• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • BiimBiim

Har en fråga..
    När kan man börja med sittdelen i cameleon?
    Min dotter är tre månader, så fort hon är vaken vill hon sitta upp och titta.
    Tycker de känns värre för ryggen att sätta henne upp i liggvagnen än att hon ska sitta i sittdelen men jag kanske har fel.
    När började ni med sittdelen?

• Candra
    Kajsan skrev 2009-10-28 17:27:40 följande:
    Det är väl inte så tidigt? Hon gjorde situps i liggdelen och grät och ville titta ut. Hon satt dessutom stadigt så det fanns ingen anledning att låta henne ligga därnere och plågas.
    Tycker det jag.. Jag provade att sätta henne i sittdelen när hon var runt två månader, tyckte det såg lite extremt ut.. Så hon fick nöja sig med liggdelen till nu.
    Hon är också väldigt stark i ryggen och har kunnat sitta sen hon var några veckor gammal.
  • Candra
    BiimBiim skrev 2009-10-28 22:27:36 följande:
    Har en fråga.. När kan man börja med sittdelen i cameleon? Min dotter är tre månader, så fort hon är vaken vill hon sitta upp och titta. Tycker de känns värre för ryggen att sätta henne upp i liggvagnen än att hon ska sitta i sittdelen men jag kanske har fel. När började ni med sittdelen?
    Hehe, bläddra tillbaka några sidor så är det en som frågat samma sak

Jag ska börja nu till helgen, dottern blir 4 mån på ons. Men man kan om man vill, byta vid två mån.
  • Kajsan
    Candra skrev 2009-10-28 22:29:12 följande:
    Tycker det jag.. Jag provade att sätta henne i sittdelen när hon var runt två månader, tyckte det såg lite extremt ut.. Så hon fick nöja sig med liggdelen till nu. Hon är också väldigt stark i ryggen och har kunnat sitta sen hon var några veckor gammal.
    Ja alla barn är ju olika, och tidiga eller sena på olika plan.
    Tur är väl det
    Jo just det!
  • SeriousGangBang

nu funderar jag på en sak.

BEE, i den kan väl barnet åka bakåtvänd?

Läste en insändare i "Föräldrar&barn" igår där det var en pappa som reagerat på att man vänder på sina barn tidigt eller nåt sånt, vid sidan av den insändaren är det (väl?) en bild på en Bugaboo Bee.
    så då lär väl många tro att den enbart är framåtvänd om man relaterar bilden till insändaren.

• Stargirl
    SeriousGangBang skrev 2009-10-29 09:57:35 följande:
    nu funderar jag på en sak.BEE, i den kan väl barnet åka bakåtvänd?Läste en insändare i "Föräldrar&barn" igår där det var en pappa som reagerat på att man vänder på sina barn tidigt eller nåt sånt, vid sidan av den insändaren är det (väl?) en bild på en Bugaboo Bee. så då lär väl många tro att den enbart är framåtvänd om man relaterar bilden till insändaren.
    Ja, man kan vänd apå Bee. Såg oxå den bilden och reagerade på att varför har de valt att sätta bild på den enda sittvagnen som faktiskt går att vända.
  • SeriousGangBang
    Stargirl skrev 2009-10-29 10:09:54 följande:
    Ja, man kan vänd apå Bee. Såg oxå den bilden och reagerade på att varför har de valt att sätta bild på den enda sittvagnen som faktiskt går att vända.
    *mailar och påpekar detta enorma fel*

för med en insats kan man ha bee ända från födseln tom va?
  • Stargirl
    SeriousGangBang skrev 2009-10-29 10:11:22 följande:
    *mailar och påpekar detta enorma fel* för med en insats kan man ha bee ända från födseln tom va?
    Ja precis.
  • Senap
    SeriousGangBang skrev 2009-10-29 10:11:22 följande:
    *mailar och påpekar detta enorma fel* för med en insats kan man ha bee ända från födseln tom va?
    Jag har den som komplement till Cam:en iofs. Men dottern har åkt Bee sen hon var nyfödd. Senast igår.
    My sugar is raw
  • modestyclara
    Jossanjo skrev 2009-10-28 22:20:13 följande:
    Nu ser jag att det varit massa åkpåseprat...Måste förstå en sak, gravid och lite lullig i huvudet..Har ni fårskinnet under åkpåsen eller i så att säga? Såg att du Star skrev att du hade fårskinn i botten på påsen, har du ett tillklippt?Har ju bb- åkpåsar, själv tänkte jag aldrig på att de kan vara för tunna på vintern ihop med ett fårskinn å självklart kläder på ungen Men det kanske den är?Jag har en annan fråga, har sett på trdaera att dom säljer sittdynor, hur skall man veta vilka som passar en cam? står alltid passar UJ, Bugaboo.Men jag tycker vissa ser lite mer avlånga ut än andra.Sen har jag förstått att det är människor som gjort själva. Men finns det någonstans det säljs sittdynor, har inte sett det själv, alltså då nu menar jag butik. Eller har dom inte satsat på dynbranschen?Tycker en dyna verkar skönare än att ha barnet direkt i sittdelen samt att man skyddar vagnen mer mot kladd.En sista grej, sorry.. Den här hmm vad kallas det, baren, alltså som barnet kan hålla i när den sitter i sittdelen och som du bär liggdelen med. Är det lättrengörlig? Jag upplever det som att den lätt blir skitig och samlar på sig smuts och kladd som är svårt att få bort?Funderade på ngt skydd sen när barnet sitter.
    bumperbaren är svår att rengöra...jag har haft en tygkondom över när barnen varit i tyg-och kladdåldern Har dock hört att teutonia har nåt som går att sätta över bumperbaren som har dragkedja
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19