• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Daniella01

Hur är Bugaboo Cameleon att köra i snö/grus?
    Är det en vagn enbart för stadsbor eller är det en bra vagn även för oss som bor inte mitt på landet, men i små orter där det ofta kommer en del snö?

• 0709

Shoegirl: Det var just därför jag skrev "Eller har jag fel?" Det jag mest tänkte på var att det verkar bättre för barnet rygg att ligga raklång när det är så pass litet än att ha benen i luften eller ja det blir ju halvt i luften med tanke på hur små dom är. Men ja alla gör som dom vill, självklart. Men jag själv kommer nog vänta ett tag till även fast jag är ivrig på att börja använda sittdelen på min bugaboo då jag tycker den är skönare att köra då. Dock handlar det inte om min bekvämlighet ;)

• livet från ljusa sidan
    Kajsan skrev 2009-10-28 19:32:18 följande:
    Rekord är det  inte, på BVC sa de att det var ovanligt men inte _jätte_ ovanligt. Hon var stark i ryggen bara. Att barnen kan sitta först vid 8 månader däremot, det anses väl som något senare än normalt..?
    Oj då, där ser man
  • Glädje08
    modestyclara skrev 2009-10-28 07:32:52 följande:
    vilket chassi? snapfästen eller vingmuttrar? pris beror på skick och vilka tillbehör du få med?
    De enda tillbehören som jag vet finns till är ett reparationskitt. Hur vet man vilket chassi det är? Snapfästen och vingmuttrar? Oj, finns det sådana skillnader? Vilket är bäst då? Liggdel och sittdel får man iallafall.....
  • modestyclara
    Glädje08 skrev 2009-10-28 20:29:07 följande:
    De enda tillbehören som jag vet finns till är ett reparationskitt. Hur vet man vilket chassi det är? Snapfästen och vingmuttrar? Oj, finns det sådana skillnader? Vilket är bäst då? Liggdel och sittdel får man iallafall.....
    det är höjdregleringen av styret jag yrar om... begagnat skulle jag hellre köpa ett äldre chassi med vingmuttrar för reglering av styret...

regsnkydd och myggnät ska följa med, är toppset i fleece eller canvas? tillbehör kan vara mugghållare, åkpåse, parasoll, sommarsufflett...
  • Glädje08
    modestyclara skrev 2009-10-28 20:33:01 följande:
    det är höjdregleringen av styret jag yrar om... begagnat skulle jag hellre köpa ett äldre chassi med vingmuttrar för reglering av styret... regsnkydd och myggnät ska följa med, är toppset i fleece eller canvas? tillbehör kan vara mugghållare, åkpåse, parasoll, sommarsufflett...
    Hej!

Hm... vet inte vad det är för chassi. Jag skulle ju kunna lägga in annonsen här som jag är intresserad av. Den är iallafall från 2007. Säger det dig något?

Det enda tillbehöret är det där kittet och sen regnskydd men inget annat. 4000 kronor för det, är det rimligt?

Jag får nog maila om det där med chassit... Toppsetet är i canvas. Grå botten med den där fina beiga på toppen.
  • modestyclara
    Glädje08 skrev 2009-10-28 20:38:31 följande:
    Hej!Hm... vet inte vad det är för chassi. Jag skulle ju kunna lägga in annonsen här som jag är intresserad av. Den är iallafall från 2007. Säger det dig något?Det enda tillbehöret är det där kittet och sen regnskydd men inget annat. 4000 kronor för det, är det rimligt? Jag får nog maila om det där med chassit... Toppsetet är i canvas. Grå botten med den där fina beiga på toppen.
    lägg in annonsen så ser jag vilket chassi det är. 4000 kr låter bra, väldigt bra *misstänksam*
  • Glädje08
    modestyclara skrev 2009-10-28 20:43:26 följande:
    lägg in annonsen så ser jag vilket chassi det är. 4000 kr låter bra, väldigt bra *misstänksam*
    Jag lägger in den! Ska bara leta fram den. En sekund bara! Tack som orkar hjälpa mig!!! Oerhört tacksam!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19