• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Senap
    killika skrev 2009-10-08 10:40:14 följande:
    Jag bor i Stockholm och tänker att en juste fodrad, vindtät jacka är tillräckligt att ha i vinter tillsammans med åkpåsen (möjligtvis ett par raggsockor på de söta små fossingarna därinne. Då kommer min tjej vara runt halvåret och förmodligen vilja sitta en del i vagnen varav viss del av överkroppen oundvikligen kommer "sticka ut" =) Jag har liksom ingen erfarenhet att gå på, därav undrar jag lite hur andra tänker.
    Jag bor också i Stockholm. Har Bunkern om det är svinkallt annars har jag mest Bugaboos eftersom den sitter bäst.
    Är det kallt på morgonen har jag en tunn ullfilt över ben och fötter.
    Det är kallast för rumpa och ben när de sitter eftersom värme stiger och åkpåsen funkar som en skorsten så värmen stiger mot överkroppen.

Jag skulle vilja ha ett tunnt lammskinn att sitta på men jag har inte hittat något jag gillar.
    My sugar is raw
  • Noiis
    Shoegirl skrev 2009-10-08 10:51:01 följande:
    Jag bor också i Stockholm. Har Bunkern om det är svinkallt annars har jag mest Bugaboos eftersom den sitter bäst. Är det kallt på morgonen har jag en tunn ullfilt över ben och fötter. Det är kallast för rumpa och ben när de sitter eftersom värme stiger och åkpåsen funkar som en skorsten så värmen stiger mot överkroppen. Jag skulle vilja ha ett tunnt lammskinn att sitta på men jag har inte hittat något jag gillar.
    de finns flera bönder som säljer fina fällar. dock så lär de väl komma mer närmre jul. jag har köpt på julmarknaden i skärgårn. vet att nere i min gamla by finns det iaf två som snart borde stå på torget. jag ska hålla mina ögon öppna åt dig. för jag antar att det är äkta du vill ha?
  • Senap
    Noas mamma skrev 2009-10-08 11:05:29 följande:
    de finns flera bönder som säljer fina fällar. dock så lär de väl komma mer närmre jul. jag har köpt på julmarknaden i skärgårn. vet att nere i min gamla by finns det iaf två som snart borde stå på torget. jag ska hålla mina ögon öppna åt dig. för jag antar att det är äkta du vill ha?
    Ja gärna. Jag vill ha ett kortklippt men jag har bara hittat Simpleworlds (eller Bontis nu) och det är för litet.
    My sugar is raw
  • Miss Boring
    Shoegirl skrev 2009-10-08 10:51:01 följande:
    Jag bor också i Stockholm. Har Bunkern om det är svinkallt annars har jag mest Bugaboos eftersom den sitter bäst.Är det kallt på morgonen har jag en tunn ullfilt över ben och fötter.Det är kallast för rumpa och ben när de sitter eftersom värme stiger och åkpåsen funkar som en skorsten så värmen stiger mot överkroppen.Jag skulle vilja ha ett tunnt lammskinn att sitta på men jag har inte hittat något jag gillar.
    Det sägs ofta att bunkern är så varm, men jag tänker att den ju inte har något skikt som står emot vind, (eller snö)? Kör man den dubbel så blir den ju ändå inte dubbel vid fötterna? Där det är som kallast? Jag använder bunkern med ett lager på sommaren, och nu har jag den dubbel, men tänker att jag får byta till nomaden till vintern, men kanske inte behövs då? Bunkern är så mysig!!!
    "Morgonrocken" som min sambo säger...
    Nytt namn, men nu ännu tråkigare!
  • Senap
    Miss Boring skrev 2009-10-08 11:10:41 följande:
    Det sägs ofta att bunkern är så varm, men jag tänker att den ju inte har något skikt som står emot vind, (eller snö)? Kör man den dubbel så blir den ju ändå inte dubbel vid fötterna? Där det är som kallast? Jag använder bunkern med ett lager på sommaren, och nu har jag den dubbel, men tänker att jag får byta till nomaden till vintern, men kanske inte behövs då? Bunkern är så mysig!!! "Morgonrocken" som min sambo säger...
    Hmmm jag har aldrig upplevt att barnet blivit kallt om fötterna. Eller att det blåst igenom den. Tvärtom blev sonen ofta svettig i den för att den var för varm.
    Men jag har inte använt Bunkern efter 1½ års ålder.
    My sugar is raw
  • Miss Boring
    Shoegirl skrev 2009-10-08 11:15:08 följande:
    Hmmm jag har aldrig upplevt att barnet blivit kallt om fötterna. Eller att det blåst igenom den. Tvärtom blev sonen ofta svettig i den för att den var för varm.Men jag har inte använt Bunkern efter 1½ års ålder.
    Hmmm, lillan är ju just 1½. Det hela hamnar ju lite annorlunda i Swiften mot Buggan också. Det hade inte varit så dumt om åkpåsar vore tjockare nertill än upptill egentligen.
  • metste

Jag har en OTH åkpåse och den sitter faktiskt väldigt bra på min frog jag viker ner den längst upp på vagnen sen sätter jag sufletten över svårt att förklara men då kan den omöjligt glida ner. Men jag vill även ha buggans egna funkar cameleons åkpåse på frogen eller ska man köpa frogens åkpåse jag tänker även på andrahandsvärdet vilket är bäst?

• Senap
    metste skrev 2009-10-08 11:34:53 följande:
    Jag har en OTH åkpåse och den sitter faktiskt väldigt bra på min frog jag viker ner den längst upp på vagnen sen sätter jag sufletten över svårt att förklara men då kan den omöjligt glida ner. Men jag vill även ha buggans egna funkar cameleons åkpåse på frogen eller ska man köpa frogens åkpåse jag tänker även på andrahandsvärdet vilket är bäst?
    Camåkpåsen är egentligen universalpåsen som passar Cam, Frog och Gecko så den passar utmärkt.
    "Camåkpåsen" har högst andrahandsvärde.
    My sugar is raw
  • Miss Boring
    metste skrev 2009-10-08 11:34:53 följande:
    Köp en campåse, sitter perfekt på froggen också
    Det är ju speciellt vid sitsen de inte glider... inga selar som åker ur sina hål och sånt!
  • Vår lilla godis

Ni som kör med Bunker-åkpåse, vilken färg? Vet ni nån butik som säljer dem så att man kan gå och kika på de olika färgerna? Bor nära Sthlm.

Och, brukar cam-åkpåsarna blekna mycket i färgen under tvätt? Funderar på att spräcka min oskuld och för första gången köpa begagnat, men inte om de blir urtvättade i färgen. Då köper jag hellre ny

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19