• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • modestyclara
    Champagne77 skrev 2009-10-26 22:41:53 följande:
    Så har vi bytt till sittdelen ikväll ... Ska bli spännande att se hur det blir imorgon . Ni som har bytt - har era bebisar kunnat sova bra i sittdelen när ni varit på promenad? Vår E är nu 5,5 månad . Vi har lagt i ett fårskinn också, men ej åkpåse. Känns som att det blir för mycket, eller?!
    min dotter sover timmar i sträck i sittdelen under promenader

om du har ett tjockt lammskinn kan det bli svårt med åkpåse men med ett korthårigt så får du nog i det...tycker åkpåsen är perfekt höst och vår
  • Champagne77
    modestyclara skrev 2009-10-27 06:58:55 följande:
    min dotter sover timmar i sträck i sittdelen under promenader om du har ett tjockt lammskinn kan det bli svårt med åkpåse men med ett korthårigt så får du nog i det...tycker åkpåsen är perfekt höst och vår
    Tack för svar. Tror det blir lite för mkt nu med både fårskinn o åkpåse. Fårskinnet ska väl vara väldigt varmt vad jag har förstått?! Vad har man mer än fårskinn? Han har på sig en vindfleeceoverall. Räcker det med en tjock filt eller ska det vara täcke OCH filt? Har man kudde i sittdelen?

Oj, oj vad många frågor från mig ...
  • modestyclara
    Champagne77 skrev 2009-10-27 08:18:12 följande:
    Tack för svar. Tror det blir lite för mkt nu med både fårskinn o åkpåse. Fårskinnet ska väl vara väldigt varmt vad jag har förstått?! Vad har man mer än fårskinn? Han har på sig en vindfleeceoverall. Räcker det med en tjock filt eller ska det vara täcke OCH filt? Har man kudde i sittdelen?Oj, oj vad många frågor från mig ...
    tror det räcker med filt, kudde behövs nog inte eftersom du har fäll... du får prova dig fram och känna på nacke och fötter och kolla temp...min dotter blir iskall om fötterna jämt så hon har extra mycket över fötterna...
  • Denim

Någon här som vet vad som gäller ang returer till Kidzshop? Det står på hemsidan att de inte tillämpar öppet köp, får man ett tillgodokvitto då, eller? Jag köpte en skötväska av dem men vill returnera den, har mailat dem men inte fått nåt svar...

• panzermensch
    Denim skrev 2009-10-27 08:43:36 följande:
    Någon här som vet vad som gäller ang returer till Kidzshop? Det står på hemsidan att de inte tillämpar öppet köp, får man ett tillgodokvitto då, eller? Jag köpte en skötväska av dem men vill returnera den, har mailat dem men inte fått nåt svar...
    Har du inte använt den och det inte gått 14 dagar har man rätt enligt distansköpslagen att göra en retur
  • Alyssa

Hejsan.
    Frågar inne hos er experter också. Är väldigt intresserad av att köps en Bugaboo denna gång efter att han använt andra stora märken men ej varit riktigt nöjd med dom.

Är 6400kr ett bra pris för en 08:a cameleon med fleece top och vinterhjul? Den har bitmärken på bygeln. Har ingen erfarenhet av Bugaboo vagnar.
    Tror att det är punkteringsfria däck.

• Fröken Småland
    Alyssa skrev 2009-10-27 09:35:43 följande:
    Hejsan. Frågar inne hos er experter också. Är väldigt intresserad av att köps en Bugaboo denna gång efter att han använt andra stora märken men ej varit riktigt nöjd med dom. Är 6400kr ett bra pris för en 08:a cameleon med fleece top och vinterhjul? Den har bitmärken på bygeln. Har ingen erfarenhet av Bugaboo vagnar. Tror att det är punkteringsfria däck.
    Jag tycker det är minst tusen kr för mycket *snål*
  • Denim
    panzermensch skrev 2009-10-27 08:50:03 följande:
    "Om du köpt en vara på Internet har du 14 dagars ångerrätt när du handlar inom Sverige. Ångerfristen börjar löpa när du tagit emot varan. Du har då rätt att skicka tillbaka varan och få pengarna tillbaka."www.konsumentverket.se/Tema_ehandel/Efter-kop.../
    panzermensch skrev 2009-10-27 08:48:52 följande:
    Har du inte använt den och det inte gått 14 dagar har man rätt enligt distansköpslagen att göra en retur
    Tack för era svar, jag undrade mest om någon haft erfarenhet av just Kidzshop. Det står att man ska kontakta dem innan retur, men de svarar ju inte på mail...
    Handlade på en annan webshop för ett tag sedan och de skickade med en returnota och efter jag returnerat två av de fyra produkter jag köpte fick jag ett mail samma dag att de fört tillbaka pengarna till mitt kort, snabbt och smidigt!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19