• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Noiis
    Bzzz skrev 2009-10-23 20:49:37 följande:
    Är det någon Bugaboo-kunnig som kan svara på vilken blå färg detta är;www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon_bla...Är det marin eller blå? Blå finns väl inte som basfärg men marin gör?
    ser för mörk ut för att vara den "gamla blåa" så jag skulle säga marin
    imaj skrev 2009-10-23 20:51:36 följande:
    Ser ut som marin som är tagen med blixt därav att den är ljusare. Blå fanns som basfärg tidigare men inte längre. Har du testat maila och fråga om det är marin eller blå?
    Jo då den klarblåa kan man få tag på fortfarande kidz har den basen på kampanj tex.
  • Fröken Småland
    Bzzz skrev 2009-10-23 20:49:37 följande:
    Är det någon Bugaboo-kunnig som kan svara på vilken blå färg detta är;www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon_bla...Är det marin eller blå? Blå finns väl inte som basfärg men marin gör?
    Det där är en marinblå, lite ljusare än IRL pga blixten. Det går att fastställa till 100% eftersom toppen är i samma färg och det fanns inte till den gamla ljusare blå. Fin tycker jag (inte min)
  • Miss Boring
    Fröken Småland skrev 2009-10-24 09:25:19 följande:
    Det där är en marinblå, lite ljusare än IRL pga blixten. Det går att fastställa till 100% eftersom toppen är i samma färg och det fanns inte till den gamla ljusare blå. Fin tycker jag (inte min)
    Håller med.
    Nytt namn, men nu ännu tråkigare!
  • imaj
    Noas mamma skrev 2009-10-24 01:25:12 följande:
    Jo då den klarblåa kan man få tag på fortfarande kidz har den basen på kampanj tex.
    Men tillverkas den fortfarande? Trodde den hade utgått ...? Och att det är därför de har den som kampanj, fast iof de kanske har det för att den är lite svårsåld eller nått . Marin är förövrigt supersnyggt! (säger jag som inte ens gillar blå )
  • Senap

Jag tror det är ett skämt eller att någon hatar någon.

My sugar is raw
  • BiimBiim

Hej!
    En fråga..
    Jag har en bugaboo cameleon nu som jag är sååå nöjd med.
    I december ska jag åka till egypten och då är min prinsessa lite mer än 5 månader.
    Har funderat lite på en bugaboo bee.
    Vad tycker ni? Är hon för liten för den då?
    Är buggan lika smidig som bee?
    Ge gärna lite tips :)

• Senap
    BiimBiim skrev 2009-10-24 10:46:03 följande:
    Hej! En fråga.. Jag har en bugaboo cameleon nu som jag är sååå nöjd med. I december ska jag åka till egypten och då är min prinsessa lite mer än 5 månader. Har funderat lite på en bugaboo bee. Vad tycker ni? Är hon för liten för den då? Är buggan lika smidig som bee? Ge gärna lite tips :)
    Bee är smidigare att köra tycker jag - men den har sämre fjädring än Cam. Bättre än en vanlig sulky dock.
    Jag tycker den är perfekt som resevagn för både små och större barn. Du kan ju ha henne emot dig. Ha fullt liggläge. Bra täckande sufflet. Och du kan montera (vissa) babyskydd på om du vill.
    Köp/sy en dyna bara så sitter hon mjukt.
    My sugar is raw
  • BiimBiim

Shoegirl: Tack för svaret. Hur är de om jag vill ha henne sittandes en stund? Om jag tar camen med mig så hade jag tänkt ha sittdelen för hon är så himla nyfiken och inte så jätte förtjust i att ligga ner i vagnen förutom när hon sover.
    Kan hon sitta lika bra i bee som i camen?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19