• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • modestyclara
    Miss Lau skrev 2009-11-01 18:59:58 följande:
    Nu behöver jag er experthjälp. Har köpt en beg. Frog som det följde med två chassin till. Jag har provkört båda och de känns helt likvärdiga men när man studerar detaljerna är det två saker som skiljer. Vid framhjulen sitter fjädringen på utsidan på det ena chassit och "innuti" på det andra. Och när man fäller ihop chassit är det en extra-knapp att hålla in på det ena men inte på det andra. Små skitsaker kanske men vilket ska jag behålla och vilket ska jag göra mig av med (har inte plats för ett extra)?
    kan du ta kort på skillnaderna? lite svårt att förstå vad du menar...varför hade säljaren två chassin? fick du någon förklaring till det?

ang. framhjulen så är nog de med reglerbar fjädring utanpå cameleon framhjul. jag gillar frog-framhjul bättre...
  • Miss Lau
    modestyclara skrev 2009-11-01 19:05:48 följande:
    kan du ta kort på skillnaderna? lite svårt att förstå vad du menar...varför hade säljaren två chassin? fick du någon förklaring till det?ang. framhjulen så är nog de med reglerbar fjädring utanpå cameleon framhjul. jag gillar frog-framhjul bättre...
    Tack, du hade rätt.

Jag kikade på Bugaboos hemsida och såg skillnaden där, och eftersom jag tycker Froghjulen är snyggast blir det nog att behålla dessa.

Ang. två chassin fick jag bara frågan om jag ville ha med ett extra. Och varför inte tänkte jag (tills jag kom hem och insåg att förrådet redan är fullt med vagnar )
  • kakelidua

Hej! JAg har en Bugaboo Cameleon och är sååååå nöjd :) men nu börjar lillprinsen bli stor och behöver aktiveras. Nån som vet nån bra ratt som passar på bygeln på sittdelen??? :) Gärna nån med lite knappar å sånt. Det är superfult jag vet!!! :) Men han kommer bli så nöjd :)

• modestyclara
    kakelidua skrev 2009-11-01 19:30:53 följande:
    Hej! JAg har en Bugaboo Cameleon och är sååååå nöjd :) men nu börjar lillprinsen bli stor och behöver aktiveras. Nån som vet nån bra ratt som passar på bygeln på sittdelen??? :) Gärna nån med lite knappar å sånt. Det är superfult jag vet!!! :) Men han kommer bli så nöjd :)
    en sån här borde ju funka: www.babyland.se/ratt-till-sulky-buggy-taf-toys_x_NJ10165.aspx

eller så köper du en sån som är en hel bygel och tar bort bugga-bygeln...
  • Noiis
    kakelidua skrev 2009-11-01 19:30:53 följande:
    jag köpte en på BR leksaker som passar perfa. Noa har haft den sedan han var 6 månader så i 1 år typ. han älskar den fortfarande. den har lknappar tuta och spelar. kosta v
    l typ 150-180 kr
  • livet från ljusa sidan

Men herregud vad snygg den väskan storksak var!!! Var ni tvungna att visa den???

Såg inga priser, men kan tänka mig att den är liiite dyr eller??

• modestyclara

livet från ljusa sidan skrev 2009-11-01 20:26:08 följande:

Men herregud vad snygg den väskan storksak var!!! Var ni tvungna att visa den??? Såg inga priser, men kan tänka mig att den är liiite dyr eller??
    inte så farligt mycket mer än petunia...typ 2000 kr...
  • livet från ljusa sidan

nej inte så jättefarligt iof men jag kommer aaldrig få igenom det hos den andre hälften Han tycker 800 är mycket för skip hopen jag har kikat på, men den skulle han gå med på iaf... i-lands problem

• modestyclara

livet från ljusa sidan skrev 2009-11-01 20:34:24 följande:

nej inte så jättefarligt iof men jag kommer aaldrig få igenom det hos den andre hälften Han tycker 800 är mycket för skip hopen jag har kikat på, men den skulle han gå med på iaf... i-lands problem
    det är inte bara en skötväska, du kan ha den som jobbväska sedan Hota med att köpa en rosa skip hop annars
  • livet från ljusa sidan
    modestyclara skrev 2009-11-01 20:37:30 följande:
    livet från ljusa sidan skrev 2009-11-01 20:34:24 följande: det är inte bara en skötväska, du kan ha den som jobbväska sedan Hota med att köpa en rosa skip hop annars
    hahahaha
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19