• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • daphniamagna
    modestyclara skrev 2009-11-02 19:17:43 följande:
    annars kan jag tipsa om en ju ju be som jag tycker är snygg till den orangea: www.shopjujube.com/Product.aspx... har den själv
    fin, men inte heller riktigt min stil ;)
  • daphniamagna
    modestyclara skrev 2009-11-02 19:29:55 följande:
    jag är tydligen kräsen :D haha

nån bra sida förutom kidzshop och kopbarnvagn där man kan köpa t.ex åkpåsarna?
  • FW81
    modestyclara skrev 2009-11-02 18:51:23 följande:
    Det finns tyvärr en hel del okunniga åf Vi är flera här i tråden som tagit över demo och svarat på frågor när vi varit kunder på besök i butiker just för att försäljarna är så okunniga... Jag tror tyget kan spännas ut lite kanske så att bygeln blir lättare att få i men hur var den när du hade liggdel på då?
    Med liggdelen hade jag inga problem. Då passade bygeln finfint. Nu går den långt utanför ramen om man sätter i den på ena sidan, så man måste verkligen bända in den. (Jag klarar inte att göra det ensam.) Men i eftermiddags ringde i alla fall åf och vi får reklamera sittdelen. Får se om det blir nån skillnad när vi får den nya om en sisådär tre veckor.
  • Fröken Småland
    FW81 skrev 2009-11-02 22:34:19 följande:
    Med liggdelen hade jag inga problem. Då passade bygeln finfint. Nu går den långt utanför ramen om man sätter i den på ena sidan, så man måste verkligen bända in den. (Jag klarar inte att göra det ensam.) Men i eftermiddags ringde i alla fall åf och vi får reklamera sittdelen. Får se om det blir nån skillnad när vi får den nya om en sisådär tre veckor.
    Kan du inte ta bild på sittdelen, både nära och på lite håll? Skulle vara kul att se hur det ser ut för ingen här har hört talas om just det felet så vi har lite brist i vår utbildning

Skönt att du får en ny sittdel, Bugaboo är verkligen jättebra med reklamationer!
  • Candra
    Candra skrev 2009-11-02 14:21:25 följande:
    Har en fråga här! Hur gör ni med åkpåse och så i vinter? Har en fäll i vagnen, och hon har en ganska rejäl overall. Inte såna i tyg, utan med vattenavstötande yttertyg. Kommer vi behöva en påse också, eller räcker det med en filt? I sittdelen.
    Puffar min fråga.
  • Fröken Småland
    Candra skrev 2009-11-03 08:50:13 följande:
    Puffar min fråga.
    Alltså jag personligen är ju en sucker för åkpåsar och i synnerhet då Bugaboos egen åkpåse. Men om du har en fäll och trivs med det så kanske det blir kaka på kaka? Det är nog mest en smaksak det där
  • thj
    FW81 skrev 2009-11-02 14:47:44 följande:
    Hej!Har en cameleon och när vi nu skulle byta till sittdelen så fick vi problem. Kämpade som galningar för att knäppa fast sittdelstyget över ramen, det var nästan omöjligt att kroka fast tyget över de där spikarna som sitter på ramen för att sen kunna spänna fast tyget runt om. (Hoppas ni förstår vad jag menar!) Min man fick bruka lätt våld för att lyckas och jag kände att det här kan inte stämma. Och när vi sen skulle sätta fast bygeln över sittdelen, så passade inte den! Vi hade helt enkelt dragit ihop ramen så att den blivit för smal för bygeln! Tog vagnen till leverantören som konstaterade att vi monterat rätt, men att tyget troligtvis var felsytt! Har ni varit med om detta? Känns skitsurt att nu behöva byta tillbaka till liggdelen igen och vänta på nytt sittdelstyg.. (Har väntat i nästan två månader på nytt chassi innan, så jag är rätt less).
    Hej
    Tror som de andra här att det inte är ngr fel på din sittdel,det är ett litet bestyr att få dit sittdelen...Tror ni gjort helt rätt
    Kram
  • Candra

Fröken Småland skrev 2009-11-03 09:09:28 följande:

Alltså jag personligen är ju en sucker för åkpåsar och i synnerhet då Bugaboos egen åkpåse. Men om du har en fäll och trivs med det så kanske det blir kaka på kaka? Det är nog mest en smaksak det där
    Tänkte på om det räcker för värmens skull. Skulle ha fällen i påsen isf.
  • Fröken Småland
    Candra skrev 2009-11-03 09:27:30 följande:
    Fröken Småland skrev 2009-11-03 09:09:28 följande: Tänkte på om det räcker för värmens skull. Skulle ha fällen i påsen isf.
    Ja, vilken värmningsgrad du får beror ju naturligtvis på vilken filt du har . Har du en tjock filt, kanske dubbelvikt på ovansidan och en fäll på undersidan så blir det ju lika varmt som en åkpåse. Själv gillar jag inte enbart filtar eftersom de gärna smiter och glipar men däremot som komplement till åkpåsen riktigt kalla dagar så är filt en bra grej.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19