det är helt ok om det blir fel någon gång eller lite strul så länge de löser det, för det är ju att och hur de löser det som avgör om deär serviceinriktade eller inte. Behöver jag säga att jag handlar ofta på kidz?
  • modestyclara

Vår lilla godis skrev 2009-10-07 19:10:31 följande:

Hej, ni kunniga!Har en cam med grå bas och rosa topp och är på jakt efter en åkpåse. Har en buggaåkpåse i offwhite (har offwhite topp också) men skulle vilja ha en till lite roligare. Funderar på att köpa en rosa buggapåse också, men sedan har man sett en del andra åkpåsar som känns ännu lite roligare. Till exempel Lodger bunker Aubergine eller Framboise, eller Buggysnuggle den rosa med blomman på eller den rosarandiga. Har dock bara sett dessa på nätet, så jag vet inte om de matchar i färgen... Är det någon som vet? Någon som vet någon rolig åkpåse som kan matcha min vagn med den rosa toppen?
    Måste ju inleda med brasklappen att buggans egna påse sitter bäst och till rosa tycker jag det är fint med orange eller marin. MEN annars är jag kär i den där påsen som skoflickan länkade till häromdagen, en buppa
    www.babyshop.se/system/search/search.asp&g=0 den med blommor!
  • Senap
    modestyclara skrev 2009-10-07 19:14:32 följande:
    Vår lilla godis skrev 2009-10-07 19:10:31 följande: Måste ju inleda med brasklappen att buggans egna påse sitter bäst och till rosa tycker jag det är fint med orange eller marin. MEN annars är jag kär i den där påsen som skoflickan länkade till häromdagen, en buppa www.babyshop.se/system/search/search.asp?m=23... den med blommor!
    Men jag tycker inte den sitter så bra i Buggan. *surar*
    My sugar is raw
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19