• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Stargirl
    LillaÄlskadePyret skrev 2009-10-30 13:35:13 följande:
    Vad är fördelen med aktagracos jämfört med någon annan?..försöker lista ut vilken jag ska välja..vet inte riktigt vad jag ska kika efter. Vill såklart att den skall vara säker, men inte så tung.. Tack för tips! Finns det några andra för- nackdelar, ex hur tunga de är?
    Maxi cosin är lättare och smidigare att bära och barnet sitter bättre i den (enligt mig) men det är dyrare om man ska köpa med basen. Det är nästan halva priset med en Graco stol med bas. Vi hade båda då vi behövde stol i båda bilarna men vi använde Maxi cosi stolen mest.
  • jean1

Hej!

Svaret på min fråga finns säkert i någon tråd men har inte hittat när jag letat så nu frågar jag er proffs ;).

Vi har köpt en Bugaboo Cameleon och nu funderar vi vilken åkpåse som blir bäst till vagnen? Valet står mellan den till Cameleon eller till Frogen men även en från Elodie Details.

Vilken passar bäst?

Skriv gärna varför också !

• modestyclara
    jean1 skrev 2009-10-30 19:01:39 följande:
    Hej!Svaret på min fråga finns säkert i någon tråd men har inte hittat när jag letat så nu frågar jag er proffs ;). Vi har köpt en Bugaboo Cameleon och nu funderar vi vilken åkpåse som blir bäst till vagnen? Valet står mellan den till Cameleon eller till Frogen men även en från Elodie Details. Vilken passar bäst? Skriv gärna varför också !
    cam-påse passar bäst i cam (i sittdel) i liggdel spelar det ingen roll...
  • movie

Hej! Måste fråga er kunniga här. När jag har sittdelen på min vagn tar den i i mittstången så det är jätte jobbigt att fälla den till liggläge med dottern i vagnen. Såg en bugga i dag och den satt några cm högre, fattar inte varför min inte gör det. Någon mer med detta problem?

Vill även säga till LillaÄlskadePyret att jag älskar Maxi Cosi, lätt och smidig. Dock tycker jag inte att man behöver basen till bara en onödig kostnad när den ändå är så lätt att spänna fast, stolen alltså.

★ღ♥★ღ♥.♥Alice 080728♥.♥ღ★♥ღ
  • Stargirl
    Hej!Svaret på min fråga finns säkert i någon tråd men har inte hittat när jag letat så nu frågar jag er proffs ;). Vi har köpt en Bugaboo Cameleon och nu funderar vi vilken åkpåse som blir bäst till vagnen? Valet står mellan den till Cameleon eller till Frogen men även en från Elodie Details. Vilken passar bäst? Skriv gärna varför också !
    Cameleon tveklöst. Ska du ha en åkpåse som passar hela tiden även i sittdelen ska du ha en Cam påse. Ska du bara ha en påse i liggdelen spelar det ingen större roll.
  • StaffenAssar
    Jag har aldrig haft buggans egna åkpåse, men den sitter säkert bäst som andra säger. Men jag har elodie details black velvet i sittdelen på min cam nu, och den sitter bra. Vet dock inte vilken elodie du tittat på, det kan nog vara olika hur bra de sitter, tror min sitter så bra pga att det är som "sammet" vilket ju hjälper till att bromsa om den vill glida.
  • Stargirl
    movie skrev 2009-10-30 19:05:45 följande:
    Hej! Måste fråga er kunniga här. När jag har sittdelen på min vagn tar den i i mittstången så det är jätte jobbigt att fälla den till liggläge med dottern i vagnen. Såg en bugga i dag och den satt några cm högre, fattar inte varför min inte gör det. Någon mer med detta problem?Vill även säga till LillaÄlskadePyret att jag älskar Maxi Cosi, lätt och smidig. Dock tycker jag inte att man behöver basen till bara en onödig kostnad när den ändå är så lätt att spänna fast, stolen alltså.
    Har hört om det förut. Man kan byta ut pinnen till en böjd pinne. Vet ej om det hjälper. Kan vara att din vagn är äldre och har "satt sig" lr ngt liknande. det är alltså en reklamation och man får en ny "pinne" att byta den gamla med. Som en reservdel.
  • Kajsan
    Stargirl skrev 2009-10-30 19:06:40 följande:
    Cameleon tveklöst. Ska du ha en åkpåse som passar hela tiden även i sittdelen ska du ha en Cam påse. Ska du bara ha en påse i liggdelen spelar det ingen större roll.
    Fast om man ändå ska ha vagnen som sittvagn sen så skulle jag  köpa en Bugabooåkpåse från början.
    Den ligger ju lika bra i liggdelen som vilken annan åkpåse som helst bara man viker den rätt.
    Jag skulle aldrig rekommendera en annan åkpåse framför Bugaboos egna...
    Jo just det!
  • movie

Tack Stargirl. Min vagn är bara 1 år så den är ju inte så gammal. Det är ju den tjocka "pinnen" som är hjärtat i vagnen så att säga. Får ringa babyproffsen.

★ღ♥★ღ♥.♥Alice 080728♥.♥ღ★♥ღ
  • redfox
    Kajsan skrev 2009-10-30 21:16:43 följande:
    Fast om man ändå ska ha vagnen som sittvagn sen så skulle jag  köpa en Bugabooåkpåse från början. Den ligger ju lika bra i liggdelen som vilken annan åkpåse som helst bara man viker den rätt. Jag skulle aldrig rekommendera en annan åkpåse framför Bugaboos egna...
    Där håller jag nog inte med dig. Har både en Elodie details och Bugaboos egna. Bugaboons åkpåse passar jättebra i sittdelen MEN den är väldigt tunn. Skulle nog klassa den som en höst/vår åkpåse, så jag skulle säga att det beror på vart du bor.
    movie skrev 2009-10-30 19:05:45 följande:
    Vill även säga till LillaÄlskadePyret att jag älskar Maxi Cosi, lätt och smidig. Dock tycker jag inte att man behöver basen till bara en onödig kostnad när den ändå är så lätt att spänna fast, stolen alltså.
    Kanske är det astronomiska skillnader mellan Maxi Cosi och Acta Gracko, men det är ju 100 gånger smidigare med adapter än utan. Har till och med en vän som sålt sin Maxi Cosi utan bas i förmån för Acta Gracon med bas, just för att det är så pass mycket smidigare med bas.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19