• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Candra
    Shoegirl skrev 2009-11-03 16:15:58 följande:
    vad? i vilken kombo?
    Åkpåse. Grå bas, röd topset.
  • agustina

Hej!
    Funderar på att köpa en bugaboo, då den verkar så smidig.
    Tänkte dock köpa en begagnad.Skulle vilja ha så att man kan byta sufletter och så!!
    Har kollat lite på de olika modellerna camelon, frog och gecko.
    Vilken rekommenderar ni?
    Är någon av dem bättre att köpa begagnad än någon annan?
    Vad ska man tänka på när man köper en begagnad?
    läste något om glidande handtag?
    Känns lite dyrt med 10 lapp för 1 vagn, men då får man ju ändå 2 års garanti.
    svårt val där tycker jag, ny eller begagnad?

• Stargirl
    agustina skrev 2009-11-03 16:36:39 följande:
    Hej!Funderar på att köpa en bugaboo, då den verkar så smidig.Tänkte dock köpa en begagnad.Skulle vilja ha så att man kan byta sufletter och så!!Har kollat lite på de olika modellerna camelon, frog och gecko.Vilken rekommenderar ni?Är någon av dem bättre att köpa begagnad än någon annan?Vad ska man tänka på när man köper en begagnad?läste något om glidande handtag?Känns lite dyrt med 10 lapp för 1 vagn, men då får man ju ändå 2 års garanti.svårt val där tycker jag, ny eller begagnad?
    Jag förstår att många väljer begagnat. Särskilt om man redan har flera vagnar och om man inte köper Buggan till en nyfödd eller till ett litet barn. Men om du ska köpa en vagn till en nyfödd skulle jag satsa på en ny med garanti. Det är inte så billigt att köpa begagnat heller.
  • Fröken Småland
    Candra skrev 2009-11-03 16:23:48 följande:
    Åkpåse. Grå bas, röd topset.
    Då röstar jag på en av de färgerna. Snyggast av dem tycker jag är röd men smartast är nog grå ifall du byter toppfärg.
  • Ciwi
    caessa skrev 2009-11-03 11:02:13 följande:
    Hej!Jag har aldrig haft Bugaboos gamla modell av ståbräda utan jag köpte den nya direkt och tycker att den är kanon. Enkel att ta av då den inte används. Vet inte om man kan fälla upp den med sittdelen mot sig, men om det inte går kan man lätt bara klicka av den och lägga den i varukorgen.
    Tack för svaret. Tycker du att det är krångligt att få plats att köra vagnen när stora barnet står på brädan? Jag är iof ganska kort...
  • daphniamagna

Min bugga har inte kommit än :( Jag hoppas verkligen att den kommer imorgon annars vet jag inte vad jag ska ta mig till! :D

• Kajsan
    agustina skrev 2009-11-03 16:36:39 följande:
    Hej! Funderar på att köpa en bugaboo, då den verkar så smidig. Tänkte dock köpa en begagnad.Skulle vilja ha så att man kan byta sufletter och så!! Har kollat lite på de olika modellerna camelon, frog och gecko. Vilken rekommenderar ni? Är någon av dem bättre att köpa begagnad än någon annan? Vad ska man tänka på när man köper en begagnad? läste något om glidande handtag? Känns lite dyrt med 10 lapp för 1 vagn, men då får man ju ändå 2 års garanti. svårt val där tycker jag, ny eller begagnad?
    Alltså de flesta vagnar na är väl ok att köpa begagnat om man känner att man måste, men aldrig Bugaboo!
    Garantin gäller bara första köparen och jag skulle inte riskera det, andrahandsvärdet är ju skyhögt!
  • daphniamagna

satt och läste lite på buagaboos hemsida och såg att alla bee-ägare skulle fått nytt till bromsen gratis. men det kanske ni redan visste?

• Senap
    daphniamagna skrev 2009-11-03 20:52:27 följande:
    satt och läste lite på buagaboos hemsida och såg att alla bee-ägare skulle fått nytt till bromsen gratis. men det kanske ni redan visste?
    Jupp. Det var nyhet i April har jag för mig.
    My sugar is raw
  • daphniamagna
    Shoegirl skrev 2009-11-03 20:53:37 följande:
    Jupp. Det var nyhet i April har jag för mig.
    haha, ok, sorry :)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19