• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Kajsan
    Asereht skrev 2009-10-28 17:27:56 följande:
    Hela klädseln alltså, sittdel (bas?) och varukorg främst.
    Om inte Kidzshop har så skulle jag börja kolla holländska eller tyska nätbutiker.
    Jo just det!
  • LR75
    Champagne77 skrev 2009-10-28 07:47:53 följande:
    Tack för svar. Då har du alltså fårskinn OCH ÅKPÅSE?? När vi köpte åkpåsen fick vi veta att vi absolut INTE kunde ha både och... Det är något man har typ när det är -25 grader annars är det ALLDELES för vamrt för bebisen, eftersom fårskinnet är så pass varmt i sig... Jag tyckte det lät konstigt när expediten sa så, men valde ändå att köpa åkpåsen (även om vi även hade beställt ett fårkinn ). Nu har jag faktiskt satt i åkpåsen ovanpå fårskinnet inför dagens promenad. FÅr se om det blir för varmt, men SÅÅÅ himla tjock är ju inte buggans påse och det är väl bara att öppna i så fall? Varför finns det förresten två håll upptill för axelremmarna? Kan man justera dem? Trodde bara det fanns ett läge på dem...
    Nej, jag kör inte mer fårskinn. Kan förstå om det blir varmt om man har skinnet i åkpåsen. Men om man har åkpåsen ovanpå skinnet, har det då någon värmande effekt?
  • Bellbox
    modestyclara skrev 2009-10-28 16:23:59 följande:
    uj dubbel om du vill ha en vagn du kan komma fram inne i stan och affärer med annars kanske en teutonia med svängbara framhjul men den har jag inte haft själv
    TACK för att du ville svara
    Tror Teutonias är väldigt bred tyvärr, men UJ är ju smidig!
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Senap

Jag hade fårskinn i botten på åkpåsen idag.
    *anmäler mig själv till Soc*

My sugar is raw
  • livet från ljusa sidan
    Kajsan skrev 2009-10-28 17:27:40 följande:
    Det är väl inte så tidigt? Hon gjorde situps i liggdelen och grät och ville titta ut. Hon satt dessutom stadigt så det fanns ingen anledning att låta henne ligga därnere och plågas.
    Satt hon vid 8veckors ålder? Oj det måste nog vara ngt slags rekord Antar att du menade 8 mån

Finns ado(red) i sverige? åhh hade också velat ha!
  • 0709

Min lille blir också fyra månader snart! Dock tycker jag det finns gott om plats i liggdelen och har svårt att tro att en fyramånaders ligger bättre i sittdelen än liggdelen, eller har jag fel?

• StaffenAssar
    Bellbox skrev 2009-10-28 18:03:17 följande:
    TACK för att du ville svara Tror Teutonias är väldigt bred tyvärr, men UJ är ju smidig!
    Vi hade UJ duo, jag gillade den och stora gillade den, men lilla vägrade åka framåt tyvärr, så från att stora blev 2 fick han åka ståbräda eller så tog vi två vagnar... Om teutonian hade gått in genom dörren hade vi köpt en sådan istället, men den är ju bred tyvärr. Min kusin som snart får tvillingar valde bort teutonian för att den var för tung för henne att ensam lyfta in i bilen... Tycker inte riktigt att det känns som att det finns en ultimat syskonvagn tyvärr
  • Senap
    0709 skrev 2009-10-28 18:49:31 följande:
    Min lille blir också fyra månader snart! Dock tycker jag det finns gott om plats i liggdelen och har svårt att tro att en fyramånaders ligger bättre i sittdelen än liggdelen, eller har jag fel?
    Det beror väl på barnet! Det finns inget "one deal fits all".
    Barn med reflux ligger mycket bättre i sittdelen eftersom de får halsbränna av att ligga raklånga. De använder ofta sittdelen från start.

Jag bytte vid 5 månaders ålder med sonen eftersom han var en mycket gladare bebis i sittdelen = trivdes bättre där. Dottern är snart 5 månader och trivs än så länge bra i liggdelen. Men egentligen... vad spelar det för roll?
    My sugar is raw
  • Senap
    Shoegirl skrev 2009-10-28 18:57:50 följande:
    Det beror väl på barnet! Det finns inget "one deal fits all". Barn med reflux ligger mycket bättre i sittdelen eftersom de får halsbränna av att ligga raklånga. De använder ofta sittdelen från start. Jag bytte vid 5 månaders ålder med sonen eftersom han var en mycket gladare bebis i sittdelen = trivdes bättre där. Dottern är snart 5 månader och trivs än så länge bra i liggdelen. Men egentligen... vad spelar det för roll?
    hon är snart 4 månader *rättar*
    Fast det spelar ingen roll det heller
    My sugar is raw
  • Kajsan
    livet från ljusa sidan skrev 2009-10-28 18:39:17 följande:
    Satt hon vid 8veckors ålder? Oj det måste nog vara ngt slags rekord Antar att du menade 8 mån Finns ado(red) i sverige? åhh hade också velat ha!
    Rekord är det  inte, på BVC sa de att det var ovanligt men inte _jätte_ ovanligt.
    Hon var stark i ryggen bara.
    Att barnen kan sitta först vid 8 månader däremot, det anses väl som något senare än normalt..?
    Jo just det!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19