• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • modestyclara
    Glädje08 skrev 2009-10-28 20:49:05 följande:
    Jag lägger in den! Ska bara leta fram den. En sekund bara! Tack som orkar hjälpa mig!!! Oerhört tacksam!
    Det är gamla chassit! Har du prutat ner den till 4000 kr?! KÖP! Vilket klipp! Det är inte beige utan mer vit topp (bara så du vet)
  • Glädje08
    modestyclara skrev 2009-10-28 20:56:40 följande:
    Det är gamla chassit! Har du prutat ner den till 4000 kr?! KÖP! Vilket klipp! Det är inte beige utan mer vit topp (bara så du vet)
    Ok!!! Vad glad jag blir!!! Då slår jag till helt enkelt! : ) Jag ska köra 30 mil för att hämta den så då är det värt det!

Passar på att fråga dig lite mer då! Kan man lägga i en fårskinnsfäll i vagnen eller är det bättre med enbart åkpåse? Har sett att det finns dynor även i olika utföranden. Ska man ha en sådan i sittdelen? Min dotter är 6 månader så det blir denna delen som vi kommer att använda.
  • modestyclara
    Glädje08 skrev 2009-10-28 20:59:49 följande:
    Ok!!! Vad glad jag blir!!! Då slår jag till helt enkelt! : ) Jag ska köra 30 mil för att hämta den så då är det värt det! Passar på att fråga dig lite mer då! Kan man lägga i en fårskinnsfäll i vagnen eller är det bättre med enbart åkpåse? Har sett att det finns dynor även i olika utföranden. Ska man ha en sådan i sittdelen? Min dotter är 6 månader så det blir denna delen som vi kommer att använda.
    En liten fårskinnsfäll, gärna korthårig och en bugaboo-åkpåse är kanon i när det är kallt. Jag har bara åkpåse på min 7-månaders i fleeceoverall just nu (bor i sthlm).
  • Fröken Småland
    modestyclara skrev 2009-10-28 20:56:40 följande:
    Va? Vilken? Vilken? *nyfiken* Lovar att inte sno
  • Stargirl
    Glädje08 skrev 2009-10-28 20:49:05 följande:
    Jag lägger in den! Ska bara leta fram den. En sekund bara! Tack som orkar hjälpa mig!!! Oerhört tacksam!
    4000 bra pris måste jag säga. Slå till är mitt råd.
  • Glädje08
    modestyclara skrev 2009-10-28 21:05:26 följande:
    En liten fårskinnsfäll, gärna korthårig och en bugaboo-åkpåse är kanon i när det är kallt. Jag har bara åkpåse på min 7-månaders i fleeceoverall just nu (bor i sthlm).
    Ok! Tack! Då ska jag leta upp en snygg sådan!

Hi hi, Fröken Småland, det är en Bugaboo Cameleon!
  • modestyclara

Fröken Småland skrev 2009-10-28 21:06:41 följande:

Va? Vilken? Vilken? *nyfiken* Lovar att inte sno
    jag fick inbox med annonslänk *retas* har ju redan för många buggor som det är så jag är väl ofarlig
  • Glädje08
    modestyclara skrev 2009-10-28 21:19:40 följande:
    Fröken Småland skrev 2009-10-28 21:06:41 följande: jag fick inbox med annonslänk *retas* har ju redan för många buggor som det är så jag är väl ofarlig
    Ja man får inte stjäla! : ) Detta var ju en himla bra tråd!
  • Jossanjo

Nu ser jag att det varit massa åkpåseprat...

Måste förstå en sak, gravid och lite lullig i huvudet..

Har ni fårskinnet under åkpåsen eller i så att säga? Såg att du Star skrev att du hade fårskinn i botten på påsen, har du ett tillklippt?

Har ju bb- åkpåsar, själv tänkte jag aldrig på att de kan vara för tunna på vintern ihop med ett fårskinn å självklart kläder på ungen
    Men det kanske den är?

Jag har en annan fråga, har sett på trdaera att dom säljer sittdynor, hur skall man veta vilka som passar en cam? står alltid passar UJ, Bugaboo.
    Men jag tycker vissa ser lite mer avlånga ut än andra.
    Sen har jag förstått att det är människor som gjort själva. Men finns det någonstans det säljs sittdynor, har inte sett det själv, alltså då nu menar jag butik. Eller har dom inte satsat på dynbranschen?

Tycker en dyna verkar skönare än att ha barnet direkt i sittdelen samt att man skyddar vagnen mer mot kladd.

En sista grej, sorry.. Den här hmm vad kallas det, baren, alltså som barnet kan hålla i när den sitter i sittdelen och som du bär liggdelen med. Är det lättrengörlig? Jag upplever det som att den lätt blir skitig och samlar på sig smuts och kladd som är svårt att få bort?
    Funderade på ngt skydd sen när barnet sitter.

• Joddan
    Stargirl skrev 2009-10-28 19:35:28 följande:
    Ååååh, han har bara använt Cameleon tills nu tror jag. Brun med vit toppklädsel.
    I know! Och han har en röding.. som jag
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19