• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • StaffenAssar

Fröken Småland skrev 2009-10-21 22:07:09 följande:

Förlåt OT, och förlåt om jag snokar, men får han gå på "vanligt" dagis? Och i så fall, hur säkerställer de att han har det bra där utifrån sina särskilda behov?
    Fortsätter på OT då Du får gärna fråga hur mkt du vill! Ja, han får gå på vanligt dagis, men de kommer att ha heltidsresurs till honom. Vi har precis varit på möte med en kvinna som är specialpedagog och samordnare för barn med särskilda behov inom vår stadsdel, och "vår" specialpedagog och sjukgymnast från habiliteringen för att klura ut vad han behöver och så. Han får en särskild matstol, en golvstol och en gåstol, allt från hjälpmedelcentralen. Sjukgymnasten kommer också att komma dit och jobba med honom. Han är ungefär som en 5-6 månaders (lite slappare i kroppen kanske) bebis fast han snart är 16 månader, så han utvecklas ju men låååååångsamt. Så antagligen kommer han att lära sig krypa(förflytta sig iaf),stå och prata under dagisperioden iaf. Kan tänka mig att om han knappt utvecklades alls och inte gick att få någon vidare kontakt med skulle han nog fått gå på något specialdagis, tror nästan att det är det det hänger på. Tydligen används min stadsdels sätt att arbeta med "resurspedagoger" och "resursbarn" som inspriation för andra stadsdelar, så det känns ju tryggt. Och sjukgymnasten och specialpedagogen från habiliteringen tyckte att min stadsdel var en av de som de hade bäst samarbete med, så det känns ju också bra.

Och nu har jag OT:at supermycket Men fråga gärna om du vill veta något
  • Noiis
    StaffenAssar skrev 2009-10-21 19:23:44 följande:
    Sitter barnet lika bra i bee som i cam? Måste hitta en dagisvagn som lilleman sitter bra i, och han sitter typ bara bra i camen... Han har en kromosomavvikelse och är muskelsvag och efter i utvecklingen, så han kan inte sitta så bra och har dålig "styrsel" plus att han är liten storleksmässigt också... Camen fungerar som sagt kanon, men typ inga andra vagnar. Vill inte lämna camen på dagis hela dagarna, litar inte på att de tar hand om den Men måste ha en vagn som han sitter bra i på dagis eftersom han kommer att åka en hel del i den där. Hade någon diffus tanke om att låta min bror köpa med en bee hem från england nämligen. Det bästa vore kanske en till cam (eller frog eller gecko) men vill inte lägga så mycket pengar på en till likadan liksom...
    På Noas dagis och på deras spec. avdelning har dom två barn med samma besvär.
    tänkte faktisk på dig när vi pratade om det och om barnvagnarna ena mamman har en cameleon och den andra har en frog. hon med frogen blev rekomenderad den av mamman med camen just pga att barnen sitter så dåligt i "vanliga" vagnar.Båda två var överens om att frogen var den som nog var bäst då den är lite mindre och gör att barnen sitter bättre i den!
    ibland hittar man ju frog för 1500 om man har tur häng mycket på blocket!
  • LR75

fanns en frog annons för 1500:- på blocket för några dagar sedan.

*obs - absolut inte min annons*

• LR75
    myHappiness skrev 2009-10-21 21:01:56 följande:
    Men nästan all vagnar idag har tygvarukorgar, även pansarvagnarna. Skulle behöva bil, helt enkelt. Nån som vill övningsköra med mig?
    emmaljunga finns med stabil korg fortfarande...men som sagt det är en pansarvagn.
  • Miss Boring
    StaffenAssar skrev 2009-10-21 23:24:59 följande:
    Jag fortsätter fråga då... Visst vad det ni som ev önskade typ ur och skur? Det blev det alltså inte? Skönt att ni nu hittat ngt som känns så bra!!! Personalens engagemang är ju a och o!
  • Det ljuva livet

Wihoo! Vann precis en Offwhite åkpåse !

Nu är frågan vart man bäst säljer en i den gamla orangea? Tradera eller blocket?

(Obs! Ingen annons!!!!)

• Stargirl
    Det ljuva livet skrev 2009-10-22 10:12:28 följande:
    Wihoo! Vann precis en Offwhite åkpåse !Nu är frågan vart man bäst säljer en i den gamla orangea? Tradera eller blocket?(Obs! Ingen annons!!!!)
    Jag tror Tradera. Då når du fler.
  • panzermensch
    Det ljuva livet skrev 2009-10-22 10:12:28 följande:
    Wihoo! Vann precis en Offwhite åkpåse ! Nu är frågan vart man bäst säljer en i den gamla orangea? Tradera eller blocket? (Obs! Ingen annons!!!!)
    min inkorg *retas*
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19