• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Stargirl
    The Johanssons skrev 2009-10-08 16:09:20 följande:
    *tipsar* Har ni upptäckt Mommyhook ? Suverän för att skona stackars bromsen . En typ karbinkrok att hänga kassar /väskor , löööööv it
    Be careful! Handtaget är inte gjord för att hängas saker på. Dvs belastas den för hårt så kan den gå sönder och då gäller ingen garanti.
  • modestyclara
    killika skrev 2009-10-08 10:40:14 följande:
    Jag bor i Stockholm och tänker att en juste fodrad, vindtät jacka är tillräckligt att ha i vinter tillsammans med åkpåsen (möjligtvis ett par raggsockor på de söta små fossingarna därinne. Då kommer min tjej vara runt halvåret och förmodligen vilja sitta en del i vagnen varav viss del av överkroppen oundvikligen kommer "sticka ut" =)Jag har liksom ingen erfarenhet att gå på, därav undrar jag lite hur andra tänker.
    det räcker inte! jag har fleeceoverall på min 7-månaders i åkpåse nu, och hon är kall om fötterna trots yllesockor och vindtossor. Jag kommer ha riktig vinteroverall och en flecatalonfilt i åkpåsen när det är som kallast (bor också i stlm)
  • modestyclara

daniels baby skrev 2009-10-08 11:49:27 följande:

jag tänkte låta dom som bor här nu stanna kvar hihi,en UJ moss å en acta graco sulky. been ligger nog längst ner på önskelistan för dottern tyckte den va lite väl trång..så en cam igen eller prova på en frog å fixa till den lite...
    isåfall frog! eller gecko...frog är ju lättare att pimpa men geckon är så enkel och snygg tycker jag,
  • Senap
    modestyclara skrev 2009-10-08 16:25:14 följande:
    det räcker inte! jag har fleeceoverall på min 7-månaders i åkpåse nu, och hon är kall om fötterna trots yllesockor och vindtossor. Jag kommer ha riktig vinteroverall och en flecatalonfilt i åkpåsen när det är som kallast (bor också i stlm)
    Tänk på flecatalon håller temperaturen. Dvs stoppar man ned en kall fossing så håller den foten kall. *kluckar hönsigt*

Jag har inga tossor alls på M än i P&T liften. Bara filt och hon är nästan svettig.
    Kanske är jag som får varma barn. De reagerade inte ett skit när jag drack isvatten men sparkade som tokar när jag drack te i magen.
    My sugar is raw
  • modestyclara
    Shoegirl skrev 2009-10-08 16:30:12 följande:
    Tänk på flecatalon håller temperaturen. Dvs stoppar man ned en kall fossing så håller den foten kall. *kluckar hönsigt*Jag har inga tossor alls på M än i P&T liften. Bara filt och hon är nästan svettig.Kanske är jag som får varma barn. De reagerade inte ett skit när jag drack isvatten men sparkade som tokar när jag drack te i magen.
    nä så är inte min filt men det kanske beror på att det är fleece utanpå? tycker den håller perfekt temp oavsett väder *älskar*
  • Senap
    modestyclara skrev 2009-10-08 16:39:13 följande:
    nä så är inte min filt men det kanske beror på att det är fleece utanpå? tycker den håller perfekt temp oavsett väder *älskar*
    Nej, det spelar ingen roll. Det finns fall där folk förfruset händerna med sådana vantar då den inte värmer utan bevarar värme genom reflexion. *materialnörd*
    Bebis är ju oftast varm och inte som kalla händer - men iaf.
    My sugar is raw
  • Miss Boring
    modestyclara skrev 2009-10-08 16:25:14 följande:
    Flectalonfilt? Var köper man det? Har bara haft i bröstvärmare...
    Jag brukar ha vetevärmare i åkpåsen (vid fötterna), håller värmen suuuper om det är riktigt kallt!
    Nytt namn, men nu ännu tråkigare!
  • Miss Boring
    Shoegirl skrev 2009-10-08 16:45:51 följande:
    Nej, det spelar ingen roll. Det finns fall där folk förfruset händerna med sådana vantar då den inte värmer utan bevarar värme genom reflexion. *materialnörd*Bebis är ju oftast varm och inte som kalla händer - men iaf.
    Måste bli mycket varmt med flectalon OCH vetevärmare. Försiktigt värmd självklart...!
    Nytt namn, men nu ännu tråkigare!
  • modestyclara
    Shoegirl skrev 2009-10-08 16:45:51 följande:
    Nej, det spelar ingen roll. Det finns fall där folk förfruset händerna med sådana vantar då den inte värmer utan bevarar värme genom reflexion. *materialnörd*Bebis är ju oftast varm och inte som kalla händer - men iaf.
    tillåt mig att tvivla empiriska studier på tre barn sedan 2005 *tjaffsar*
  • modestyclara

Miss Boring skrev 2009-10-08 16:46:26 följande:

Flectalonfilt? Var köper man det? Har bara haft i bröstvärmare...Jag brukar ha vetevärmare i åkpåsen (vid fötterna), håller värmen suuuper om det är riktigt kallt!
    www.promix.se
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19