• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • movie

Jag har ingen aning om skillnaderna mellan Maxi Cosi och Acta Gracon då jag bara har erfarenhet utav den ena. Vi har två bilar och använder dom båda och då var det ingen idé att ha basen för att flytta den mellan bilarna verkade krångligt. Personligen tycker jag inte att det var jobbigt att spänna fast stolen manuellt varje gång

★ღ♥★ღ♥.♥Alice 080728♥.♥ღ★♥ღ
  • tezzi152

Åh, vad jag velar nu..
    Hade fram till ikväll bestämt mig för att jag ska köpa en Bee+ till min dotter när den väl kommer...
    Men nu börjar jag fundera lite på om jag kanske ska köpa en beggad Cam/frog ist...
    Jag tänker vinter - camen har snöhjul, det har inte Bee och köper jag Been så kanske jag blir väldigt begränsad nästa vinter om det kommer mkt snö.. Nu bor jag iofs i Kalmar, där dom skottar.. Men brukar även befinna mig på Ölands landsbyggd där dom inte skottar..
    Hur hade ni resonerat? Är jag dum som tänker ett år framåt då dottern är 1 år och 3 månader?!

Har haft en Cam för kanske 6 månader sen och var supernöjd med den, men sålde den så vi kunde köpa en syskonvagn.. Då jag har en son på 2 år.. Han får ju ståbräda vilken vagn det än blir..
    Syskonvagnen ska vi ha kvar som är en p&t..

• Kajsan
    redfox skrev 2009-10-30 21:45:10 följande:
    Kanske är det astronomiska skillnader mellan Maxi Cosi och Acta Gracko, men det är ju 100 gånger smidigare med adapter än utan. Har till och med en vän som sålt sin Maxi Cosi utan bas i förmån för Acta Gracon med bas, just för att det är så pass mycket smidigare med bas.
    Nja, uppe i Norrland kanske den inte funkar.
    Men här i Stockholm räcker den utmärkt .
    Jo just det!
  • yrväder

ang babyskydd så beror nog bas eller inte bas beroende på vilken bil man har. I båda våra bilar (corolla, ford mondeo) + syrrans bil(volvo v50) är det ett h-vete att sätta fast iaf acta gracon utan bas. Det GÅR, men jag kommer iaf inte att känna för att stå i 15 min varje gång för att få fast stolen manuellt man ska iväg för att bältet är snudd på för kort. (har provat fram i forden- kort även där, men ej i de andra pga airbag)

Sen så håller jag med om att dom sitter som en korv i AG, men för mig kommer det nog inte att bli aktuellt att köpa en maxi cosi den dagen vi skaffar barn då vi mest troligt kommer kunna låna ett AG babyskydd + två baser.

• modestyclara
    redfox skrev 2009-10-30 21:45:10 följande:
    Där håller jag nog inte med dig. Har både en Elodie details och Bugaboos egna. Bugaboons åkpåse passar jättebra i sittdelen MEN den är väldigt tunn. Skulle nog klassa den som en höst/vår åkpåse, så jag skulle säga att det beror på vart du bor.

Kanske är det astronomiska skillnader mellan Maxi Cosi och Acta Gracko, men det är ju 100 gånger smidigare med adapter än utan. Har till och med en vän som sålt sin Maxi Cosi utan bas i förmån för Acta Gracon med bas, just för att det är så pass mycket smidigare med bas.
    Håller med om höst- och vårpåse. Så antingen får man ha ordentligt påklätt barn eller fäll och filt också när det blir kallt...

Vi har haft båda stolarna och barnen sitter mycket bättre i maxi cosin samt att om man inte har bas så kan man ha adapterpinnarna till buggan på jämt
  • modestyclara
    tezzi152 skrev 2009-10-30 22:29:45 följande:
    Åh, vad jag velar nu..Hade fram till ikväll bestämt mig för att jag ska köpa en Bee+ till min dotter när den väl kommer...Men nu börjar jag fundera lite på om jag kanske ska köpa en beggad Cam/frog ist... Jag tänker vinter - camen har snöhjul, det har inte Bee och köper jag Been så kanske jag blir väldigt begränsad nästa vinter om det kommer mkt snö.. Nu bor jag iofs i Kalmar, där dom skottar.. Men brukar även befinna mig på Ölands landsbyggd där dom inte skottar..Hur hade ni resonerat? Är jag dum som tänker ett år framåt då dottern är 1 år och 3 månader?!Har haft en Cam för kanske 6 månader sen och var supernöjd med den, men sålde den så vi kunde köpa en syskonvagn.. Då jag har en son på 2 år.. Han får ju ståbräda vilken vagn det än blir.. Syskonvagnen ska vi ha kvar som är en p&t..
    jag skulle köpa en begagnad gecko. Man får supermycket vagn för pengarna -de går ju snorbilligt!
  • tezzi152

Kan man ha cams tillbehör till en gecko? Eller är det frogen jag tänker på?

• Senap
    tezzi152 skrev 2009-10-31 08:10:48 följande:
    Kan man ha cams tillbehör till en gecko? Eller är det frogen jag tänker på?
    Tillbehören funkar till både Frog, Cam och Bee men Cam-klädseln blir lite stor på Gecko.
    My sugar is raw
  • modestyclara
    Shoegirl skrev 2009-10-31 09:06:37 följande:
    Tillbehören funkar till både Frog, Cam och Bee men Cam-klädseln blir lite stor på Gecko.
    tillägg: man måste byta sufflettpinnar (kostar någon hundralapp) om man ska ha cam-sufflett på geckon. Eftersom cambas är lite stor så rek. jag att köpa en gecko med svart klädsel så kan man sedan pimpa med cam-toppar och åkpåsar
  • tezzi152

vilken är skönast att köra; geckon el frogen?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19