• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Candra

Har en fråga här!

Hur gör ni med åkpåse och så i vinter?
    Har en fäll i vagnen, och hon har en ganska rejäl overall. Inte såna i tyg, utan med vattenavstötande yttertyg.
    Kommer vi behöva en påse också, eller räcker det med en filt?
    I sittdelen.

• FW81

Hej!

Har en cameleon och när vi nu skulle byta till sittdelen så fick vi problem. Kämpade som galningar för att knäppa fast sittdelstyget över ramen, det var nästan omöjligt att kroka fast tyget över de där spikarna som sitter på ramen för att sen kunna spänna fast tyget runt om. (Hoppas ni förstår vad jag menar!) Min man fick bruka lätt våld för att lyckas och jag kände att det här kan inte stämma. Och när vi sen skulle sätta fast bygeln över sittdelen, så passade inte den! Vi hade helt enkelt dragit ihop ramen så att den blivit för smal för bygeln! Tog vagnen till leverantören som konstaterade att vi monterat rätt, men att tyget troligtvis var felsytt! Har ni varit med om detta? Känns skitsurt att nu behöva byta tillbaka till liggdelen igen och vänta på nytt sittdelstyg.. (Har väntat i nästan två månader på nytt chassi innan, så jag är rätt less).

• Joddan
    FW81 skrev 2009-11-02 14:47:44 följande:
    Hej! Har en cameleon och när vi nu skulle byta till sittdelen så fick vi problem. Kämpade som galningar för att knäppa fast sittdelstyget över ramen, det var nästan omöjligt att kroka fast tyget över de där spikarna som sitter på ramen för att sen kunna spänna fast tyget runt om. (Hoppas ni förstår vad jag menar!) Min man fick bruka lätt våld för att lyckas och jag kände att det här kan inte stämma. Och när vi sen skulle sätta fast bygeln över sittdelen, så passade inte den! Vi hade helt enkelt dragit ihop ramen så att den blivit för smal för bygeln! Tog vagnen till leverantören som konstaterade att vi monterat rätt, men att tyget troligtvis var felsytt! Har ni varit med om detta? Känns skitsurt att nu behöva byta tillbaka till liggdelen igen och vänta på nytt sittdelstyg.. (Har väntat i nästan två månader på nytt chassi innan, så jag är rätt less).
    Hahah!
    Det SKA vara svårt, nästan omöjligt att få på sittdeltyget. Så har det varit med alla mina sittdelar att de vartit min man som gått hänga i remmen för att få på den. Så det var konstigt att du kunde reklamera.
    Min bygel är också så, man får dra lite i bygeln innan man kan klicka i den så sitter den jättebra!! Har inte tänkt att reklamera pga det...
  • Candra
    FW81 skrev 2009-11-02 14:47:44 följande:
    Hej! Har en cameleon och när vi nu skulle byta till sittdelen så fick vi problem. Kämpade som galningar för att knäppa fast sittdelstyget över ramen, det var nästan omöjligt att kroka fast tyget över de där spikarna som sitter på ramen för att sen kunna spänna fast tyget runt om. (Hoppas ni förstår vad jag menar!) Min man fick bruka lätt våld för att lyckas och jag kände att det här kan inte stämma. Och när vi sen skulle sätta fast bygeln över sittdelen, så passade inte den! Vi hade helt enkelt dragit ihop ramen så att den blivit för smal för bygeln! Tog vagnen till leverantören som konstaterade att vi monterat rätt, men att tyget troligtvis var felsytt! Har ni varit med om detta? Känns skitsurt att nu behöva byta tillbaka till liggdelen igen och vänta på nytt sittdelstyg.. (Har väntat i nästan två månader på nytt chassi innan, så jag är rätt less).
    Som föregående talare. Samma här. Kämpade som fan innan jag fattade hur man skulle göra.
  • modestyclara

tricket är att trycka mitt på långsidan på ramen samtidigt som man drar remmen över. Det är nästintill omöjligt första gången man gör det. Tror inte det är nåt fel på bygeln heller, vissa måste man trycka ihop för att få på... Låter mer som en inkompetetnt åf...

• FW81

O

modestyclara skrev 2009-11-02 16:24:41 följande:
    tricket är att trycka mitt på långsidan på ramen samtidigt som man drar remmen över. Det är nästintill omöjligt första gången man gör det. Tror inte det är nåt fel på bygeln heller, vissa måste man trycka ihop för att få på... Låter mer som en inkompetetnt åf...
    Ok! Tack för svaren. Har inte fått besked om vi ska få ny sittdel, men åf sa att det absolut inte skulle vara så här och trodde vi skulle kunna reklamera. Konstigt att de inte hade bättre koll, det är en stor återförsäljare. Det krävs milt våld för att få dit bygeln och när den väl sitter där är det svårt att få loss den. Men det ska alltså vara så? Går det "ut sig" på nått vis efter ett tag så det passar bättre eller?
  • daphniamagna

Nyfiken, finns det nån nackdel med bugaboo? ÄRLIGT :)

Orderstatus: Skickad! Jag längtar som f*n! :D

Köpte vinterhjul och mugghållare idag för 450 & 165 kr.. Fynd :) (Nya i affär)

• Senap
    daphniamagna skrev 2009-11-02 16:48:50 följande:
    Nyfiken, finns det nån nackdel med bugaboo? ÄRLIGT :) Orderstatus: Skickad! Jag längtar som f*n! :D Köpte vinterhjul och mugghållare idag för 450 & 165 kr.. Fynd :) (Nya i affär)
    Absolut - alla vagnar har nackdelar. Frågan är bara hur stor man upplever nackdelen.

Bugaboos nackdelar:
    Det är svårt att komma åt varukorgen när man ha liggdelen på.
    De små hjulen kan fastna i gropar/trottoarkanter mm
    Vagnen är så lätt att den kan röra sig när man åker med en busschafför med ståldojor (dvs dunkar ned gas och broms och kör som en galning)
    Den är rätt dyr

Det är de jag kommer på just nu.
    My sugar is raw
  • Ciwi

Hej
    Jag har en fråga angående ståbrädan.
    Upplever ni att den är krånglig att gå med när stora barnet är på?
    Jag tycker att det är ganska svårt att få plats bakom. Sedan undrar jag om det är så att den ej går att fälla upp med snodden när sittdelen är vänd mot Er?

Den känns väldigt bökig när man har en liten baby i sittdelen. Vill ej vända henne framåt än. Jag har en Cam och ståbräda av gamla modellen.
    Fungerar allt detta bättre med nya ståbrädan?

• myHappiness

Hmm, denna gick ju på tradera för några dagar sedan...Vad gör den uppe på blocket nu?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19